Hovedmeny

Performance med hengefeste i inventory!

Startet av aj1240, mandag 05. august 2019, klokken 13:31

« forrige - neste »

Morsk

Sitat fra: Thomas Singstad på torsdag 08. august 2019, klokken 23:16
Sitat fra: texaz på torsdag 08. august 2019, klokken 21:26
Her ble det spontanbestilling. Har allerede vin kode. Kan noen si sånn ca når den ble produsert 5YJ3E7EB4KF382796 og om den har hardvare 3

Hvordan finner du VIN koden?
Hva er forskjelm på HW3 og gammel HW?

Hvis du ikke har fått det tilsendt så kan du se det i kildekoden. Gå inn på din tesla konto. Trykk på "administrer" ved bilen din, på den siden trykker du Ctrl+U. Da får du opp en ny side med masse skrift/kildekode. Trykk så "Ctrl+F og søk etter VIN. Bla til du finner det. Hvis det ikke finnes der, så er du mest sannsynlig ikke tildelt bil, men har du bestilt inventory så ligger det som regel i kildekoden med en gang.

Men du må gjennomføre alle skrittene på bilen din til du får opp en ny side hvor det står "Neste Steg - Vi sender deg faktura og tak kontakt ang betaling". Jeg gjorde ikke det og stod igjen på bestilling av forsikring. Leita flere dager, men fant det aldri. Fullførte skrittene og fant det med en gang.
2019 Model 3 Performance- med HF

Tommis

I går ettermiddag sto det Alt svart Premium-interiør på alle bilene som lå ute med sort interiør. Dette sto også på egen bekreftelse og Tesla-konto designdetaljer i går kveld. Ser at de nå har endret til delvis premium på resterende biler på inventory-lista(med sort int). Det har også endret seg på min Tesla-konto designdetaljer, nå står det delvis premium...
Noen som vet noe?

For øvrig ser jeg at info vedr. hengerfeste har blitt endret på sidene til Tesla:

texaz

Stadig like forvirra? Ikkje etter denne episoden av Forviklingar!». 'men fortsatt full premium i mine papirer da.

aj1240

Sitat fra: Tommis på fredag 09. august 2019, klokken 05:09
I går ettermiddag sto det Alt svart Premium-interiør på alle bilene som lå ute med sort interiør. Dette sto også på egen bekreftelse og Tesla-konto designdetaljer i går kveld. Ser at de nå har endret til delvis premium på resterende biler på inventory-lista(med sort int). Det har også endret seg på min Tesla-konto designdetaljer, nå står det delvis premium...
Noen som vet noe?

For øvrig ser jeg at info vedr. hengerfeste har blitt endret på sidene til Tesla:

Både P3D- og P3D+ jeg har reservasjon på har blitt endret fra "Alt svart Premium-interiør" til "Sort delvis premium interiør".

Hvis man filtrere på "Premium Svart" i inventory så kommer også disse "delvis" opp.
Søker man på Partial kommer ingen opp. Merkelig.

Morsk

Sitat fra: Tommis på fredag 09. august 2019, klokken 05:09
Noen som vet noe?

Samme gjelder meg.. Har fått endret til delvis premium på begge M3LR og M3P men som var alt premium. Kommer kanskje noe enda mer premium?? Jeg blir matt.. Men det står fullverdig premium i bestillingsavtalen.
2019 Model 3 Performance- med HF

hrl

Og der kom mailen om at "Din bestilling er endret"...jeg har ikke endret den, men det har visst Tesla, til Delvis premium interiør. Kan ikke huske at jeg ville ha det men...avbestille igjen da  ???

Tommis

Jeg var innom Tesla i dag og ba de sjekke opp. Fikk mail i etterkant hvor de bekreftet at bilen hadde Premium interiør, men vet ikke om jeg skal tro på det...

texaz

Blir veldig spennende å se hva man egentlig får om en måneds tid. Er man maks uheldig så dukker det jo opp en bil med delvis premium interiør som er uten performance mode og bare kan ta 500kg på hengefeste. Selgerne på tesla virker å vite omtrent like mye som oss som har handlet og er ikke mye til nytte. Må si at jeg aldri har vært borti mer merkelig kjøpsprosess. 

offpist

Samme her.. jeg bestilte en Model 3 Performance (med performance bremser og spoiler osv) i går kveld.
Og i ordrebekreftelsen står det "Alt svart Premium-interiør" og det skal jeg jaggu ha også.
På tesla kontoen  har dette i dag blitt endret til "delvis premium" men har ikke mye tro på at dette stemmer.

Kan også nevne at på den Model 3 LR jeg har nå står det fremdeles "SuperCharging som betales per bruk" men jeg har hatt gratis hurtigladning i 5 mnd.  Det står også ingenting om Autopilot selv om den har det.

Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

geear

hrl

Rosstopher

Sitat fra: hrl på lørdag 10. august 2019, klokken 08:38
Sitat fra: gr på fredag 09. august 2019, klokken 21:16
AP er jo standard nå..
AP sier du...? Beklager nybegynner, vet ikke hva det er.

Det er mange begreper å foholde seg til hvis man er ny i Tesla-verdenen.
Denne ordlista kan være nyttig: https://www.tocn.no/tesla-ordliste/
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

morrun

Sitat fra: Morsk på fredag 09. august 2019, klokken 00:13
Sitat fra: Thomas Singstad på torsdag 08. august 2019, klokken 23:16
Sitat fra: texaz på torsdag 08. august 2019, klokken 21:26
Her ble det spontanbestilling. Har allerede vin kode. Kan noen si sånn ca når den ble produsert 5YJ3E7EB4KF382796 og om den har hardvare 3

Hvordan finner du VIN koden?
Hva er forskjelm på HW3 og gammel HW?

Hvis du ikke har fått det tilsendt så kan du se det i kildekoden. Gå inn på din tesla konto. Trykk på "administrer" ved bilen din, på den siden trykker du Ctrl+U. Da får du opp en ny side med masse skrift/kildekode. Trykk så "Ctrl+F og søk etter VIN. Bla til du finner det. Hvis det ikke finnes der, så er du mest sannsynlig ikke tildelt bil, men har du bestilt inventory så ligger det som regel i kildekoden med en gang.

Men du må gjennomføre alle skrittene på bilen din til du får opp en ny side hvor det står "Neste Steg - Vi sender deg faktura og tak kontakt ang betaling". Jeg gjorde ikke det og stod igjen på bestilling av forsikring. Leita flere dager, men fant det aldri. Fullførte skrittene og fant det med en gang.

Takk. Fulgte bruksanvisningen og fant VIN ...KF456.... Jeg bestilte opprinnelig sort/sort TM3 longrange AWD m/HF omlag midt i juli, men endret til hvit/sort da jeg ble kjent med "standardfargebyttet" 29/7. Bilen er spesifisert og bestilt på ordinært vis over Teslas hjemmeside, men kommuniserte med en norsk dame med tittelen "Inside Sales Advisor, EMEA Sales" med jobbadresse Amsterdam, i forhold til fargebyttet. Det hele gikk opplevelsesmessig knirkefritt. Det som er litt snålt er at da jeg scrollet gjennom denne kildelisten, da så jeg teksten "delvis Premium interiør" (blant en masse annen tekst som jeg ikke leste)!? Det harmonerer dårlig med hva jeg har bestilt og dessuten kan du ikke bestille noe annet enn standard oppsett hvitt eller sort "Premium interiør" til AWD Longrange, på tesla.com, slik jeg gjorde. Er dette noe å bekymre seg over?
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

hrl

Sitat fra: Rosstopher på lørdag 10. august 2019, klokken 09:05
Det er mange begreper å foholde seg til hvis man er ny i Tesla-verdenen.
Denne ordlista kan være nyttig: https://www.tocn.no/tesla-ordliste/

Takk! :) Da er jeg oppdatert. Avbestilte M3P for å bestille nå med hengerfeste. Eneste must-have på Premium interiør er vel Premium-lyd? Premium-tilkobling kan vel kjøpes?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA