Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Antall leverte biler

Startet av leafen, torsdag 23. februar 2012, klokken 20:57

« forrige - neste »

leafen

er det noen som har funnet ut hvordan en kan få redusert energien å ha på varmeapperate uten å slå dette av. ser at om en skrur ned temp å vifte er dette neste lik energi megde som tas av batteripakken.
sikkert noen her som har funnet  ut av dette å ;D
fikk min leaf i dag 31.01

vangli

Ved å kjøre i ECO modus synes det som effekten begrenses til maksimalt 2-2,5 kW.

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

leafen

dette skal jeg forsøke :D  men utover dette er det ikke anna å gjøre enn å skru av?
fikk min leaf i dag 31.01

gbzdoc

Du kan også sette temperaturen på nest laveste hakk (17 grader?) og ha vifta på laveste hastighet. Da ser det også ut til at strømforbruket holder seg relativt lavt. Mener å huske min ble stabil på rundt 1,5 kw. (Kjører mest korte turer på under 50km, og da blir det full peis på varmen... ;-)

Men Eco er det enkleste. Men vær klar over at den da ikke klarer å opprettholde riktig temperatur i kupeen på veldig kalde dager.

leafen

fikk min leaf i dag 31.01

jkirkebo

Sitat fra: vangli på lørdag 11. februar 2012, klokken 12:24
Ved å kjøre i ECO modus synes det som effekten begrenses til maksimalt 2-2,5 kW.

Mvh Bent

Det kommer an på utetemperatur, innstilt innetemperatur og viftehastighet. Sett temp. på30 grader og vifta på fullt så skal du se den trekker 5kW i eco også ;)

Men med normale innstillinger og -12 grader ute ser den ut til å ligge rundt 3kW hos meg, i eco.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

leafen

hei
er enig med den!
men er det ikke noe anna en å skru av om en ikke vill de skal trekke f,eks 1kwå ha en behagelig temp inne på f,eks 18grader for om en har det på ca -3 til pluss 2 trekker den ca 2.5-3kw
fikk min leaf i dag 31.01

bno

#7
Sitat fra: vangli på lørdag 11. februar 2012, klokken 12:24
Ved å kjøre i ECO modus synes det som effekten begrenses til maksimalt 2-2,5 kW.

Mvh Bent

I eco synes maks å ligge på 1,5 ved rundt 20 -22 grader ønsket temp og ca. -3 . Bruker denne selv hovedsakelig.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA