Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Inkörning av batterier i LEAF?

Startet av Marius-H, tirsdag 14. februar 2012, klokken 08:18

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Den får garantert de tingene Model S har, deriblant ABS og ESP. De andre tingene er ikke avklart, men jeg ville forvente at Tesla, når de har fått alt i Model S til å fungere riktig, strekker seg lengre og legger til enda mer utstyr. Tiden får vise hvilket utstyr de prioriterer, men hvis jeg skulle gjette ville jeg tro ihvertfall adaptive cruise control kommer med. Det er en av de tingene som flest Model S kjøpere har etterlyst, og slik jeg forstår det skal selv Model S være klargjort for en fremtidig oppgradering.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

aalbork

Det sies at modell X blir en ordentlig 7-seter. Har ikke sett noen god illustrasjon av interiør. Hvordan blir beinplass og sittekomfort i rad 2 og 3? Hvordan er bagasjeplass hvis en ikke skal stable mellom bein og seter? Er familie på 6 som er på jakt etter brukbar elektrisk erstattning for en 8-seter Caravelle. Foreløpig ser jeg elektrifisering av Caravellen som beste alternativ.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

jkirkebo

Sitat fra: aalbork på mandag 22. oktober 2012, klokken 00:04
Det sies at modell X blir en ordentlig 7-seter. Har ikke sett noen god illustrasjon av interiør. Hvordan blir beinplass og sittekomfort i rad 2 og 3? Hvordan er bagasjeplass hvis en ikke skal stable mellom bein og seter? Er familie på 6 som er på jakt etter brukbar elektrisk erstattning for en 8-seter Caravelle. Foreløpig ser jeg elektrifisering av Caravellen som beste alternativ.

Plass og komfort i rad to blir ganske god etter hva jeg skjønner, litt dårligere i rad 3 naturlig nok. Men bagasjeplass bør ikke bli så håpløst dårlig da du har endel liter tilgjengelig under panseret foran også. Dessuten klarer du deg vel med ett sete på 3. rad (var dere ikke 6 stk.?) og da bør det bli bra med plass til bagasje.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

aalbork

Joda, hvis det er 3 fullverdige plasser i rad 2. Synes veldig ofte midtdsetet  blir fryktelig smalt og ugreit å sitte i på lengre turer. Trenger en bil som kan greie 2 voksne og 4 tenåringer på påskeferie. Er selv 2 meter. Selvom ungene neppe blir så lange, er beinplass en vesentlig faktor for valg av bil til vår familiebruk.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

jkirkebo

Sitat fra: aalbork på mandag 22. oktober 2012, klokken 08:25
Joda, hvis det er 3 fullverdige plasser i rad 2. Synes veldig ofte midtdsetet  blir fryktelig smalt og ugreit å sitte i på lengre turer. Trenger en bil som kan greie 2 voksne og 4 tenåringer på påskeferie. Er selv 2 meter. Selvom ungene neppe blir så lange, er beinplass en vesentlig faktor for valg av bil til vår familiebruk.

Model S er vel en av de aller bredeste personbilene på markedet og X'en er neppe noe smalere så jeg tviler på at bredden blir et stort problem. Dessuten er det god plass til beina i midten siden gulvet er helt flatt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

aalbork

Kikket på introvideoen og må innrømme at den virker fristende, og bør kunne dekke flere av våre behov. Imidlertid ser jeg dørene som en ulempe. Trenger å kunne ha ski på taket. Og ikke minst må bilen tåle å bo ute om vinteren. Så kommer den med alternative dører, blir den straks mer aktuell selv om prisen ligger i øvre skikt for oss. Får se hva økonomien tillater når bilen kommer i salg.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

RunarBT

#96
Ang. Pris, så må du huske å rekne på sparte bensin utgifter i løpet av 10+ år.;-) da blir spørsmålet kanskje heller om du har råd til å la være å gå for tesla?;-)

aalbork

Sitat fra: crusade på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 00:25
Ang. Pris, så må du huske å rekne på sparte bensin utgifter i løpet av 10+ år.;-) da blir spørsmålet kanskje heller om du har råd til å la være å gå for tesla?;-)

Nei, det har du rett i. Men da må jeg være overbevist om at den fungerer like bra vinter som sommer. Og at den kan være ute alene om natten hele året. Vi som har jobbet litt med jernbane kan skrive under på at norske vintre kan by på utfordringer for utstyr og materiell som fint greier vintrene andre steder i verden. Derfor litt skeptisk til disse dørene. Har ikke råd til å ha en sånn bil bare til sommerbilder. Men den er veldig lekker. Kona falt også for den.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

Runex

Jeg er ikke så bekymret for vinteregenskapene. Batteriet er oppvarmet og de vil komme til å ha masse vintererfaring fra Model S lenge før Model X lanseres. Kjøreegenskapene på vinterføre har også alle muligheter til å bli topp, firehjulstrekk eller ei.
Jeg deler din skepsis til de falcon wing dørene, men håper og tror at de ikke overlever til produksjonsstart (for mange ulemper).
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

lobwedge

Noen som vet forskjell på Model X i "vanlig" utgave og i Performance?
Ser at Tesla skal ha 231.000.- i reservasjonsgebyr for Performance utgaven, ser ikke helt hva jeg går glipp av med en vanlig reservasjon.

Øyvind.h

Sitat fra: lobwedge på søndag 13. januar 2013, klokken 11:54
Noen som vet forskjell på Model X i "vanlig" utgave og i Performance?
Ser at Tesla skal ha 231.000.- i reservasjonsgebyr for Performance utgaven, ser ikke helt hva jeg går glipp av med en vanlig reservasjon.
Du blader Signature og Performance modellene. Signature-modellen er de aller første de leverer, og de er fullutstyrt med største batteri. Man betaler en del ekstra for å få bilen først, og depositumet man må betale er mye større enn for ordinær reservasjon.

Performance er høyytelsesversjon som man kan velge både med og uten Signature-reservasjon.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sims


Blip

Ooo. Trangere i baksetet enn jeg hadde håpet på...  :o Vel, vel. Tiden får vise om de klarer å gjøre noe lurt med de dørene. Det snør for tida, og jeg er ikke akkurat overbevist om at åpent tak er tingen om vinteren.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

laumb

så. kule. felger...

Jeg. vil. ha. dem!

ohh

Sitat fra: Blip på tirsdag 15. januar 2013, klokken 12:46
Ooo. Trangere i baksetet enn jeg hadde håpet på...  :o

Det må jeg jammen si var skuffende - om ikke bildet lyver. Ser ikke ut til å være plass til andre enn små barn på tredje rad i X'en heller..?

Håper jeg tar feil - men engadget gjør også et poeng ut av at det kun er plass til 'short-legged' personer.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA