Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan-vissvass?

Startet av vegajohn, søndag 19. februar 2012, klokken 23:10

« forrige - neste »

vegajohn

Ventetiden går mot slutten, og den 22/2 har jeg avtalt overlevering av Leafen!
Fikk i den anledning en mail fra BNH Rud med liste over ekstrautstyr (og alt jeg kunne spare ved å kjøpe sammen med bilen momsfritt...)
Lett å spare seg til fant her, men jeg lurte litt på et par ting:
Deksel til ladeuttak (tyveribeskyttelse) er det noen som har erfaring med det? Noen som har blitt utsatt (eller hørt om noen som harblitt utsatt for) tyveri av ladekabel? Den er jo svinedyr...!
En annen ting er skvettlapper. Hvor mye har det for seg? Selv uten moms synes jeg det er ganske dyrt med over 2500,-

bno

Svettlapper får jeg fra USA original Nissan lakkert i bilens farger til halve  prisen. Det du trenger for å sike ladeovergangen (ledningen) er en liten hengelås som du bruker til å låse håndtaket / støpselet på ledningen inn mot bilen. Søk på Ebay.com etter svettlapper for eks.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

LarsE

Sitat fra: vegajohn på tirsdag 07. februar 2012, klokken 08:37
Fikk i den anledning en mail fra BNH Rud med liste over ekstrautstyr (og alt jeg kunne spare ved å kjøpe sammen med bilen momsfritt...)
Lett å spare seg til fant her, men jeg lurte litt på et par ting:
Deksel til ladeuttak (tyveribeskyttelse) er det noen som har erfaring med det? Noen som har blitt utsatt (eller hørt om noen som harblitt utsatt for) tyveri av ladekabel? Den er jo svinedyr...!
En annen ting er skvettlapper. Hvor mye har det for seg? Selv uten moms synes jeg det er ganske dyrt med over 2500,-

Jeg syntes også prisen på ekstrautstyr var stive sett i lys av at det skal være momsfritt - men vi gikk for piggdekk på felg, deksel til ladeluken og gummimatter. "Skvettlapper" valgte vi ikke å kjøpe for de hadde bare de sorte - til gjengjeld var vi så heldig å finne et sett i bilens farge her på dette forumet  :D  billigere og bedre!!!  8)

Trodde ladedekselet skulle bli litt pludrete i begynnelsen, men fungerer faktisk veldig greit og hindrer snøen til en viss grad fra å fylle opp rundt kontakten. Men hvis noen virkelig vil ha tak i ladekabelen så får de tak i den ....
Stavanger - Sky Blue Leaf med solcelle levert 13.01.12

ovev

Var nettopp på posten og hentet skvettlapper og en gummilist til støtfanger. http://www.nissaninfinitiparts.com/scripts/prodView.asp?idproduct=329468
Delene var bestilt i USA og ble fraktet over dammen av Jetcarrier. Totalt pris for dette inklusive frakt og moms kom på 2200,-
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

bno

#4
LarsE
Var det mye arbeid forbundet med montering, eller var det å skru "rett" på? Behov for å bore i karrosseriet?

ovev
Har også bestilt og sendes via Jetcarrier fly. Noe avhengig av leverandør, men hvor lang tid tok det fra best. til du hadde det på posten? Bestilt mitt før helga.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

ovev

Det tok nesten 3 uker, men den første uka skyldes at leverandøren var utsolgt for skvettlapper.
Fra leverandøren sendte pakken fra seg til jeg kunne hente pakken på posten tok det det 10 dager.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

bno

10 dager. Meget respektabelt. Takk skal du ha! :)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

leafen

på min svarte leaf var det skvettlapper bak alle 4 hjulene betalte ikke noe for det , er dette ekstrautstyr?
fikk min leaf i dag 31.01

ovev

2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

snurre100

Sitat fra: bno på tirsdag 07. februar 2012, klokken 19:52
Angående svettlapper så var det etter å ha sett dette at jeg seriøst vurderte montering av skvettlapper på min 14 dager gamle Leaf. http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=30&t=2340

Link til veiledning for skvettlapper: http://www.courtesyparts.com/instruct/LFSplashGuards.PDF






Svettlapper har blitt diskutert i en annen tråd http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4489.0.html
Venter på Kia E Niro

kjekk

#10
Så en brosjyre for "skreddersydd" setetrekk tilgjengelig på BNH Rud i går.  Kostet litt over 6000 kroner.

LarsE

Sitat fra: bno på tirsdag 07. februar 2012, klokken 10:25
LarsE
Var det mye arbeid forbundet med montering, eller var det å skru "rett" på? Behov for å bore i karrosseriet?

Det var enkelt og tok vel max 3 - 4 min/stk. Meget informativ monteringsanvisning - litt boring for å montere de bakre. Fornøyd med at jeg fikk skvettlapper i bilens farge kontra de sorte som lokal forhandler foreslo. 8)
Stavanger - Sky Blue Leaf med solcelle levert 13.01.12

Joachim

Sitat fra: kjekk på onsdag 08. februar 2012, klokken 15:03
Så en brosjyre for "skreddersydd" setetrekk tilgjengelig på BNH Rud i går.  Kostet litt over 6000 kroner.

Noen som har noe info om dette, eller må jeg ta turen innom Rud?

RuneW

#13
Sitat fra: Joachim på søndag 12. februar 2012, klokken 23:03
Sitat fra: kjekk på onsdag 08. februar 2012, klokken 15:03
Så en brosjyre for "skreddersydd" setetrekk tilgjengelig på BNH Rud i går.  Kostet litt over 6000 kroner.

Noen som har noe info om dette, eller må jeg ta turen innom Rud?

Hvis det er de samme som jeg har sett, så er det snakk om tofargede, formsydde setetrekk fra Finland (???).

Slik ser de ut:
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

bno

LarsE,
Veldig bra og takk for informasjonen.  :)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA