Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønskeliste - neste modell av Leaf

Startet av leafen, fredag 17. februar 2012, klokken 16:26

« forrige - neste »

leafen

fikk min leaf i dag 31.01

snurre100

Venter på Kia E Niro

gbzdoc

Aspiranten

Nissan Leaf

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

oymo

Think City 2000 - 133.000 km - Solgt
Nissan Leaf 2012  - 65.000m

Mortenmann

Kjempefornøyd, men får ikke ha den i fred. Konemor skal bruke den hele tiden. Burde vært billige familiepakker. Kjøp 3, betal for 2
SølvLeaf

Rasmus.B

Har hatt Leafen min i under 1 uke, men foreløpig er jeg superfornøyd.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

ravn

Min halvannen uke med bilen har iallefall imponert meg skikkelig.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Thomas Parsli

Jeg er kjempeførnøyd, men synes bilen har to-tre vorter jeg trodde Nissan hadde plukket av de etter mer en ett år i produksjon:

* Trege vindusheiser (billig?)
* Dårlig vindusspylere (minner meg litt om en 1973-modell Boble 1303S jeg hadde for 20 år siden)
* "Hyling" i lave hastigheter (se annen tråd om dette)

I tillegg sliter kona med manglende høydejustering av forsetene og må kjøpe en pute... Det hadde hun egentlig ikke forventet på en ny bil til nesten 300.000,-

Ellers sitter jeg med mine 191cm langt bedre enn i andre biler (Audi A4 kunne jeg ikke engang ha som leiebil) og skulle vel egentlig bare ønske meg litt bedre støtte foran på setet. Til sammenligning satt jeg direkte vondt i i-MiEV.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

bno

Hyling i lave hastigheter
Om det er den høyfrekvente el. motorlyden ("toglyden"  ;D som minste sider) så er vel det en normalitet?
Ellers har kona kjøpt pute >:( så deler den ja i tillegg til spyler (overraskende svak)

Men som sagt veldig fornøyd
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

arnejorg1

skal hente min leaf førstkommende lørdag, og er utrolig spent på og ta i bruk leaf.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

gbzdoc

Vedrørende vindusspylerne så har det blitt relativt vanlig at disse sprer en dusj på ruta fremfor å høyttrykkspyle to punkter. Mine fungerer i hvert fall veldig fint, men savner oppvarmede dyser som jeg hadde på Audien. Men som vanlig: Det er et par ting japanerne fortsatt ikke har fått kopiert fra tyskerne... ;-) (Ser mange av de samme "manglene" på Toyotaen min.)

Men fortsatt: Digger Leif! :D

Øststua

;D Svært godt fornøyd eier av en Leaf, jeg også! Har under 400 km med kjøreerfaring, men noen dager med under - 15 og fortsatt rimelig ok rekkevidde, smiler jeg "rundt"! Det er klart, at man skulle ønske seg minimum + 20 i kupéen og en rekkevidde på opp mot 20 mil, selv med utetemperatur ned mot - 20. Men i den praktiske hverdagen er det nok relativt sjelden, iallefall jeg, har bruk for mer enn det Leaf´n kan gjøre for meg. Den duger godt!  ;D
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

Ole C

;D Mange som har kun en bil hadde klart seg Leafen alene.....

Alle med 2 biler, bør ha minst en stk Nissan Leaf.   ;D

KJEMPE BIL!!!! Alt annet jeg kjører virker primitivt..... :P
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA