Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det noen som har hatt noe problem av noen art i løpa av tiden som leaf kjører

Startet av AreGar, tirsdag 28. februar 2012, klokken 18:50

« forrige - neste »

Go-carter

Sitat fra: AreGar på fredag 17. februar 2012, klokken 12:26
Sitat fra: Go-carter på torsdag 16. februar 2012, klokken 23:23
Selvfølgelig vil det gå i "pluss". Både økonomisk, og med tanke på glede :)

Med tanke på å "gå i pluss", så mener jeg at du fremdeles har like mye utgifter, men pengene går til deg selv(nedbetaling), enn å finansiere avgiften på bensin, betale bomring, parkering etc.

Spørsmålet vil vel heller være hvor mye som går i nedskrivninger på en ny bil kontra den gamle bilen jeg har som ble eugodkjent på mandag og vil neppe tape seg noe i verdi på 2 år.
Det er derfor jeg mener jeg ikke vil gå i pluss da nedskrivningene på en Leaf vil være på samme nivå som kostnadene jeg har i dag, med unntak av eventuelle uforutsette reparasjoner osv som kanskje vil tilfalle, og der står man litt bedre med en ny bil i forhold til garanti.

Vel, min hovedgrunn til å kjøpe ny bil er at jeg alltid har en bil som fungerer, de neste fem årene. (nå ble ikke det tilfelle for meg, men jeg har da i det minste en knall lånebil i mellomtiden  ;D) DRIT kjedelig å måtte skru og reparere på bilen man bruker til daglig.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Cobos

Sitat fra: jkirkebo på fredag 17. februar 2012, klokken 13:48

Ja, det var det med reparasjonene da. Kjørte Touranen til hytta i går og fikk plutselig en ny gul varsellampe på instrumentpanelet og teksten "emissions workshop" i displayet. Ser ikke frem til å få vite hva dette vil koste...(katalysatorbytte ? hmm)
Dette hørtes jo veldig spennende ut, kan det være at katalysatoren din har dratt på en workshop? At utslippene har forlatt bilen og er på kurs? Det er mye utslipp fra verkstedet og bilen vil minne deg på det så du ikke bruker de for mye? Uendelig med muligheter...

:) :)

Er det ikke gøy med bensinbiler...

(min bil er heldigvis ikke ny nok til å ha kjørecomputer, så jeg får ikke vite slikt før den sier *klunk*)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Aspiranten

Sitat fra: AreGar på fredag 17. februar 2012, klokken 12:26
Spørsmålet vil vel heller være hvor mye som går i nedskrivninger på en ny bil kontra den gamle bilen jeg har som ble eugodkjent på mandag og vil neppe tape seg noe i verdi på 2 år.

Det er dette verdifallet på nybil vs. reperasjoner på gammel bil som blir dekket av artikkelen jeg la inn til deg lenger oppe. Du må eie bruktbilen i mer enn 6 år før det lønner seg å kjøpe bruktbil fra forhandler.

Spørsmålet da er hva du vil: Fikse på ett gammelt "vrak" og tro at det lønner seg, eller sette deg inn i nybillukt og gi blanke i alt som heter reperasjoner siden det er dekket under garantien, og bare trø klampen i bånn og nyte moderne elektronikk, navigasjon, ryggekamera, varme i ratt og baksete ogsåvidere. På grunn av de lave kostnadene til service, forsikring, drivstoff, årsavgift, bom etc. så lønner det seg å kjøpe en Leaf kontra en bruktbil til 150,000,-. Med på kjøpet får du eiertrygghet, tilfredshet og ett glis hver gang du setter deg inn. Og jeg kan garantere at du ikke har vært borti luksus før du kjenner på roen og stillheten i Leaf  ;)

Hadde bare Leafen hatt laaaaang rekkevidde så skulle vi kjøpt en til meg også!  ;D
Nissan Leaf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA