Hovedmeny

2019.32

Startet av holmjohnsen, søndag 25. august 2019, klokken 08:42

« forrige - neste »

gaustabl


Muffinman

Synd det er 2013`en vår som har fått den nye versjonen og ikke 2015`en. Gamlingen skal ikke ut på langtur i overskuelig fremtid, men den andre vil nesten "bo" på veien og får seg noen superladinger. Kunne vært fint å teste litt da.

Men ingen "early access" for vår del som vi vet om. Kan hende de har identifisert en relativt høylydt forumrotte og bruker ham til prøvekanin, men de har i så fall sendt til feil bil :)

(Hører du, E. Snusk...)

trikola

Sitat fra: RuneW på fredag 30. august 2019, klokken 12:53
Sitat fra: Handyman på torsdag 29. august 2019, klokken 22:21
Sitat fra: prophan på torsdag 29. august 2019, klokken 16:58
Ja ... kan bekrefte at d r mindre phantom bremsing. Ap r mer brukanes, selv om dn r ganske ubesluttsom og vinglete på uoppmerkede veier.
Hvis du holder du på å gå tom for bokstaven "e", kan du godt få noen av meg. ;)
Ta i mot. Vær så snill  :laugh:

Han har nok. Se hvordan han sløser i "veier".

TM3LR EAP+FSD 3.2019 "el Tekno Gigante"

emmern

AP har blitt veldig bra igjen nå. Slutt på masse ghost braking foreløpig.
Det med "Conditional speed limits" har jeg ikke sett noe til. jeg kjører gjennom et sted der det bygges bro, og det har vært 50-grense der i langt over et år. Ingen spesiell fartsgrense der.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Hvis det i det hele tatt virker, så er det ikke sikkert varslene innbefatter "gamle data".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

thbo

Ville ha trodd f.eks Europaveiene ville vise «betingede fartsgrenser» som sommerfartsgrense 110 samtidig med eventuelle «vinterfartsgrenser» eller «miljøfartsgrenser» på enkelte strekninger.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Motorwatt

Dataene må vel komme fra GPS-kart siden direkte lesing av skilt er sperret av patenter. Så da er vel spørsmålet hvor kilden til informasjonene kommer fra?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

thbo

#67
Statens vegvesen har selvsagt registrert koordinatene for hvert eneste vegskilt i Norge, og de har forbausende mye åpne data i sine API-er. Tesla *kunne* selvsagt bruke dem men ser ihvertfall ikke ut til å ha gjort det hittil (Pre-2019.32). Eller i det minste kun en gammel nedlasting.

Blir kanskje mye om de skal oppdatere slike kilder fra hvert land med forskjellige API-er og har kanskje derfor basert det på en annen akkumulert (brukerbasert) kilde som ikke er helt oppdatert.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Motorwatt

Sitat fra: thbo på fredag 30. august 2019, klokken 22:25
Statens vegvesen har selvsagt registrert koordinatene for hvert eneste vegskilt i Norge, og de har forbausende mye åpne data i sine API-er. Tesla *kunne* selvsagt bruke dem men ser ihvertfall ikke ut til å ha gjort det hittil (Pre-2019.32). Eller i det minste kun en gammel nedlasting.
Kanskje Tesla bør tipses om at noe slikt er på plass for Norge. Finnes det en link hvor informasjoner om hvor APIene ligger? Regner med at dette er gratis informasjon.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

thbo

Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

fonberg

Sitat fra: emmern på fredag 30. august 2019, klokken 21:55
AP har blitt veldig bra igjen nå. Slutt på masse ghost braking foreløpig.
Det med "Conditional speed limits" har jeg ikke sett noe til. jeg kjører gjennom et sted der det bygges bro, og det har vært 50-grense der i langt over et år. Ingen spesiell fartsgrense der.

Samme erfaring, opplever vesentlig mindre noia-bremsing med .32.

Fortsatt også merkbart lavere forbruk enn tidligere. Kjørte ca 400 km i går, fem fullvoksne menn (over 400-450kg totalt) i bilen, relativt frisk kjøring med snittfart ca 90 på tildels mye svingete og bakkete veier. Snitt 170wh/km på turen (tur/retur). Tviler på at jeg hadde kommet under 190 under tilsvarende forhold i fjor sommer med samme bilen.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

thbo

#71
Hva slags Tesla er dette? På statistikk-sidene er det ingen Model 3 utenfor USA og Canada som får 2019.32. (og nå har 2019.32.1 kommet på noen biler der).

EDIT: Sjekket signatur på forumet på nettet og ser du har Model S.[emoji846] Bruker Tapatalk på iPhone og ser ikke signaturer.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Elmo

Jeg vet om flere S, men ingen 3 som har fått sw32 (i Norge)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

thbo

#74
Nå har 2019.32.1 begynt å rulle ut med en bra ny innstilling for dekktype etter vær (vinter-/sommerdekk), i tillegg til norsk språk osv som i 2019.32.



Med SÅ Norges-orientert oppdatering må den vel rulles først ut her vel [emoji14]
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA