Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lunch-forberedelser (eller hvordan møte anti-el-bil-argumenter)

Startet av Griffel, tirsdag 21. februar 2012, klokken 17:27

« forrige - neste »

Griffel

Hovedoppslag forsiden Bustikka 7.2.2012

«Nesøya på elbiltoppen»

Og dobbelside i avisen

På Nesøya har mellom 6 og 8% av husstandene elbil, i Asker totalt rundt 3% og i Bærum 2,4%
Årsak smitteeffekt mellom naboer, dårlig busstilbud, muligheten for å kjøre til Oslo i  kollektivfeltet.
Asker og Bærum 1120 elbiler i privat eie,1385 med firmaeide.
Poststeder Asker og Bærum
1  Nesøya (Asker) 98 elbiler
2  Nesbru (kloss ved) 90
3   Asker (postnr.) 77

9  Slependen (mest i Bærum grenser mot til Nesøya)
26 Snarøya (Bærum)14

En klar indikasjon på at kollektivfeltet er det viktigste av fordelene med elbil.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

erik e

ÅÅÅ neida,de tenker miljø. ;)  HO-HO
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Thomas Parsli

Jeg vet ikke om jeg er helt med på den konklusjonen (En klar indikasjon på at kollektivfeltet er det viktigste av fordelene med elbil):

Siden det (så vidt jeg vet) ikke bor flere mennesker på Nesøya enn andre steder i Asker og de som bor på Nesøya faktisk utnytter kollektivfeltet mindre enn de som bor rundt Asker sentrum, må da konklusjonen være feil?

Hvis kollektivfelt var viktigst, ville vi vel sette flere biler der kollektivfeltet startet (avkjøringen til Asker), enn "halvveis" til byen?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA