Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gjensidig respekt i bussfila

Startet av leafen, søndag 19. februar 2012, klokken 09:32

« forrige - neste »

leafen

noen som vet om en kan ha på varme når en hurtiglader ,om ja må en benytte seg av
forhandinstillinga?eller må en ha på teninga mens en hurtiglader for å ha varmen
sikkert noen synspunkter på dette? ;D

var minus 5 ble kaldt etter 10min ???
fikk min leaf i dag 31.01

gbzdoc

Du kan skru på tenningen, og dette har vært nevnt som en mulighet. Men i så fall, husk å ikke bare sette den på modus for å aktivere bilstereo. Du må sette den på neste "hakk".

Husker faktisk ikke om jeg fikk den til å holde varmen også sist. Vifta går i hvert fall... (Ladet så kort, så det var ikke noe problem uansett.)

Strandbu

Trykk 2 ganger på Start knappen uten å ha foten på bremsen. Vifta kom ihvertfall på for meg og fikk vekk doggen. Usikker på om det ble varmere da det er en stund siden, men ihvertfall ikke kaldere. :)
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

bno

#3
Var nettopp å hurtigladet (hos Lyse). Da aktivierte jeg varmeanlegget med mobilen etter å ha satt i gang med lading. Kom tilbnake etter halvtime til god varm bil og 80% tank. Det er jo en Leaf! ;D

PS! for nte gang var det ikke mulig å komme til hurtigladere hos Ålgård auto. Der sto det parkert en eldre fossilbil og en uregistrert Leaf å sperret enhver tilgang til lademulighet. Var ikke mulig å komme til i det hele tatt. Kjempereklame spør du meg. Ellers var det meget god plass til å parkere der ellers, mem lade kuli umulig. Smart >:(
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

gbzdoc

De som er kunde der burde jo ta en alvorsprat med de... Fremmer ikke akkurat kundeforholdet til (sannsynligvis) nyervervede kunder til Nissan. Alternativt gi beskjed til Nissan sentralt. Tror ikke det er en del av Nissan sin strategi...

Mortenmann

Jeg var faktisk også innom i dag på Ålgaard Auto for å lade. Ble også stoppet av feilparkerte biler. Det var også nedsnødd og så litt lurvete ut. Heldigvis bare noen hundre meter ned til Lyses hurtiglader. Virker litt uproft. Håper verkstedet har bedre kvalitet der.
SølvLeaf

nilsrk

Jeg mener du må "starte" bilen for at varmenskal komme på. Altså du må trykke inn bremsen mens du trykker på startknappen. Ellers starter bare vifta og ikke varmeelementet.
Grimstad, Sort Leaf siden 22/11-11

LarsE

Sitat fra: bno på mandag 06. februar 2012, klokken 19:29

PS! for nte gang var det ikke mulig å komme til hurtigladere hos Ålgård auto. Der sto det parkert en eldre fossilbil og en uregistrert Leaf å sperret enhver tilgang til lademulighet. Var ikke mulig å komme til i det hele tatt. Kjempereklame spør du meg. Ellers var det meget god plass til å parkere der ellers, mem lade kuli umulig. Smart >:(

Det samme har skjedd med meg. Siden jeg fikk bilen levert har jeg enda ikke klart å hurtigladet hos Ålgårds Auto pga at det ikke er mulig å komme til. Så i det siste har jeg begynt å kjører rett til en Lyse lader, og der har det begynt å bli kø for å slippe til. Hurtiglader bruker jeg kun for å få fylt på nok til å komme meg hjem, men med 15+ minuter å vente pr bil så har jeg brukt 16 Ah laderen. Lurer på hvordan det blir etterhvert med flere biler på veiene. Venter på en hurtiglader i Stavanger kommune....
Stavanger - Sky Blue Leaf med solcelle levert 13.01.12

Aspiranten

Noen av dere som har klaget på hurtigladeren @ Ålgårds?

Det kan jo hende det bare er noen tullballer som har bestemt seg for at bensin og diesel er fremtiden og at elektromotor bare er en forbigående mote, så de gir blanke.

Så da er det jo greit at kundene setter ned foten og får adm. dir til å ta det på alvor   :)
Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: LarsE på tirsdag 07. februar 2012, klokken 12:20Lurer på hvordan det blir etterhvert med flere biler på veiene.

Det skal vel ikke så mye fantasi til for å gjette på hvordan det blir... Tror ikke det er noe sjakktrekk å gjøre seg avhengig av bruk av hurtiglader i fremtiden. I alle fall hvis ikke det blir en endring i takten på nye hurtigladere vs nye elbiler på veiene.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

bno

Har gjort en henvendelse til bilfirmaet og de beklager dette i mail. har også tenkt på dette med service ref. at det ser litt lurvete ut der. Har allerede hatt en dialog med ledelsen og de fikk ordnet noen andre ting ganske kvikt, men service der da pakker jeg inn seter og ratt med sorte sekker ;D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Aspiranten

Lastebilsjåførene som har fraktet bilen vår opp til Molde har etterlatt seg sorte skittmerker i dørhåndtakene. Greit å være obs på disse også.
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: bno på tirsdag 07. februar 2012, klokken 13:12
men service der da pakker jeg inn seter og ratt med sorte sekker ;D

Det trodde jeg ethvert verksted med respekt for seg selv gjorde, så de ikke griser til bilen?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 07. februar 2012, klokken 12:41
Noen av dere som har klaget på hurtigladeren @ Ålgårds?

Det kan jo hende det bare er noen tullballer som har bestemt seg for at bensin og diesel er fremtiden og at elektromotor bare er en forbigående mote, så de gir blanke.

Så da er det jo greit at kundene setter ned foten og får adm. dir til å ta det på alvor   :)

Jeg sendte en mail til dalig leder og forventer svar fra han.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

eMoNor

Starter varmen i bilen ved å trykke to ganger på startknappen, uten å holde bremsepedalen inne, etter at ladingen har startet. Eventuelt med iPhone app'en. Men husk at man må slå av "tenninga" hvis man skal starte hurtigladingen på nytt, slik man f.eks må når eneste valget er 10 minutter. Slår man ikke av tenninga får man feil på initieringsprosessen. I alle fall på Proxell laderen på Statoil Økern.
Fredrikstad
Kursholder og rådgiver elektrisk mobilitet og lading

BMW i3 120Ah
BMW i3 94Ah (solgt 2018)
Tesla Model S 2014 (solgt 2017)
Volvo C30 Electric 2013 (levert i tilbake til Volvo i februar 2017)
Nissan Leaf 2011 (solgt 2013)
Vectrix elscooter (solgt 2016)

emobilitynorway.com

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA