Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DIY EVSE

Startet av Radiobil1, mandag 13. februar 2012, klokken 21:53

« forrige - neste »

Radiobil1

Da jeg prøvde bilen, hadde jeg et ankepunkt - forsetene.

Dere som nå har kjørt den en stund, hvordan er setene?

Er de gode å sitte i over tid, særlig mtp sidestøttea ?
Savner dere høyderegulering, og annen justering, gjerne elektrisk ?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

eivisa

#1
Har kjørt den ca.6300km no, og har ikke noe å utsette på setene(er 180cm), utenom fargen da! ;)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Aspiranten

Egentlig ikke. Jeg følte meg sikker på at jeg ville savne alt dette, men jeg gjør det ikke.
Nissan Leaf

Joachim

Ok, må føye til litt her. Jeg er 196cm, og setene er veldig dårlige for meg. Det kommer ikke langt nok bak og mangler også justering i høyden. Det er mulig å justere vinkelen litt, men ikke mye. Sidestøtten er elendig og lårstøtte totalt fraværende. Kneet mitt treffer midtkonsollen litt avhengig av vinkelen på foten. Det går heller ikke å justere vinkel på hodestøtte (ikke viktig).

På den annen side så gjør ikke dette så mye da turen av naturlige grunner ikke er så lange. I tillegg så er jeg med min kropp ikke så bortskjemt med gode bilseter. Dette var altså ingen deal breaker for min del.

gbzdoc

Setene er gode å sitte i, selv med mine 193 cm. Savner å kunne justere rattet, men det er alt. Men er ikke noe stort problem.

Men at løsningen for justering er "japansk" er det liten tvil om...

Forøvrig kan folk med omvendt proporsjon av meg (les: lange bein) synes at setene ikke kan justeres langt nok bak. Men fungerer fint for meg...

Edit: Apropo lange bein ja... Ble avbrutt mens jeg svarte, så da kom Joachim meg i forkjøpet og bekreftet misstanken min... ;-)

Strandbu

Må si meg enig i at jeg savner å kunne tilte setet bakover. Føler at jeg ikke får nok støtte under lårene.
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

jkirkebo

Sitat fra: Joachim på onsdag 01. februar 2012, klokken 19:19
Ok, må føye til litt her. Jeg er 196cm, og setene er veldig dårlige for meg. Det kommer ikke langt nok bak og mangler også justering i høyden. Det er mulig å justere vinkelen litt, men ikke mye. Sidestøtten er elendig og lårstøtte totalt fraværende. Kneet mitt treffer midtkonsollen litt avhengig av vinkelen på foten. Det går heller ikke å justere vinkel på hodestøtte (ikke viktig).

På den annen side så gjør ikke dette så mye da turen av naturlige grunner ikke er så lange. I tillegg så er jeg med min kropp ikke så bortskjemt med gode bilseter. Dette var altså ingen deal breaker for min del.

Personlig, med mine 188cm, synes jeg setene er meget behagelige. Sidestøtte vil jeg ha minst mulig av, vår Touran har alt for mye sidestøtte og det blir bare ubehagelig ved normal kjøring. Setet har jeg ca. Midt på, det er mange hakk til bakover. Hadde kanskje hatt det et par hakk lengre bak om bilen hadde teleskopratt, noe jeg savner. Men alt i alt sitter jeg veldig bra, også på langtur.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joachim

Hehe. Ser jeg muligens var litt krass i kritikken, men jeg synes det var ufortjent mye ros i de første svarene ;) Husker jeg la merke til at det var bedre å sette seg inn i Lagunaen før jeg (endelig) fikk solgt den.

Edit:
Foreldrene mine har Touran. Den kan jeg "nesten ikke" kjøre pga grønne skilter og skillevegg. Ellers husker jeg ikke så mye av selve setene.

bno

#8
Har et annet problem enn setekvalitet (som jeg for øvrig finner helt ok etter år med harde tyske sådanne)  :D  Høydejust av førersete er begrenset. Noen som har vært borti  muligheten for å løfte setet vha. avstands klosser e.l. under skinnene?

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

daggad

Sitat fra: bno på lørdag 04. februar 2012, klokken 16:55
Har et annet problem enn setekvalitet (som jeg for øvrig finner helt ok etter år med harde tyske sådanne)  :D
Kone sitter noe lavt etter å ha justert sete til maks høyde (kunne vært bedre høydejust her). Kan selvsagt bruke en setepute, men da vil setevarmen ikke være så aktuell ;D og det er et poeng i denne bilen.

Noen som har vært borti dette før og kjenner til om det er mulig å sette inn "noe" under skinnene (Nissan del?) som kunne løftet utgangspunktet et par cm. ?

Skift kone..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

snurre100

Ser at det er begynt å komme en del setetrekk til Leifen.B.l.a på Ebay..
Venter på Kia E Niro

bno

Ser at man får skinnsetetrekk som erstatter stofftrekket for rundt $700. Sjekk demo på Youtube.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA