Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Range-extender til PSA

Startet av morkm, mandag 13. februar 2012, klokken 16:41

« forrige - neste »

morkm

Med tungt hjerte og mange fremtidige timer forran meg i kø, ser jeg meg nødt til å selge min litt sjeldene Citystromer. Skal skilles og kan ikke sitte med to biler og da er en elbil desverre ikke alternativet.

Se finn anoonse for mere info.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32668147



(Edit forum admin: oppdatert med riktig link)
Golf CityStromer 1997 importert fra tyskland Nov 2007
Bosted: Asker
Gleder meg over å kjøre kollektivfelt

elektrolux

Du har linket til feil plass.

Ellers anbefaler jeg å beholde Golfen. Kan være at bruksverdien på den er større enn salgsverdien slik markedet er i dag.

Har du en fungerende Elbil, er det bedre og billigere å beholde den, og heller kjøpe en fossil til de lange turene. Siden fossilen antakelig blir lite brukt, kan du til og med vurdere å kjøre den på prøveskilt de få gangene den skal brukes. Koster ca 220 kr/ døgn. Skal du ha fast skilt på en fossilbil kommer det lett opp i 4000 kr/året. Dermed krysser utgiftene først etter ca 20 døgns bruk. Tipper mange bruker fossilen mindre enn det i året. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Hvis det er denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32668147 og jeg kunne slå i bordet med 2-4 mil kjørelengde så ville jeg være litt forsiktig med å omtale andre EL biler som "plastklumper"
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Golfen kan lett kalles for en blyklump. Selv foretrekker jeg plast. :D.

Var det ikke blikkboks 2CV'en i sin tid ble kalt, eller var det en annen bil?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OneMore

Sitat fra: Caspar på onsdag 01. februar 2012, klokken 13:28
Hvis det er denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32668147 og jeg kunne slå i bordet med 2-4 mil kjørelengde så ville jeg være litt forsiktig med å omtale andre EL biler som "plastklumper"

Ja jeg må si at jeg ble noe provosert da jeg så denne på finn for et par uker siden.
Det groveste er vel å fortelle at den er i god stand  :-[ Kalles vel lureri ??
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Griffel

#5
Sitat fra: OneMore på onsdag 01. februar 2012, klokken 15:38
Sitat fra: Caspar på onsdag 01. februar 2012, klokken 13:28
Hvis det er denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32668147 og jeg kunne slå i bordet med 2-4 mil kjørelengde så ville jeg være litt forsiktig med å omtale andre EL biler som "plastklumper"

Ja jeg må si at jeg ble noe provosert da jeg så denne på finn for et par uker siden.
Det groveste er vel å fortelle at den er i god stand  :-[ Kalles vel lureri ??
Det står da ikke det noe sted?
Men det står at det virker som om at det er ganske bra batterier, og at bilen er sjelden.
Ikke mye skryt i dette vel.

Streaming fra ny stero til Iphone er bra står det og det er sikkert sant.

Jeg er ikke aktuell kjøper, har ikke Iphone.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

OneMore


SitatDet står da ikke det noe sted?
Men det står at det virker som om at det er ganske bra batterier, og at bilen er sjelden.
Ikke mye skryt i dette vel.

Hei Griffel, det har du helt rett i ! Jeg har brukt feil ordlyd. Og beklager det!
Det er batteriene jeg tenker på, men det ser ut som jeg mener hele bilen.

Jeg synes at det og si, at en batteripakke på 2-4 mil virker grei. Ikke kan stemme med virkeligheten ?


Takker for korreksjonen ;-)





Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Tenker på en verdiløs fossilbil som ikke trenger kasko. Ansvar følger med prøveskiltene.

Se f.eks denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33022758
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Haahov

En fossilbil koster vel i gjennomsnittet 70.000-100.000 i året med service, drivstoff etc., så for den prisen kan man enten basere seg på leiebil, bilkollektiv eller endel taxi kjøring hvis man ikke er avhengig av den til daglig og heller ha kun elbil.

http://www.nettavisen.no/motor/article1800693.ece
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

morkm

Jeg sier bare jøss!!!

Hva i alle dager er dette for et salgsforum!! Her er det jo ikke lurt å legge ut noe som helst!! Utrolig med besservissere som ikke har andre intensjoner enn å ødelegge for andres salg!!

OneMore: hva i alle dager er det du sammenligner Citystromer med blybatteriene med? Hvis det er tilstrekkelig for en som bor i utkant oslo å kjøre 2-4 mil om dagen, noe jeg har gjort i 4 år, kan man vell si at batteriene er OK. De hadde ikke spesielt mye lengre rekkevidde når de var nye, så da er det vell innenfor OK kattegori på 3 år gamle batterier?

Jeg selger en bil for en gi bort pris i forhold til andre elbiler på markedet, man kan ikke regne med å få en "Tesla" for 30000- Markedet har stupt og derfor går den billig. Er du ikke int i å kjøpe kan du la være å kommentere og ødelegge et ellers så bra forum med udokumentert drittpreik...
Golf CityStromer 1997 importert fra tyskland Nov 2007
Bosted: Asker
Gleder meg over å kjøre kollektivfelt

Thomas Parsli

Jeg kan skjønne at du ikke liker retningen tråden tok, men nå skrev du faktisk "Dette er en bil og ikke en plastklump som mange av de andre elbilene som kjører rundt er" i annonsen din og da må du regne svar på tiltale.

Jeg aner ikke hva en Citystromer er verd, men med en rekkevidde på 20-40km synes jeg man skal være litt forsiktig med å disse andre biler, plastklumper eller ei.

Og var ikke rekkevidden på Citystromer 50-100km når de var nye?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

OneMore

SitatOneMore: hva i alle dager er det du sammenligner Citystromer med blybatteriene med? Hvis det er tilstrekkelig for en som bor i utkant oslo å kjøre 2-4 mil om dagen, noe jeg har gjort i 4 år, kan man vell si at batteriene er OK. De hadde ikke spesielt mye lengre rekkevidde når de var nye, så da er det vell innenfor OK kattegori på 3 år gamle batterier?

Du kan lese litt her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf#Electric_versions
Bla ned til electric version.

Viss du er sur på meg for at jeg mener pakken din er sliten, så gleder jeg meg heller
over at noen gjerne ble glade for å ikke kjøpe den med di batteriene.

Håper du kan komme over det.

Med vennlig hilsen
-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Griffel

#12
Sitat fra: morkm på torsdag 02. februar 2012, klokken 13:38
Jeg sier bare jøss!!!

Hva i alle dager er dette for et salgsforum!! Her er det jo ikke lurt å legge ut noe som helst!

Moralen er, ikke mobb de med rustfrie plastbiler, de er kanskje i flertall her.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

El rayo

Sitat fra: morkm på torsdag 02. februar 2012, klokken 13:38
Jeg sier bare jøss!!!
Unnskyld, Morkm. Har slettet mitt innlegg, som var helt off topic.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

morkm

#14
Jeg har ikke mobbet noen som helst inne på dette forumet!!!

De fleste argumentasjoner folk har mot elbiler har vært at det virker utrykt å kjøre i de små bilene laget av, for bilindustrien, utradisjonelle matrialer. Golf 3 karroseri er, uansett hva dere mener, en tryggere bil enn buddy og think og reva.

OneMore:
Du må sette deg litt inn i hva Wikipedia er og står for. Om jeg skriver en artikkel i wikipedia betyr det ikke at det jeg skriver er sannhet!! En skryteartikkel, "reklame" forteller gjerne en side av saken som ikke ville være tilfellet for de fleste av brukerene. Selv om mange bilprodusenter skryter av lavt forbruk, vill det for de aller fleste brukere ikke være mulig å oppnå så lavt forbruk pga kjørestil.

Jeg har til en mulig kjøper ikke løyet, eller skrytt på bilen noen egenskaper den ikke har. Jeg er dønn ærlig i annonsen. Da burde du holde deg for god for å kommentere ting du åpenbart ikke har greie på, for som du sier, å redde noen fra et kjøp.
Golf CityStromer 1997 importert fra tyskland Nov 2007
Bosted: Asker
Gleder meg over å kjøre kollektivfelt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA