Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

Torb

Thank you, Trovi. It is good to see them outside tha factory hall. Many motor-journalist would like to try one of those. And even longer to wait for us that have ordered 80x
Mercedes EQA 350 4Matic

Rusalka

Da er bilen prøvesittet! Likte setene godt! Selger fortalte at alt tydet på at leveringen til Norge gikk som planlagt. Han sa at mengden biler som skal leveres er så stor at de hadde fått beskjed om at de kunne si til kjøpere som signerte nå at de ville fremdeles få levert bilen i 2021. Da er det håp for jeg som bestilte i oktober!

Torb

Høres bra ut. Men jeg har også hørt fra etterettelig hold at de holder igjen på fabrikken for å være sikker på at de softwareproblemene som VW har ikke skal gjenta seg på Enyaqen. Kanskje ikke i produksjonsvolumet, men i levering.  Det er nok forklaringa på at ingen journalister får teste bilen ennå. Så vi får håpe på en viss ketsjup-effekt når disse problemene er løst.
Mercedes EQA 350 4Matic

oiqbal

Selger hos Albjerk bekrefter i dag forsinkelse på opptil 11-12 uker for de som har bestilt iV80 med Crystal Face/ Skoda Sound system. Skoda sliter med å få tak i enkelte deler for å få disse ferdigprodusert innen fristen ???

Jeg hadde, sikkert som alle andre, antatt levering innen 25/21 i kontrakten. Han mener bilen ikke kan leveres før i Q3 som det ser ut nå  ::)
2022 ENYAQ iV80x Sportline

StianHH

Sitat fra: oiqbal på fredag 12. februar 2021, klokken 15:26
Selger hos Albjerk bekrefter i dag forsinkelse på opptil 11-12 uker for de som har bestilt iV80 med Crystal Face/ Skoda Sound system. Skoda sliter med å få tak i enkelte deler for å få disse ferdigprodusert innen fristen ???

Jeg hadde, sikkert som alle andre, antatt levering innen 25/21 i kontrakten. Han mener bilen ikke kan leveres før i Q3 som det ser ut nå  ::)

Flere som har fått samme beskjed? Helt tyst fra Møller..

oiqbal

Sitat fra: StianHH på fredag 12. februar 2021, klokken 22:53
Sitat fra: oiqbal på fredag 12. februar 2021, klokken 15:26

Flere som har fått samme beskjed? Helt tyst fra Møller..

Forhandlerne hadde møte med importøren, og fikk dette bekreftet for et par dager siden. Du må nok oppsøke informasjonen der du bestilte bilen, forsinkelsen er bekreftet fikk jeg i hvert fall beskjed om.
2022 ENYAQ iV80x Sportline

TimBryce

Har ikke dette med forsinkelse på crystal face og sound system vært kjent ganske lenge? Eller er det ytterligere forsinkelser utover det som ble opprinnelig kommunisert?

Kramzz

Forstod det slik på min selger tidligere at man måtte gå for Infotainment for å unngå delay men at soundsystem. Ville gå i prod uke 14👍 ikke hørt noe fra selger selv så kan godt være endringer no🤔
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80

Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert

Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)

.

batterimannen

Skulle gjerne hatt den karbon-finishen på Suite. Er ikke så glad i svart pianolakk.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

steffone

Liker hellakkeringen av sideskjørtene og de sorte detaljene og pyntelistene, som på Founders edition. Synd den ikke fås med 19"-felg (men det strider vel mot sportskonseptet).
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

tornaldo

Du får garantert byttet mot et sett med 19" eller 20" på Finn, hvis du ønsker mindre felger. Det pleier være veldig kurant.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

anorway

Nå snakker vi!  Skoda Enyaq Sportline-utgaven.

Den ser mye bedre ut enn den "vanlige" utgaven. Kan bestilles fra mars visstnok.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA