Hovedmeny

Tips og triks

Startet av AJ82, onsdag 25. september 2019, klokken 11:13

« forrige - neste »

evtronDK

Sitat fra: tromsø på tirsdag 14. juli 2020, klokken 22:32
Pakker bilen til ferietur. Lurer på hvis det er "lov" å ta vekk bagasjeromsskiven å legge tunge ting direkte på det myke materialet der under? Får jo bra mye større lettpakket volum men er usikker på hvis materialet kan ta tyngden?

Vi har brugt dette flere gange til mad o.lign. Der er ingen problemer.
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

tromsø

Sitat fra: evtronDK på tirsdag 21. juli 2020, klokken 10:19
Pakker bilen til ferietur. Lurer på hvis det er "lov" å ta vekk bagasjeromsskiven å legge tunge ting direkte på det myke materialet der under? Får jo bra mye større lettpakket volum men er usikker på hvis materialet kan ta tyngden?

Vi har brugt dette flere gange til mad o.lign. Der er ingen problemer.

Høres bra ut. Endte opp med å pakke ting under gulvet og beholde det igjen, fungerte ok.

Men sikringsnettet (som vært diskutert tidligere) har en særdeles dårlig løsning. Blir vanskelig å pakke store ting som barnevogn og bæremeis med den festet i gulvet. Endte opp med å feste nettet i ryggen på baksete. Og ja, jeg vet at det ikke er like sikkert men det er bedre enn alternativet uten nett.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

elektro

Vi bruker plassen under gulvet for alt det er verdt, og har tatt ut festet for reservehjul. :)

Jeg har også tatt ut isoporen fra frunken og frigjort all plassen der. Alt verktøy, slepekrok, slepetau, hansker mm, Ligger helt innerst under gulvet. Jada, mulig jeg legger slepekroken og tauet i alle fall, mer tilgjengelig i fremtiden, men forhåpentligvis får jeg aldri bruk for noe av dette på langtur.

For øyeblikket har jeg av andre ting, under gulvet, Audi AC ladekladd, 10 meter skjøteledning, Type 2 kabel, noen stropper og reimer, fire redningsvester, diverse polvarer (i plasttrauet, i tilfelle) en stor veske med fiskeutstyr og noen sykkelsko. 8) Veldig sjelden jeg har behov for ladekabler før jeg har kommet frem og pakket ut av bilen..
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ThomasEL

Elektro:

Har også vurdert å ta ut festet til reservehjul. Men mister ikke det avtakbare «gulvet» i bagasjerommet hele bæringen sin hvis man tar ut den runde klossen som et evt reservehjul skulle vært festet i?

Ser for meg gulvet vil bule ned og gi etter hvis man legger noe tungt på?
Eller fyller du rommet under så fullt at gulvplata får støtte pga det som ligger under?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Maxwell_400

Jeg bare ga opp med å spille Tetris i bagasjerommet og monterte en sånn boks på hengerkroken,
https://www.thule.com/nb-no/cargo-carrier/towbar-cargo-carriers/thule-backup-_-900000

Utrolig deilig med god bagasje plass på ferietur! Ikke går det ut over rekkevidde heller så får en bare tåle at det ikke ser bra ut.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 22. juli 2020, klokken 09:39
Jeg bare ga opp med å spille Tetris i bagasjerommet og monterte en sånn boks på hengerkroken,
https://www.thule.com/nb-no/cargo-carrier/towbar-cargo-carriers/thule-backup-_-900000

Utrolig deilig med god bagasje plass på ferietur! Ikke går det ut over rekkevidde heller så får en bare tåle at det ikke ser bra ut.

Men da får du vel knapt tilgang til det bagasjerommet du har - ser det ut ?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

z4rd

Personlig har jeg Thule VeloSpace XT 3, som kan vippes ned. Null stress med tilgang på bagasjerom. Til denne får man også en tilsvarende boks som heter BackSpace. Koster litt, men bra produkt og kvalitet hvis man ønsker seg ekstra bagasjeplass:

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 23. juli 2020, klokken 08:41
Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 22. juli 2020, klokken 09:39

Men da får du vel knapt tilgang til det bagasjerommet du har - ser det ut ?
Gikk greit, brukte ikke bøylen på lasteholderen så da kunne jeg ta opp og operere luka normalt.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

elektro

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 22. juli 2020, klokken 09:03
Elektro:

Har også vurdert å ta ut festet til reservehjul. Men mister ikke det avtakbare «gulvet» i bagasjerommet hele bæringen sin hvis man tar ut den runde klossen som et evt reservehjul skulle vært festet i?

Eller fyller du rommet under så fullt at gulvplata får støtte pga det som ligger under?

Nei, det er ikke helt fullt under der, og ganske myke ting så den får lite støtte. Men platen er ganske stiv, det er heller ikke så langt fra kant til kant, og vekten fordeles normalt såpass jevnt- at jeg ikke kan si at det buler noe særlig. Har f.eks. hatt x-antall jordsekker baki der uten problem. Barna krabber også ofte rundt der når de skal skifte klær/sko ol. eller ha lunsjpause med kakao i ly for regnet. 8)

Plassen under gulvet er uvurderlig. Når jeg også har frigjort frunken har jeg f.eks. plass til familiens telt, fire soveposer og fire liggeunderlag der. Når bilen er litt mindre full er det fint å ha handleposer i frunken. Eller en stor duffelbag.

RJK

Sitat fra: elektro på fredag 24. juli 2020, klokken 08:05
Sitat fra: ThomasEL på onsdag 22. juli 2020, klokken 09:03
Elektro:

Nei, det er ikke helt fullt under der, og ganske myke ting så den får lite støtte. Men platen er ganske stiv, det er heller ikke så langt fra kant til kant, og vekten fordeles normalt såpass jevnt- at jeg ikke kan si at det buler noe særlig. Har f.eks. hatt x-antall jordsekker baki der uten problem. Barna krabber også ofte rundt der når de skal skifte klær/sko ol. eller ha lunsjpause med kakao i ly for regnet. 8)

Plassen under gulvet er uvurderlig. Når jeg også har frigjort frunken har jeg f.eks. plass til familiens telt, fire soveposer og fire liggeunderlag der. Når bilen er litt mindre full er det fint å ha handleposer i frunken. Eller en stor duffelbag.

Kunne du lagt ut bilder slik at man ser hva som er under, for oss som ikke har E-Tron selv? PFT!  :)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ThomasEL

Gjelder HPC-ladere i bilens navigasjon (MMI)

• Er det noen som vet hvorfor man får informasjon om antall ledige ladepunkter på Ionity Kjerlingland, mens man ikke får vite noe om ledig/opptatt på f eks Ionity Sira eller Ionity Ringdalskogen..? Er jo samme operatør..
(Se vedlagte foto)

• Og hvorfor vises dette «klokkesymbolet» (24 inne i en sirkel) på noen ladere? Andre står det nemlig bare «ukjent» hvis det ikke kan vises opptatt/ledig
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

Orbit

«24» er de som er tilgjengelig døgnet rundt (dvs det mest normale).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ThomasEL

Sitat fra: Orbit på mandag 27. juli 2020, klokken 20:50
«24» er de som er tilgjengelig døgnet rundt (dvs det mest normale).

Ok, takk, det gir jo mening👍

Men hvorfor noen Ionity ladere gir info om antall ledige stolper, mens andre ikke, er fortsatt underlig.

Det enkle svaret ville jo være at noen ladere ikke er konfigurert for å sende slik info.
- Men så vidt jeg har kunnet finne ut, så vises status for alle stasjonene i Ionitys app, så det kan ikke være (hele) årsaken...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

elektro

Sitat fra: RJK på fredag 24. juli 2020, klokken 16:38

Kunne du lagt ut bilder slik at man ser hva som er under, for oss som ikke har E-Tron selv? PFT!  :)

Denne videoen viser både frunk og plassen under gulvet. Disse tingene er likt på alle utgavene av e-tron. Også med/uten B&O ser det ut som. (Hattehylla er unik for Sportsback og gummimatte er ekstrautstyr.) Frunken er ganske faktisk ganske romslig til myke eller mindre ting.
https://youtu.be/_1lpYzPEXSw

RJK

Sitat fra: elektro på mandag 27. juli 2020, klokken 21:36
Sitat fra: RJK på fredag 24. juli 2020, klokken 16:38

Denne videoen viser både frunk og plassen under gulvet. Disse tingene er likt på alle utgavene av e-tron. Også med/uten B&O ser det ut som. (Hattehylla er unik for Sportsback og gummimatte er ekstrautstyr.) Frunken er ganske faktisk ganske romslig til myke eller mindre ting.
https://youtu.be/_1lpYzPEXSw

Takker.

Den overlot intet til fantasien, så det gjorde jobben for min del.

;)

Takker!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA