Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

wibb

Sitat fra: batterimannen på torsdag 21. januar 2021, klokken 21:49
Regner med at de la seg under det de trodde rekkevidden kom til å bli (sikkerhetsfradrag) for at folk ikke skal bli skuffet når endelige spesifikasjoner kom. Hvis man tar 528/500*460 så får du 485 km. Det med 2 motorer gjør hele regnestykket mer usikkert, men jeg regner med at den legger seg trygt over 460 km.
Ja, får tro det går litt opp for IV80X også.  :)

wibb

Sitat fra: Radial på torsdag 21. januar 2021, klokken 22:39
485/520km wltp er da egentlig uinteressant for folk flest. Det vil skille mer på kjørestilen.

Mer interessert i hva 2-motors bilene kan dra på kroken...1200kg er slappe greier 🙄
Ytterpunktene pr. nå er jo 460 foreløpig WLTP for IV80X og 528 offisiell (?) WLTP for IV80. Den forskjellen er vel mer enn nok til å være utslagsgivende for antall stopp og potensiell tid i ladekø på langtur, og for meg i hvert fall vil nok det veie tyngre ( :P ) enn hengervekt.  ;)

For øvrig helt enig i at det ikke hadde gjort noe om hengervekten økte noe fra 1200 kg selv om det ikke er ofte jeg vil ha bruk for slik kapasitet.

Kramzz

Takker for tipset om at den var kommet til Åsane😇 Var og så den i dag! Steike for et glis!
Gleder meg meget til å motta bilen i sommer😃👍
Anbefalles å ta seg en tur👍
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80

Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert

Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)

.

Trovi

Sitat fra: eKramer på lørdag 23. januar 2021, klokken 23:50
Takker for tipset om at den var kommet til Åsane😇 Var og så den i dag! Steike for et glis!

What color and interior has the car in Åsane?
Kokstad has white, I don't know the interior yet, I will see it tomorrow... :-)

steffone

Hvor finner dere informasjon om at det er en bil i Åsane? Kan man booke time?
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Trovi

Sitat fra: zycer på søndag 24. januar 2021, klokken 08:54
Hvor finner dere informasjon om at det er en bil i Åsane? Kan man booke time?

Those who have ordered Enyaq or pre-ordered it, received last week link from relevant dealer to book a time for review of the car (15min / per visit.)...
Contact Åsane dealer and ask them to book your visit of the car...

steffone

Sitat fra: Trovi på søndag 24. januar 2021, klokken 09:23
Those who have ordered Enyaq or pre-ordered it, received last week link from relevant dealer to book a time for review of the car (15min / per visit.)...
Contact Åsane dealer and ask them to book your visit of the car...

Naturligvis, det gir mening. Takk!
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Kramzz

Sitat fra: Trovi på søndag 24. januar 2021, klokken 06:51
Sitat fra: eKramer på lørdag 23. januar 2021, klokken 23:50

What color and interior has the car in Åsane?
Kokstad has white, I don't know the interior yet, I will see it tomorrow... :-)

It was artic silver and eco suite👌

Skoda Enyaq IV80

.

Trovi

Sitat fra: eKramer
It was artic silver and eco suite👌

Perfect, that's combination what I have ordered, so I need to go there to see it... :-)
Thank you for the info!

Kramzz

Skoda Enyaq IV80

.

TimBryce

Føler det er lite nytt som har kommet de siste ukene nå utover at det er 25 biler som står hos forhandlere. Er det noen som vet noe om når de første blir levert? Fikk tidlig indikasjon på mars-april for oss på leveranse av 80, men har vært veldig stille i det siste fra forhandler.

Torb

Ja, det er rart at det ikke er noen som har testa bilen ennå. De begynte jo å produsere i slutten av  november.
Mercedes EQA 350 4Matic

ksolheim

Spekulasjon:

Jeg kjører en dag en ID3 - full av bugs på software siden. Antar at Skoda holder tilbake biler for testing til en mer komplett software er på plass.

Torb

Mercedes EQA 350 4Matic

Trovi

Sitat fra: Torb på mandag 01. februar 2021, klokken 07:28
Ja, det er rart at det ikke er noen som har testa bilen ennå. De begynte jo å produsere i slutten av  november.

So far, no press test drives (nor clients test drive) are ongoing anywhere.
The Enyaq is currently extensively tested in Czechia by Skoda (and probably, not only there).
Local EV drivers are complaining that the Enyaq testers are blocking all fast chargers almost all the time (there are not so many fast chargers compared to Norway...).

Here is a video from Mlada Boleslav (town where Enyaq is produced) made by some Russian.
There can be seen quite a few Enyaqs on street with different colours in daylight and with Regulus 19" wheels.

https://www.youtube.com/watch?v=sojhQPPJkHA

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA