Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bør vi skifte til CEE-kontakt for ladepunkt?

Startet av 19quiz76, tirsdag 14. februar 2012, klokken 01:19

« forrige - neste »

19quiz76

Takk for det, Elektrolux - tar med tilbudet ditt i vurderingen! Trenger disse psa'ene med Li-batterier noe overvåking tilsvarende vanlige batterier? Eller bare "surrer og går" de? Hvordan pleier dere å frakte biler over lengre avstander? Setter dem på toget, eller vet noen om gode fraktselskaper som tar på seg sånt?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Elmo

#16
Clio er faktisk ikke PSA selvom de ser ganske like ut.
PSA er Peugeot og Citroën. Clio er Renault. Det går svært få Clio i Norge sammenliknet med PSA (106/Saxo), så tilgang på deler og kompetanse kan være vanskelig(ere).

Lithium-system er i utgangspunktet vedlikeholdsfritt, men det kommer helt an på den/de som har bygget det om det er problemfritt - og det finnes mye forskjellig.

Ang. bilfrakt:  www.autolink.no  eller  www.autotransport.no
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

19quiz76

Takk, Elmo!

Hmm, dette skulle ikke være enkelt. Frister jo med Li-batterier, men er avhengig av å kunne levere den et sted for service da jeg ikke har tid til å fikle/sette meg inn i så mye selv. Elbilmek har heller ikke kompetanse på denne, altså?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Lynvingen

...bilen du vurderte er solgt!

Såfremt det ikke er du som har kjøpt den så tipper jeg du skal lete en stund til før du finner en ombygd Clio som er til salgs på det norske markedet :)
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Elmo

Sitat fra: 19quiz76 på mandag 23. juli 2012, klokken 15:08
Elbilmek har heller ikke kompetanse på denne, altså?

Har jo sett han hadde Kangoo, så han tar vel inn Clio også vil jeg tro.. Men nå er det nok lenge til neste gang du ser en Clio på Finn, og enda lenger til du ser en Li-ombygget en.

PSAer er det flere av, både med originalbatterier og LI-ombygde

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ladefabrikken

Jeg har en Clio litium som jeg vurderer å selge når jeg får den på veien. Den trenger bare eu og et nytt SOC meter så er den klar. Må bare finne tiden til å gjøre det :P
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

19quiz76

Sitat fra: Elmo på mandag 23. juli 2012, klokken 16:53
Sitat fra: 19quiz76 på mandag 23. juli 2012, klokken 15:08
Elbilmek har heller ikke kompetanse på denne, altså?

Har jo sett han hadde Kangoo, så han tar vel inn Clio også vil jeg tro.. Men nå er det nok lenge til neste gang du ser en Clio på Finn, og enda lenger til du ser en Li-ombygget en.

PSAer er det flere av, både med originalbatterier og LI-ombygde
Se der forsvant den, ja!
Prøvde å sende mail til Valdemar, men har ikke fått svar ennå. Greit å ha avklart hvor jeg kan fø hjelp før jeg kjøper, synes jeg.
Kunne ikke finne noen Li-ombygde psa på Finn, prøvde både "Lithium" og "Li" i søkefeltet. Noe jeg gjør feil?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Elmo

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 24. juli 2012, klokken 06:59
Kunne ikke finne noen Li-ombygde psa på Finn, prøvde både "Lithium" og "Li" i søkefeltet. Noe jeg gjør feil?
Jeg sa ikke at det står noen på Finn nå, det har jeg ikke sjekket.
Jeg mente at det finnes såpass mange ombygde PSAer at det dukker opp noen nå og da. Og så finnes det fremdeles noen som kan bygge om for deg (til tross for at det er uklart om det er helt lovlig) om du kjøper en OK bil med ødelagte originalbatterier billig. 

Vet feks ikke om disse er solgt, tråden bare stoppet liksom i mars http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4830.0.html
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

19quiz76

Sitat fra: Elmo på tirsdag 24. juli 2012, klokken 09:03
Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 24. juli 2012, klokken 06:59
Kunne ikke finne noen Li-ombygde psa på Finn, prøvde både "Lithium" og "Li" i søkefeltet. Noe jeg gjør feil?
Jeg sa ikke at det står noen på Finn nå, det har jeg ikke sjekket.
Jeg mente at det finnes såpass mange ombygde PSAer at det dukker opp noen nå og da.
Ah - da misforsto jeg, sorry :)

Får holde øynene åpne etter flere ombygde på Finn, da - ellers har jo Electrolux en stående, riktignok 35.000 dyrere enn den jeg linket til ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

19quiz76

Og mens jeg venter på det, hva med denne? Som sagt trenger ikke bilen "holde" særlig mer enn 3-4 år (selvfølgelig gjerne lenger), og hvis man monterer batteriovervåking bør vel disse batteriene holde såpass?

http://finn.no/35739829
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Elmo

Ser jo grei ut den, men det er dessverre vanskelig å "utlede" tilstanden på NiCd batterier og ikke minst hvor lenge de vil holde.

Det står "rekondisjonert hos Reacc Mai 2012" og det burde jo være et godt tegn, men jeg har dessverre hørt om ett tilfelle hvor batterier streiket relativt kort etter rekondisjonering hos Reacc så det er ingen garanti.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Du er inne på noe der Elmo!

Min erfaring den siste tiden er desverre at recondisjonering "tar" blokker som muligens ville kunnet vart en stund til uten slik belastning.

Nå sist i går satte jeg sammen en Saxo der alle blokkene ble testet. Ikke recondisjonert. ( 2 gang på 6er kassen )

I dag røk neste blokk, og før det hadde 3 blokker som først testet OK i 6er kassen røket.

Slike skjøre blokker liker tydeligvis dårlig nye utfordringer.

Desverre er eneste måten å vite at batteriet er OK å ha batteriovervåkning.

Til opplysning har jeg 2 stk P106 med slik overvåkning i forbuibndelse med salgshjelp, og der eieren selger for 50 h.h.v. 60 KNOK.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

19quiz76

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 24. juli 2012, klokken 15:58Du er inne på noe der Elmo!

Min erfaring den siste tiden er desverre at recondisjonering "tar" blokker som muligens ville kunnet vart en stund til uten slik belastning.

Nå sist i går satte jeg sammen en Saxo der alle blokkene ble testet. Ikke recondisjonert. ( 2 gang på 6er kassen )

I dag røk neste blokk, og før det hadde 3 blokker som først testet OK i 6er kassen røket.

Slike skjøre blokker liker tydeligvis dårlig nye utfordringer.

Desverre er eneste måten å vite at batteriet er OK å ha batteriovervåkning.

Til opplysning har jeg 2 stk P106 med slik overvåkning i forbuibndelse med salgshjelp, og der eieren selger for 50 h.h.v. 60 KNOK.

Ok - så hvis jeg skjønner dere riktig, er det bedre å ha overvåking for å oppdage dårlige enkeltblokker/-celler og bytte fortløpende, enn å stressteste alle blokkene (hvis det er riktig antakelse av hva rekondisjonering er)?

I så fall er jeg interessert i å høre mer om de to du pusher videre, E-lux. Finnes det noe annonse på dem, og hvor står de for besiktigelse?

Virker som beste valg for meg er å kjøre en psa med overvåking til den kneler (evt med mindre vedlikehold/skifting av enkeltblokker), for så å ta en vurdering på om Li-ombygging lønner seg på det aktuelle tidspunktet. Hva tror dere om den "strategien"? ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

elektrolux

Sitat fra: 19quiz76 på onsdag 25. juli 2012, klokken 00:31
I så fall er jeg interessert i å høre mer om de to du pusher videre, E-lux. Finnes det noe annonse på dem, og hvor står de for besiktigelse?

Bil 1 Beste kjøp grunnet 2008 batteripakke: 1999 P106 i meget fin og god stand til 50000 NOK. mob: Harald Stavanger 98632563

Bil 2 2001 model med 1 ustabil blokk. Prutbar fra 60000 NOK, Meget fin og ryddig bil: Lars Helge Stord 41478787

Hilsen Robort
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: 19quiz76 på onsdag 25. juli 2012, klokken 00:31
Virker som beste valg for meg er å kjøre en psa med overvåking til den kneler (evt med mindre vedlikehold/skifting av enkeltblokker), for så å ta en vurdering på om Li-ombygging lønner seg på det aktuelle tidspunktet. Hva tror dere om den "strategien"? ;)

Det er vel omtrent der du har meg for tiden :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA