Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av leafen, torsdag 23. februar 2012, klokken 21:30

« forrige - neste »

leafen

hvordan gjør en det da en ønsker å senke ladesekvensen fra 100%til 80%??
noen som vil skrive hvordan en gjør dette ;D
fikk min leaf i dag 31.01

vangli

Sett timerens starttid og sluttid til samme tidspunkt og velg 80% lading. Velg også alle dager. Da vil bilen alltid lade til 80% når du plugger inn kontakten. Bruk overrideknappen, websiden eller appen for å lade til 100%

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

bno

Fikk et godt tips på forumet her som jeg selv likte bra angående dette og har fortsatt med siden og det er å ikke angi startti, kun slutttiden. Da ordner teknologien resten dvs, starter lading slik at 80% nåes til valgt sluttid. Setter da programmeringen til 80%  om det er det som er ønskelig.(normalt?)lading
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

mariowing

Sånn har jeg gjort det også (leste sikkert samme tipset er på forumet), med unntak av at jeg satt 100% lørdag/søndag og torsdag som er dager jeg ofte kjører lengre. Ferdig ladet til fem. Og så med varmeapparatet med avgangstid 720 på hverdager. Har fungert fint så langt. Lader jeg på jobb eller andre steder er det en enkel operasjon å trykke på override knappen etter å ha plugget inn.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

arnejorg1

Sitat fra: vangli på lørdag 11. februar 2012, klokken 12:32
Sett timerens starttid og sluttid til samme tidspunkt og velg 80% lading. Velg også alle dager. Da vil bilen alltid lade til 80% når du plugger inn kontakten. Bruk overrideknappen, websiden eller appen for å lade til 100%

Mvh Bent


Så da er man altså nødt til og bruke timer-funksjonen for og lade til 80%. Det forklarer hvorfor jeg ikke fikk det til på annet vis.
Jeg prøvde timerfunksjonen, og satte starttid før jeg hadde satt i ledningen og satte ingen stopptid. Da jeg kom ned i garasjen i dag tidlig hadde ikke bilen ladet noen ting. Her gjør jeg tydeligvis galt, Hjelper det altså og sette samme startid og stopptid?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015


Thomas Parsli

Du må både programmere en timer -og aktivisere den. Er du sikker på at du aktiviserte den? (velge timer 1 eller 2, samt ukedagene den skal gjelde)
Når du setter bilen til lading med timer, blinker lysene i frontruten for å indikere at timer er aktiv. Se bruksanvisningen :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

arnejorg1

Ja, jeg mener jeg aktiviserte den, men uansett dersom jeg ikke aktivisterte den, skulle jo bilen ladet på vanlig måte når jeg satte i kontakten. Satte uansett i kontakten før jeg dro på jobb, da hadde den ladet til 80% til jeg kom hjem. Jeg skal gjøre som vangli sier, så regner jeg med at jeg får det til. Takk for all info.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA