Hovedmeny

Chery Arrizo 5e

Startet av Daniel_0007, tirsdag 03. september 2019, klokken 09:00

« forrige - neste »

hsa77

Prøvesatt bilen hos Oustad på Hamar i dag, var en bil som var innom og skulle videre til en annen forhandler. Selger regnet med å ha demobil på skilter om ei uke eller to, så da skal jeg ihvertfall ta en prøvetur. Kvaliteten på interiøret var det ikke noe å si på og jeg satt godt. Litt lav sittepute i baksetet, men det er jo ikke uvanlig på elbil.

330k på vei er jo dyrere enn nye ZOE, med like stort batteri men uten varmepumpe blir nok  vinterrekkevidde kortere. Bagasjerommet virket romslig, så den er jo sånn sett i et litt annet segment enn  ZOE.

Selgeren lovte god tilgang på biler og kort leveringstid, det er jo et godt salgsargument i disse tider. Ser at mange sammenligner Chery  med Kona/Niro - men de bilene er jo umulig å få kjøpt til normale priser...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

nightking

Regner med det var den røde bilen på bildet over du prøvesatt.
Enig, ble positivt overrasket over kvalitetsfølelsen av interiøret i bilen. Godplass i baggasjen, som du sier lavt baksete og dårlig benplass. men det er vel likt i mange elbiler har jeg skjønt.

Daniel_0007

Ser ut som denne ikke kommer til Norge allikevel

https://www.tv2.no/broom/11021535/

Ser ut som de vil heller ta inn suv, sikkert smart, tror ikke en kombi kupe fra et ukjent kinesisk merke til 300 000 hadde solgt så bra i Norge.
Model 3 2019 LR Rwd

jman76

Snodig, RSA har jo allerede tapetsert media i annonsering av bilen, men vi har kanskje levert for lite laks til Kina i det siste...

Jeg tror dette hadde blitt en ok familiebil for veldig mange, men prisen var nok litt for stiv for et ukjent merke.

Da har ikke RSA noen elbil å selge i starten av 2020? Slår de til på MG?

Daniel_0007

Sitat fra: jman76 på onsdag 27. november 2019, klokken 10:35
Snodig, RSA har jo allerede tapetsert media i annonsering av bilen, men vi har kanskje levert for lite laks til Kina i det siste...

Jeg tror dette hadde blitt ok familiebil for veldig mange, men prisen var nok litt for stiv for et ukjent merke.

Da har ikke RSA noen elbil å selge i starten av 2020? Slår de til på MG?

De har maxus da men det er varebiler men og kan fåes som 9 seter, kan se for meg de går for mg ja, mg er klare med biler og.
Model 3 2019 LR Rwd

Amatøren

Sitat fra: BroomSkulle komme i butikkene i høst – så dukket det opp problemer

Kinesiske Chery skulle komme til Norge i høst, og starte med denne modellen som heter Chery Arrizo 5e. Men bilen glimret med sitt fravær...

Ny forvirring rundt Kina-merker til Norge.

Knut Skogstad

Det er ikke så ofte det kommer nye bilmerker til Norge. Men høsten 2019 har virkelig vært unntaket i så måte. Det har vært full fart på ryktebørsen, med flere merker på vei inn.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA