Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Plugged in for a longer time ?

Startet av Villis, onsdag 15. februar 2012, klokken 01:44

« forrige - neste »

Villis

Er på tide med en oppdatering her, jeg skrudde ut laderen for noen uker siden, prøvde å se etter synlige skader invendig men fant ingenting som tydet på at den var ødelagt.
En uke seinere skrudde jeg den tilbake i bilen, bare i håp om at den kansje hadde begynt å virke igjen og det stemte!  :) 12V batteriet hadde ladet seg helt ut også men klarte å få ladet det opp igjen.

Laderen virket og ladet fint i litt over en uke med daglig bruk. Men så nå sist helg, skjedde det samme som sist, altså ingen lading selv om ladelyset kom på. Så har vel nå innsett at det ikke nytter mer.

Så jeg spør derfor igjen om det er noen som er villig til å selge meg en lader som virker. Kan få min gamle i innbytte dersom det skulle være av interesse.

Bergen, Think City 2002 ca 37 000km

elektrolux

Kan det være dårlig kontakt i pluggen til laderen?

BMW K1 min har vært slik i 18 år. Nekter å starte, men sviver som ei klokke etter å ha beveget kontakten til CPU'en.

Prøv å bevege kontakten igjen, og bruk gjerne litt oksydfjerner på kontaktene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Sitat fra: elektrolux på lørdag 04. februar 2012, klokken 12:35
I følge vår lokale Sønnak forhandler ble Exide laderen utviklet forde de mente at de kunne gjøre forbedringer i forhold til C-tek'en.

Interresant at dette ser ut til å stemme.

Litt usikker på hvor bra denne Sønnakladeren er.. Har den stående på min fossile Passat som nesten ikke brukes mer  ::)
Med vanlig modus lades batteriet godt opp, men faller ned til 12.5V uten at laderen starter igjen!

Setter man den som anbefalt på "power supplay" ligger spenningen mellom 14,1 og 14,2V noe som er for høyt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Har du mulighet til å logge laderen?

At 12V batteriet får hvile litt er ikke feil, og 12,5V er OK spenning. Husk Think slår ikke på lading før 12V er nedi 12,2 Volt. ( Som er for lavt )

Excide laderen skal være bedre på fullading, så kan jo være at vedlikeholdsfunksjonen ikke er testet, eller at den ikke er like god som f.eks C-tek.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Villis

Sitat fra: elektrolux på torsdag 15. mars 2012, klokken 18:39
Kan det være dårlig kontakt i pluggen til laderen?

BMW K1 min har vært slik i 18 år. Nekter å starte, men sviver som ei klokke etter å ha beveget kontakten til CPU'en.

Prøv å bevege kontakten igjen, og bruk gjerne litt oksydfjerner på kontaktene.

Dette skal jeg ta å prøve! Skal ikke utelukke noe her, men da tenker du på den store kontakten på siden regner jeg med?
Bergen, Think City 2002 ca 37 000km

elektrolux

Stemmer det. Den er utsatt for fukt, og det er ikke usannsynlig at det over tid kan bli dårlig kontakt her.
Stavanger:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA