Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lunch-forberedelser (eller hvordan møte anti-el-bil-argumenter)

Startet av elektrolux, onsdag 15. februar 2012, klokken 17:27

« forrige - neste »

elektrolux

Den passer omtrent rett inn, og er mye bedre enn ingen bunnpanne.

Bildene viser detaljene, og eneste modifikasjon på bunnpannen fra Think Classic var å kappe skrått av begge bakre hjørnene.

Så måtte hull bores i det nye gliset sitt karrosseri. Boret 2 hull bak på hver side ( som originalt på classic'en ) men kun 1 hull framme på hver side. På denne bilen med AC henger 12V batteriet ganske lavt, så der måtte pannen bare henge litt ekstra ned.

Helt framme for å sikre bunnpannen med underdelen av fronten på den nye bilen, og for å hindre gnisselyder/flagring, satte jeg inn 3 spredeplugger der også.

Siste bildet av bunnpannen viser at Lithium batterikassen på nye Think henger litt dypere enn på classic'en.

Tilslutt er noen bilder fra bakre hjuloppheng.

Nå med oppgradert varmeapperat, bunnpanne og piggdekk fra Classic'en er denne bilen klar til å slippes løs på norske veier. Er det noen som vet hvordan en kobler automatisk kjørelys, slik at en slipper å skru lysene på og av manuelt?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: elektrolux på fredag 03. februar 2012, klokken 11:52
Er det noen som vet hvordan en kobler automatisk kjørelys, slik at en slipper å skru lysene på og av manuelt?
Biltema har et sett til dette med releer, ledninger og koblingsskjema.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

Sitat fra: El rayo på lørdag 04. februar 2012, klokken 06:57
Sitat fra: elektrolux på fredag 03. februar 2012, klokken 11:52
Er det noen som vet hvordan en kobler automatisk kjørelys, slik at en slipper å skru lysene på og av manuelt?
Biltema har et sett til dette med releer, ledninger og koblingsskjema.

Jeg vil også tro at det kan programmeres i gem-hjernen.  Kan prøve å finne det ut.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lille Bilen

Ledningsnettet er ikke likt på alle Tinkene. Min er fra første serie fra Finland. Levert med automatisk kjørelys framme men ikke bak. Jeg ville ha dette koblet slik at det var i følge reglene (for to år siden) med kjørelys også bak. Først ville Think sette inn et rele men ingeniørene stoppet dette da første serie fra Finland hadde et annet ledningsett enn senere serier. De kom aldri opp med noen annen løsning og automatisk kjørelys har jeg fortsatt bare fremme. Er det noen som vet om reglene nå er endret slik at i dagslys er det lov til bare å ha kjørelys fremme?
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

cra

Sitat fra: Lille Bilen på mandag 06. februar 2012, klokken 08:29
Er det noen som vet om reglene nå er endret slik at i dagslys er det lov til bare å ha kjørelys fremme?

Mener å ha sett dette bekreftet (men jeg har ikke noen paragraf å referere til), og antallet slike usynlige biler er sterkt økende.  >:(  Ser at flere slike ikke kobler inn baklysene før det blir helt stappende mørkt, og at de derfor er nokså usynlige i skumringa.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

elektrolux

Sitat fra: Lille Bilen på mandag 06. februar 2012, klokken 08:29
Min er fra første serie fra Finland. Levert med automatisk kjørelys framme men ikke bak.

Det er akkurat slik jeg vil ha det. Kunne du tatt et bildet av sikringene dine på passasjersiden. Kanskje der er et ekstra rele eller noe slikt der.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lille Bilen

Skal få tatt et bilde men det blir ikke før i morgen kveld.
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

Lille Bilen

Sitat fra: elektrolux på mandag 06. februar 2012, klokken 12:22
Sitat fra: Lille Bilen på mandag 06. februar 2012, klokken 08:29
Min er fra første serie fra Finland. Levert med automatisk kjørelys framme men ikke bak.

Det er akkurat slik jeg vil ha det. Kunne du tatt et bildet av sikringene dine på passasjersiden. Kanskje der er et ekstra rele eller noe slikt der.


Det tok litt lenger tid men her er bildet.
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

Lille Bilen

Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA