Hovedmeny

Usb

Startet av storform, tirsdag 08. oktober 2019, klokken 18:00

« forrige - neste »

storform

Hei!
Hentet min nye Model 3 i dag i Bergen. Strålende fornøyd. Hadde absolutt ingenting å sette fingeren på ved overlevering. Kommer fra 2015 Model S og gleden ved denne bilen er ikke mindre. 😊 Det fulgte imidlertid ikke med noe usb kabler. Trodde skulle følge med én til IPhone og en til Androidtelefoner. Er det slutt på dette eller har de glemt å legge de ved? Dersom jeg må skaffe dette selv, er det noen som vet hvordan jeg kan skaffe dette? (Riktig lengde, samt vinkel på pluggen slik at de passefi bilens "ladeplate". (Har ikke mob som støtter trådløs landing, så jeg er avhengig av disse kablene. Følger det med noe splitter av noe slag. Ser det er to usb-uttak under der, men det ene ønsker jeg å benytte til en minnepenn (sentry mode). Må vel derfor bruke en splitter hvis jeg ikke skal okkupere begge uttakene?
På forhånd takk!
Tesla Model Y, Pearl White - 2023
Tesla Model 3, Midnight Silver - 2019 SOLGT
Tesla Model S85, Midnight Silver - 2015. SOLGT
Kia Soul EV Exclusive, Caribbean Blue - 2015. SOLGT

GL1

Jeg fikk én av hver slik du beskriver. Men ingen splitter. Var i mars, men synes det er merkelig om de har sluttet med dette. Sett i hanskerommet? Tror det kan bli vanskelig å finne noe som passer fra andre leverandører, må jo være tight fit for at det skal fungere i det daglige.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

calefranco

Jeg fikk i hvert fall disse to kablene utlevert da jeg fikk bilen min (mars). Som du sier, det var en apple lightning kabel, og en Android usb-C kabel. Siden mobilen min bruker mikro-usb kabel, og ikke usb-C, prøvde jeg først å kjøpe en billig mikro-usb kabel med 90 graders vinkel. Men denne passet selvfølgelig ikke perfekt inn i "ladeboksen", så da kjøpte jeg bare den offisielle kabelen fra Tesla sin hjemmeside (160kr), som jeg burde selvsagt ha gjort med en gang.

Anderskri

Jeg fikk bil i midten av september, da fulgte ikke kablene med. Mener ha å lest et sted at de ikke gjør det lenger. Kjøp kabler fra nettbutikken til tesla, da passer di sikkelig.

fayelund

Jeg fikk ikke med da jeg hentet for tre uker siden. Kjøpte selv fra Tesla sin nettbutikk, kom impostrn innen gå dager :)
Bestilt e-Golf september 2014

Bzzlink

De sluttet å legge de ved i mai - juni en gang.

Må kjøpes i Tesla nettbutikk.

storform

Tusen takk for svar, folkens. En lightning + en USB-C er bestilt fra Tesla!
Tesla Model Y, Pearl White - 2023
Tesla Model 3, Midnight Silver - 2019 SOLGT
Tesla Model S85, Midnight Silver - 2015. SOLGT
Kia Soul EV Exclusive, Caribbean Blue - 2015. SOLGT

Gusse

Utlevering forrige mandag, og ingen kabler. Kjøpte Nomade trådløs lader for modrl 3 på eplehuset..perfekt😊

magnetic

Harde tider siden de må spare 320kr på usb kabler. Ikke fikk jeg med det verktøyet som skal bruke til å ta av beskyttelse deksel på felgen, selv om det står i brukermanualen at det ligger i hanskerommet. (Det går vel ann å røske det av uten det også).
Kopi av tekst i brukermanualen: side 153
Ta av og montere hjulmutterdeksler Hvis Model 3 er utstyrt med hjulmutterdeksler, må du ta dem av for å komme til hjulmutrene. Slik tar du av et hjulmutterdeksel: 1. Sett den buede delen av verktøyet for hjulmutterdeksler (plassert i hanskerommet) inn i hullet nederst på Tesla-«T»-en.
2. Før verktøyet helt inn i hullet i hjulmutterdekselet. 3. Vri verktøyet slik at den buede delen berører midtre del av hjulmutterdekselet. 4. Trekk verktøyet for hjulmutterdeksler bestemt bort fra hjulet til hjulmutterdekselet vises.

Handyman

Alle monner drar.
De sparer ikke 320, men kanskje 5 kr pr bil. Men på 500k biler så blir det penger av det.
I tillegg så tjener de noen hundrelapper på de som kjøper i ettertid. Kanskje de også kjøper andre ting når de likevel handler.
Hvis man har telefon med induksjonslading, så får man trådløse ladeplater for samme summen fra ebay.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jlan

Har noen erfaring med andre QI ladere enn Nomade sin? Jeg ser prisen på Finn går fra 499 til 1598 kr for ladeplater som ser nesten like ut.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Hodetelefoner

Nomad har batteri i sin. Så lading går fortere. 6000ma

GOS

Sitat fra: jlan på onsdag 09. oktober 2019, klokken 08:32
Har noen erfaring med andre QI ladere enn Nomade sin? Jeg ser prisen på Finn går fra 499 til 1598 kr for ladeplater som ser nesten like ut.
Jeg har Taptes sin som har fungert helt fint siden jeg fikk bilen i februar. Den er vel ca halv pris av Nomade sin, men jeg har sett andre varianter nå på e-bay som ser helt lik Taptes sin OG de bruker samme bildene som Taptes og har halv pris av Taptes.

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

trikola

Jeg kjøpte https://www.kjell.com/no/produkter/mobilt/iphone-tilbehor/iphone-lader/qi-lader-med-mobilholder-for-bilen-p99287, røsket ut elektronikken og laget en bilholder til Samsung S7 med 3D-printing. Holderen er nå festet med dobbelsidig teip over lufteåpningen mellom ratt og døren. Liker ikke plassering nede i midten av bilen siden jeg stadig glemte å ta mobilen med når jeg forlater bilen.

TM3LR EAP+FSD 3.2019 "el Tekno Gigante"

Handyman

Har brukt denne til ca 220,- siden mai, og er strålende fornøyd!
https://www.ebay.com/itm/for-Tesla-Model-3-Auto-Wireless-Charger-Center-Console-Dual-Phone-USEFUL/163897047728?hash=item2629067ab0:m:mgtoGO9hM2lkc4pCI9KNSIg
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA