Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Deler til Think

Startet av arnejorg1, søndag 26. februar 2012, klokken 21:23

« forrige - neste »

arnejorg1

Er det noen som vet om det går an og få vist gjenværende strømnivå i prosent? Har to omtrent like lange veier til jobb, men med ulikt stigningsnivå. Jeg kan se på gjenværende km, men jeg har fått det mer nøyaktig om jeg så hvor mye strøm som var igjen i prosent etter at jeg har kommet hjem.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Joachim

Søk på SOC på dette og det amerikanske forumet. Du vil finne masse info. Kort fortalt så finnes det et kit du kan kjøpe fra USA og lodde sammen. Det koster omtrent en tusenlapp.

Rio

Sitat fra: arnejorg1 på mandag 13. februar 2012, klokken 20:34
Er det noen som vet om det går an og få vist gjenværende strømnivå i prosent? Har to omtrent like lange veier til jobb, men med ulikt stigningsnivå. Jeg kan se på gjenværende km, men jeg har fått det mer nøyaktig om jeg så hvor mye strøm som var igjen i prosent etter at jeg har kommet hjem.

Du ser det verken på mobil-appen eller i bilen, men hvis du logger deg på nett så står det faktisk:

http://www.nissan.no/YouPlus.html

Utrolig nok!

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

cra

Jeg kan se på gjenværende km, men jeg har fått det mer nøyaktig om jeg så hvor mye strøm som var igjen i prosent etter at jeg har kommet hjem.

Bare hvis du ved fulladet batteri har mindre enn 100km rekkevidde. ;)  Men jeg er enig i at % hadde vært enklere å forholde seg til.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rio

Man kan klikke seg gjennom diverse "screens" på det displayet som er rett over rattet.

Jeg ville blitt overlykkelig (det tar ikke så mye! :D ) hvis en av disse hadde vist "xxx kWt" igjen på batteriet, og "yyy kW" forbruk her og nå, som verdier (og ikke bare et merkelig display).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

arnejorg1

Sitat fra: Rio på mandag 13. februar 2012, klokken 20:51

Du ser det verken på mobil-appen eller i bilen, men hvis du logger deg på nett så står det faktisk:

Utrolig nok!

Finner ingen info om det på you+nissan. Hvor står det?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

vangli

Nåja. Prosenten som står der er bare formelen Antall_streker/12*100.

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

SvenF

Jag har mailat supporten på You+Nissan och dom har loggat mina synpunkter om SOC-visning på displayen och de skickas vidare inom Nissan. ;)

Jag kan rekommendera alla som saknar en SOC-visare att maila supporten om detta. Förhoppningsvis förstår dom hur viktigt det är...

bno

Skrev dette i en mail tidligere

"......Min nyskjerrigehet som NewBee her går på om dette kunne ha latt seg gjøre å bli en del av informasjonssystemet som sådann. Altså at en fremtidige software oppgradering kunne ha løst et slikt behov. Eller må det hardware til også?"

Mener du at det kan la seg gjøre med en oppgradering softwaremessig eller at fremtidige biler bør bli utrustet med SOC?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Rio

Sitat fra: arnejorg1 på mandag 13. februar 2012, klokken 21:36
Sitat fra: Rio på mandag 13. februar 2012, klokken 20:51

Utrolig nok!

Finner ingen info om det på you+nissan. Hvor står det?

Øverst i midten, i det litte "statusvinduet" øverst/midt på siden. Rett under der det står "Carwings Startside" som overskrift.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Rio

Sitat fra: bno på onsdag 15. februar 2012, klokken 16:35
Skrev dette i en mail tidligere

"......Min nyskjerrigehet som NewBee her går på om dette kunne ha latt seg gjøre å bli en del av informasjonssystemet som sådann. Altså at en fremtidige software oppgradering kunne ha løst et slikt behov. Eller må det hardware til også?"

Mener du at det kan la seg gjøre med en oppgradering softwaremessig eller at fremtidige biler bør bli utrustet med SOC?

Det lille displayet rett foran føreren vet jo hvor mange timer det er igjen til 80% lading, og da "må" den jo også vite SOC (som kan vises i kWt).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Blip

Det er klart dette er teknisk mulig via en SW-oppdatering... Problemet er vel bare at nissan vil 'forenkle' for sluttbrukeren. En forskjell mellom norsk og us modell er (så vidt jeg vet) at norsk oppgir forbruk som kwh/km mens us oppgir mi/kwh, sannsynligvis pga. hva som er vanlig i de ulike landene. Nb: Dette siste er kun kvalifisert gjetting...

(knasta inn fra en telefon)

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

jkirkebo

Sitat fra: Blip på onsdag 15. februar 2012, klokken 20:21
Det er klart dette er teknisk mulig via en SW-oppdatering... Problemet er vel bare at nissan vil 'forenkle' for sluttbrukeren. En forskjell mellom norsk og us modell er (så vidt jeg vet) at norsk oppgir forbruk som kwh/km mens us oppgir mi/kwh, sannsynligvis pga. hva som er vanlig i de ulike landene. Nb: Dette siste er kun kvalifisert gjetting...

Det er visst mulig å få km/kwh på enkelte lands modeller. Jeg hadde satt stor pris på om det lot seg programmere inn da kwh/km med en desimal gir en oppløsning som er så dårlig at den er 100% ubrukelig til noe som helst. Km/kwh med en desimal vil til forskjell gi en ganske god oppløsning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ravn

SitatRegarding you inquiry about a future Nissan LEAF system updates with State of Charge meter in percentage, and we would like to thank you for your feedback. We will past this suggestion on to the appropriate department and thank you for taking your time to inform us about this.

Det er bare å mase :) Jeg ønsker ikke en hjemmesnekra løsning, slikt gjør man på veteranbilene, ikke flunka nye :)
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

bno

Nå er det ganske så enkelt å bygge dette SOC meteret, men ja, en løsning integrert hadde vært å foretrekke. Får gi inputs til Nissan. Noen som har rette epost adresse her og eventuelt også facebook. Spørsmålet er om forhandleren kan gjøre en oppgrade allerede nå. Jeg skal ta en prat med den lokale her i denne anledning. Ref. Jkirkebo forslaget.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA