Hovedmeny

Foliering midtkonsoll

Startet av Zeeshan Sheikh, tirsdag 30. juli 2019, klokken 18:49

« forrige - neste »

Zeeshan Sheikh

Har tenkt å foliere midtkonsollen når jeg får min hvite TM3 med sort interiør. Ser at begood selger 3M sin folie. Har noen bestilt folie fra Aliexpress og montert. Er det god kvalitet på den?

Har lyst på matt sort. Karbonfiber er nok populær, men er ikke helt min smak. Andre anbefalinger?
TM3 SR+ hvit med sort interiør bestilt 17.07.19

jpg

Ikke prøvd dem, men hold deg unna "RPM Tesla" ihvertfall...

Selv gikk jeg for hvit karbon på både midtkonsoll, treverk, ratt og innsiden av dørene. Sort interiør.
Svært uvanlig kombinasjon, og var veldig skeptisk på om det ville passe inn da jeg bestilte, men må si at jeg angrer ikke. Matcher sort interiør meget bra (etter min mening), samt at bilen ble merkbart lysere og triveligere innvendig.
FYI sort karbon er heller ikke min smak...
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Zeeshan Sheikh

Sitat fra: jpg på tirsdag 30. juli 2019, klokken 20:05

Selv gikk jeg for hvit karbon på både midtkonsoll, treverk, ratt og innsiden av dørene. Sort interiør.
Svært uvanlig kombinasjon, og var veldig skeptisk på om det ville passe inn da jeg bestilte, men må si at jeg angrer ikke. Matcher sort interiør meget bra (etter min mening), samt at bilen ble merkbart lysere og triveligere innvendig.
FYI sort karbon er heller ikke min smak...

Hadde vært kult om du postet noen bilder. Gjorde du jobben selv eller satte det bort til proffe?
Hvis du gjorde jobben selv, hvor kjøpte du folien?

Zeeshan Sheikh

Magnus Hansen

Abstract ocean ser ut til å være det trygge valget. Er også nysgjerrig på om noen har suksess med andre

Tom

Sitat fra: Zeeshan Sheikh på tirsdag 30. juli 2019, klokken 20:55
Sitat fra: Tom på tirsdag 30. juli 2019, klokken 20:45
kjøpte denne.. elendig lim..

https://www.aliexpress.com/item/32964866738.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d5ckpyn

Notert, da blir det nok ikke denne på meg. Fikk du lagt den på til slutt med et bra resultat?
Den er montert,ser helt ok ut utenom rundt kopp holderene,der vil den ikke henge..Gå for 3M folie..

ecx

Kjøpte to. Ei pakke i Kina og en i USA (tror jeg).

Kina-pakken endte opp med litt dårlig resultat rundt koppholderen. Om dette var pga. mine ferdigheter, fordi det var første forsøk eller kvaliteten - det tørr jeg ikke å si.
Resultatet med folien fra USA (som også kostet litt mer) var bedre. Innholdet av pakken virket mer gjennomtenkt og alt nødvendig av utstyr følgte også med.

Kan bare tipse på å se på videoene først som viser installasjonen. Det du bruker i tid med å se på de, det får du tilbake etterhvert nå du installere folien.

Teslarius

Sitat fra: ecx på onsdag 31. juli 2019, klokken 08:38
Kjøpte to. Ei pakke i Kina og en i USA (tror jeg).

Kina-pakken endte opp med litt dårlig resultat rundt koppholderen. Om dette var pga. mine ferdigheter, fordi det var første forsøk eller kvaliteten - det tørr jeg ikke å si.
Resultatet med folien fra USA (som også kostet litt mer) var bedre. Innholdet av pakken virket mer gjennomtenkt og alt nødvendig av utstyr følgte også med.

Kan bare tipse på å se på videoene først som viser installasjonen. Det du bruker i tid med å se på de, det får du tilbake etterhvert nå du installere folien.

Har du link til den du kjøpte fra USA? Interessert.

Larmod3

Folien Begood selger er Abstract ocean sin. Har denne selv og er veldig fornøyd med resultatet.
TM3 LR AWD
Bærum

Enlace

Forsøkte meg i helgen på midtkonsollet, folie kjøpt fra Taptes, men det er nok et Kinaprodukt, dårlig bruksanvisning. Gikk inn på You Tube og tittet på video. Kjøpte også inn et sett med kniver, skrapeplate etc.

Etter 30 minutter i garasjen rant svetten av meg og jeg hadde tatt av og på folien øverst (den som ligger over ladeplaten) mange ganger. Min nøyaktige kone kom, trodde kanskje jeg hadde fått hjerteproblemer, hun og jeg forsatte en stund til. Meget vanskelig å få foliedritten til å feste seg 100% rett langs hjørnene hele vien. Faren for å strekke den en av retningene er tilstede.

Til slutt kastet vi folien. Bedre med pianolakk enn ikke 100% folie.

quest

Kan også anbefale Abstract Ocean sin. Perfekt resultat for min del. Grei å montere selv etter å ha sett litt på instruksjonsvideoen først.
Model Y LR 2022

birkeland

Fikk helfoliert bilen med PPF. De la samtidig samme PPF på midtkonsollet så pianolakken ser original ut men med god beskyttelse. Kostet 1.000,- for jobben og materiell for midtkonsollet.

gruffalo

Sitat fra: jpg på tirsdag 30. juli 2019, klokken 20:05

Jeg har kjøpt og montert denne, og syntes det ble veldig bra. Hvorfor mener du at man bør holde seg unna?
E-tron 55 sportback 2022

ecx

Sitat fra: Teslarius på onsdag 31. juli 2019, klokken 09:03
[...]
Har du link til den du kjøpte fra USA? Interessert.

Ups, var ikke USA, var vel UK.
Hadde kjøpt den på amazon.co.uk (https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07J4W47SD/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1): NewL Black Matte Console Wrap Kit for Tesla Model 3 til 12.99 GBP.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA