Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fiat 500

Startet av elektrolux, fredag 24. februar 2012, klokken 20:45

« forrige - neste »

elektrolux

Enkelt. Alt som trenges er 2 dioder.

Se bildene fra en "Norsk" Think, og en import Think

Hva den gule sikringen er for vites ikke, men den "Norske" Think'en hadde ESP, og ikke import Thinken.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jahnarne

Takk for info! Kjapt spørsmål: hvor kjøper man slike dioder? Fant ingenting lignende på Biltema, men jeg søker kanskje feil?

Btw: fikk du tilfeldigvis skrevet av modellnummer på ESP-enheten og GEM-modulen? Ref. Go-carters tråder er det interessant å vite om det kan ettermonteres eller om man kan bytte ABS-modulen med en som har innebygget ESP.

Go-carter

#2
Det er bare å glemme å ettermontere ESP. Bilen har et helt annet kabelnett, og annen software i PCU. GEM styrer heller ikke ESP, forøvrig.

For å montere ESP trenger man nytt kabelnett, ny software i PCU, gass-sensor, yaw-sensor, rattvinkelsensor, og litt mer.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

#3
Til og med instrumentet er litt anderledes, med ESP lys øverst til høyre. ;)

Blir nok noen år til jeg får en A306 Li ESP  :D

Prøvte i går å framprovosere sladd for å aktivere ESP på en slik bil, men kjøreegenskapene er så gode at det rett og slett ikke gikk. I alle fall ikke innenfor de begrensningene som ligger der med bileier som skremt passasjer. ;D

Diodene kan man enten "lage" med deler fra Claes Olson, eller bare bruke vanlige dioder rett i holderen. Tipper også at dette er deler direkte fra en Ford.F.eks Mondeo som mye aneet elektrisk er hentet fra.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

mohpet

Sitat fra: elektrolux på mandag 13. februar 2012, klokken 07:26Prøvte i går å framprovosere sladd for å aktivere ESP på en slik bil, men kjøreegenskapene er så gode at det rett og slett ikke gikk. I alle fall ikke innenfor de begrensningene som ligger der med bileier som skremt passasjer. ;D
Det går, men må være skikkelig glatt og helst litt is. Is oppover og antispinn fungerer som en "omvendt ABS" dvs bilen klarer seg opp nærmest overalt. Is og svingete veier så kan antisladd slå inn. Funker som bare det!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

cra

"Alt mellom antenne og jord" kan bestilles fra elfa.se.  De har også norsk nettbutikk, men ikke på elfa.no; den redirecter til elfa.com som er fabrikanten av disse kurvstativene til å ha i garderobeskapene (eller i garasjen, kanskje?  ;D)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Sitat fra: elektrolux på mandag 13. februar 2012, klokken 07:26
Prøvte i går å framprovosere sladd for å aktivere ESP på en slik bil, men kjøreegenskapene er så gode at det rett og slett ikke gikk. I alle fall ikke innenfor de begrensningene som ligger der med bileier som skremt passasjer. ;D

Det blir jo dobbel ESP og vel så det  :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Sitat fra: cra på mandag 13. februar 2012, klokken 08:53
"Alt mellom antenne og jord" kan bestilles fra elfa.se.  De har også norsk nettbutikk, men ikke på elfa.no; den redirecter til elfa.com som er fabrikanten av disse kurvstativene til å ha i garderobeskapene (eller i garasjen, kanskje?  ;D)

http://www.elfaelektronikk.no
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jahnarne

Om noen andre lurer så selges diodene her: http://order.waytekwire.com/productdetail2/M50/46880/1%20AMP%20MINI%20FUSE%20DIODE/

Bestilte 10 stk, så kan selge videre 5-6 stk til kostpris om noen trenger.

elektrolux

Supert!

Tar gjerne de 6 siste. Trenger 2 på fatterens bil, 2 på min, og 2 på den kona skal få.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

StianB

Sitat fra: elektrolux på mandag 13. februar 2012, klokken 07:26
Prøvte i går å framprovosere sladd for å aktivere ESP på en slik bil, men kjøreegenskapene er så gode at det rett og slett ikke gikk. I alle fall ikke innenfor de begrensningene som ligger der med bileier som skremt passasjer. ;D

Virket jeg sååå skremt?  :o
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

jahnarne

Da har jeg endelig fått diodene og testet. Rot i bestillingen (sikkert på min side ;)) gjorde at jeg kun fikk 5 dioder. Dog har jeg funnet ut at man kun trenger en diode på plass 57 (den nederste til høyre) for å få kjørelys. Testet dere dette stianb / elektrolux?

Total pris ble totalt latterlige 250,-, altså over 200,- i frakt...

elektrolux

Så bra. Da har du til 5 biler og ikke bare 2 1/2. Lurer på hva den andre dioden er for?

Vi så bare 2 ekstra og satte begge inn. Testet ikke med kun en.

Sender du over 2 dioder til meg?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

BauDemo

What was the rating of the diodes?
Are the ones in the link (1Amp) enough?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Lynet

Her er det sikkert fler utgaver av løsninger avhengig av produksjonsdato.
Jeg monterte inn rele 21 og 23 for å få kjørelys på min ene bil produsert på Aurskog, men på den andre var det ikke stikk i releplass 23 for baklys! Men heldigvis krever ikke de nye EU-reglene for kjørelys at baklysene skal lyse.
Løsningen med diode er nok finske biler?
Skal de tåle 55W må det nok være en 5A-diode.
Legger ved bilde av sikringsboksen
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA