WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace

Startet av ardevd, lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:19

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: ardevd på mandag 09. mars 2020, klokken 07:55
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 09. mars 2020, klokken 07:34
Kan virke som en systematisk feil ja. Virker som jeg nå må logge inn en gang for dagen på WattCat. Jaguar sin virke dog uten innlogging....

Hvilken telefon har du?

Samsung Galaxy S9. Fikk vel Android V 10 for ikke så lenge siden...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

ardevd

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 09. mars 2020, klokken 20:03
Sitat fra: ardevd på mandag 09. mars 2020, klokken 07:55
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 09. mars 2020, klokken 07:34
Kan virke som en systematisk feil ja. Virker som jeg nå må logge inn en gang for dagen på WattCat. Jaguar sin virke dog uten innlogging....

Hvilken telefon har du?

Samsung Galaxy S9. Fikk vel Android V 10 for ikke så lenge siden...

Sjekk om noe ekstra power-saving er aktivert for appen.

Ingeniøren

Power saving fant jeg ardri ut av, men etter nesten å ha sluttet å bruke appn og gått tilbake til Jaguar sin, kom jeg plutselig inn i går uten å logge meg inn hos Jaguar InControl på daglig basis. Det samme i dag og ser at bilen har blitt mørkere, litt mer lik min i Corris Grey.

Kan ikke huske at jeg har oppdatert appn i det aller siste - noe som har skjedd ?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

ardevd

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 29. mars 2020, klokken 09:35
Power saving fant jeg ardri ut av, men etter nesten å ha sluttet å bruke appn og gått tilbake til Jaguar sin, kom jeg plutselig inn i går uten å logge meg inn hos Jaguar InControl på daglig basis. Det samme i dag og ser at bilen har blitt mørkere, litt mer lik min i Corris Grey.

Kan ikke huske at jeg har oppdatert appn i det aller siste - noe som har skjedd ?

Har vært en del oppdateringer i det siste :)

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

ardevd

RayBomb

💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

JorgenM

Jaguar Remote har samme datoproblemet ser jeg en bruker har postet på FB :)

Fredag 6 Apr
Tir 7 Apr
osv...

Er det tilfeldig eller ligger disse datoene på en server hos Jaguar?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

ardevd

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 07. april 2020, klokken 06:27
Jaguar Remote har samme datoproblemet ser jeg en bruker har postet på FB :)

Fredag 6 Apr
Tir 7 Apr
osv...

Er det tilfeldig eller ligger disse datoene på en server hos Jaguar?

Tror det er et annet problem? WattCat skal håndtere dato-velging riktig nå etter siste oppdatering.

JorgenM

Takker for camper-mode på i-Pace :+1:

Du burde legge inn Vippsnr et sted i appen så vi som ønsker det kan donere litt som takk.

Ingeniøren

Camper mode er vel og bra men jeg synes oppstarten kan forbedres. Så ikonet i dag og tenkte først hva er dette og åpnet dermed camper mode. Eneste å trykke på var ok og i og med at det starter på 1 time så startet oppvarming når jeg trykket ok for å gå ut. Så at vifta startet så jeg fikk stoppet den faktisk ved å trykke på den røde start oppvarming knappen, men likte ikke oppsette da det er veldig lett å starte denne uforvarende.

En annen ting er at jeg har satt ladestopp til 90%, da jeg normalt lader på jobb og skal kjøre en bit hjem, så det  ender gjerne på 80%. Meldingen om at lading har stoppet eller noen ganger ikke, kan komme opp til 6 timer i etterkant med relativt liten verdi ???
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

ardevd

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 24. april 2020, klokken 18:23
Camper mode er vel og bra men jeg synes oppstarten kan forbedres. Så ikonet i dag og tenkte først hva er dette og åpnet dermed camper mode. Eneste å trykke på var ok og i og med at det starter på 1 time så startet oppvarming når jeg trykket ok for å gå ut. Så at vifta startet så jeg fikk stoppet den faktisk ved å trykke på den røde start oppvarming knappen, men likte ikke oppsette da det er veldig lett å starte denne uforvarende.

En annen ting er at jeg har satt ladestopp til 90%, da jeg normalt lader på jobb og skal kjøre en bit hjem, så det  ender gjerne på 80%. Meldingen om at lading har stoppet eller noen ganger ikke, kan komme opp til 6 timer i etterkant med relativt liten verdi ???

Supert med tilbakemeldinger.

Dialogen som popper opp kan avbrytes ved å trykke utenfor dialogen. Kan fint ha en egen knapp for det også men det er litt smør på flesk.

Ref punkt 2. Du sier altså at bilen stopper lading på riktig SoC men at meldingen om at det har skjedd kommer mange timer etterpå?

Ingeniøren

Sitat fra: ardevd på fredag 24. april 2020, klokken 23:02
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 24. april 2020, klokken 18:23

Supert med tilbakemeldinger.

Dialogen som popper opp kan avbrytes ved å trykke utenfor dialogen. Kan fint ha en egen knapp for det også men det er litt smør på flesk.

Ref punkt 2. Du sier altså at bilen stopper lading på riktig SoC men at meldingen om at det har skjedd kommer mange timer etterpå?

Ja til det siste. Det som ofte skjer at den først prøver å stoppe lading på ca 87%, som mislykkes, og fortsetter da til 90% og klarer å stoppe. Noen gange får jeg meldig raskt, men som regel kommer meldingen i 18-20 tiden...

Ser dette med camper mode men ville kanskje gjemt den bort litt.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

ardevd

I nyeste versjon er camper mode knappen skjult litt bedre. :)

Takk for tips

JohnPGriff

Ardevd har versjon 1.3.3 instalert. Prøvd "Timed Charging" på søndag kveld, med start tid 06.00 og slutt 13.00, Enabled opsjon var på. Bil var på lading når jeg satt opp Timed Charging. Jeg hadde forventet lading vil har stoppet, men dette ikke skjedd. Gjøre jeg noen feil?
[size=78%]Kan bekrefter med 100% SOC og lader koblet, Battery Precon i Vehicle Details vises "Heating" når en departure tid er satt opp i bilen[/size] :+1:

Polestar 2 LRDM Performance Levert juni 2024
Citroen e-C4 Levert august 2023
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022 (Solgt)
MG ZS EV Levert nov 2020 (Solgt)
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA