Brukt elbil - Prisutvikling fremover

Startet av Markin, fredag 04. oktober 2019, klokken 12:21

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: arthur på onsdag 09. oktober 2019, klokken 09:12
Ikke noe problem!


Så bra at du googlet deg fram til dette, da følte du deg sikkert bra.

Øyvind.h

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 09. oktober 2019, klokken 07:43
Sitat fra: Jon65 på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 23:15
Nå kjenner jeg ikke til luftfjæringen på Tesla men generelt sett på andre store, tunge og dyre biler (Audi, Mercedes osv) er luftfjæring noe som garantert går istykker og garantert er dyrt. Ville ikke overraske meg om biler uten er mer ettertraktet enn biler med når de begynner å få noen år på nakken.
Nettopp, Mercedes ;)

Men siden vi har hørt nesten ingenting om luftfjæringer på Tesla kan det fort være at disse holder like lenge som stålfjærer. For luft på Model S er genialt! Det har gjort vår sedan om til en lav SUV på tur opp til hytta eller når det er mye snø.

Frem til og med 2015 leverte Tesla Continetal luftunderstell. Fra 2016 (mulig det var ved introduksjon av AP1 for Model S) gikk de over til Firestone. Sistnevnte har hatt noe mer feilrapporter, men svært lite sammenlignet med antall solgte biler.

At det blir like rimelig på lang sikt (eksepelvis 10 års eierskap) som coil tror jeg ikke. Da må man påregne bytte av belger og kompressor, men på den annen side gir jo luft fordeler på kjøreglede, utseende, komfort og fremkommelighet. Jeg har hatt luftunderstell siden 2013 og selv om det ikke er et absolutt krav nå er det litt skuffende at det kun er bak på EQC`en. Coil slites også og krever reparasjoner.


VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA