Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fiat 500

Startet av elektrolux, fredag 24. februar 2012, klokken 20:45

« forrige - neste »

jahnarne

Sitat fra: BauDemo på tirsdag 08. januar 2013, klokken 16:18
What was the rating of the diodes?
Are the ones in the link (1Amp) enough?
Ja. Alt fungerte og har fungert fint i snart et år. Har fortsatt en til overs om noen er intr. 50,- + porto (så jeg går i null). :)

BauDemo

Thanks for the offer.
After I made the post I looked at the wiring diagrams for the Gen0/1 Think and the rest.
It looks (on the diagram) that Gen0/1 does not have this wired as the other generations.
Gen0/1 seems to have an extra relay, but I did not have time to go into detail and see how can I enable DTRL.

So the question is if this diode solution would work on a Gen0/1 car, or maybe there is another way of doing it?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Elmo

Off topic - sorry.

Hver gang jeg leser nytt innlegg i denne tråden og ser overskriften
"Montere kjørelys på impotert Think" klarer jeg ikke la være å lure på hva det er denne Thinken egentlig er ???

Imponert? Importert? Impotent?  ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Mhp

Denne løsningen virket bra på min finsk produserte 2010 modell (Gen2), med disse to diodene fikk jeg kjørelys foran. Med et rele i R21 fikk jeg også kjørelys bak.

Denne løsningen virket ikke på min norsk produserte 2009 modell (Gen1) Der måtte jeg følge denne fremgangsmåten: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4864.0.html

Jeg har forøvrig flere av disse diodene liggende hvis noen trenger (Prøvde å bestille 2 stykk, men endte opp med 2 x 10 stk  :))
SKI:
- Think 2010 Zebra - Gen 1
- Think 2010 Lithium - Gen2

elektrolux

Med rele' hentet fra Think Classic og montert i releholderen ble det også baklys på fatterens Think. Dermed slipper han å kjøre rundt uten baklys nattestid.

Forsøker å indikere det Nye rele'et på vedlagte bildet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Ikke alle har ledninger lagt ut til releet for baklysene!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA