Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Børsteløs vannpumpe til Classic

Startet av Smiling when sailing, mandag 06. februar 2012, klokken 22:01

« forrige - neste »

Smiling when sailing

Da er du heldig. Forhandleren i Tromsø vet ingenting. Jeg tviler på at de engang er klar over at de må sende folk til kurs og installere hurtiglader for å få selge Leafen. I hvert fall sa selgeren ingenting om dette når jeg tok kontakt. Men heldigvis er min andre halvdel allerede overbevist om at vi skal ha en elektrisk bil, og for tiden er det bare LEAFen som er aktuell for oss. Hun vil til og med selge begge de fossilbilene vi har for tiden og bare bruke LEAF og offentlige... Jeg må kanskje sjekke hva det koster å leie bil i ferietiden og om det kanskje blir billigere enn å eie 2 biler... Kunne jo gjerne tenke meg en elektrisk Kangoo, men jeg har ikke lyst til å vente i årevis til de kommer på det Nord-Norske markedet.
Blå Leaf, Tromsø

Smiling when sailing

Forhandleren i Trondheim fortalte meg at den nærmeste Leaf forhandleren for meg kommer til å være Bodø i sommer.
Blå Leaf, Tromsø

sven erik

til dere angående å  få bilen til verksted  på andre biler så går det på garanti å få bilen til verksted som kan reparere bilen om du ikke kan kjøre noermalt med bilen  men hente bilen må en koste selv  om du ikke er på ferie tur da koste de enten leie bil eller op til 4 dager på hotel å billigste transport for deg til verksted  men ikke  transport av bilen

Thomas Parsli

Sitat fra: Smiling when sailing på fredag 09. mars 2012, klokken 14:52
Forhandleren i Trondheim fortalte meg at den nærmeste Leaf forhandleren for meg kommer til å være Bodø i sommer.

Det er vel så billig å sende bilen med Hurtigruta at det ikke bør stoppe deg?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Aspiranten

Sitat fra: cra på fredag 03. februar 2012, klokken 14:55
Snakka akkurat med Vestlandske Auto (Ålesund - de som IKKE får skru på thinken min),

Hei cra

Noen skjellig grunn til dette?

Jeg tenkte å ta service hos de...
Nissan Leaf

Smiling when sailing


[/quote]

Det er vel så billig å sende bilen med Hurtigruta at det ikke bør stoppe deg?

Thomas
[/quote]

Nei, det har ikke stoppet meg. Kjøpte den da ja fortsatt trodde nærmeste forhandler blir i Trondheim. Nå står Leafen utenfor hotellet og venter på at jeg  får køre han inn i hurtigruten i morgen... Det var første gang for meg i en elbil i dag og jeg er fortsatt veldig fornøyd med handelen ;D
Blå Leaf, Tromsø

cra

Sitat fra: Aspiranten på fredag 09. mars 2012, klokken 17:05
Sitat fra: cra på fredag 03. februar 2012, klokken 14:55
Snakka akkurat med Vestlandske Auto (Ålesund - de som IKKE får skru på thinken min),
Hei cra
Noen skjellig grunn til dette?
Jeg tenkte å ta service hos de...

Ja, når de skal ha 20.000 kr for å skifte bakaksling på Thinken min (og da har jeg alt kjøpt bakakslingen!) har de priset seg ut så det holder! Det skulle visst ta TO dager, mens andre her på forumet (som til sammenligning nok må kalles hobbymekanikere) bruker godt under halvtimen (prøver å klare det på under 17 minutter) på å ta ut batterikassa og har rukket å plukke ned bakakslingen før de lager frokostkaffen til kona en søndags morgen - ja da kjører de et løp der de har planlagt ett av to utfall:

1: Kunden (meg) dropper hele greia, og de slipper å gjøre drittjobben
2: Kunden er blåst nok til å gå for tilbudet, og de har ordna seg en feit "bonus"
>:(

Jeg har ingen grunn til å tro de ikke vet hva de driver med; det er nok snarere at de ikke ønsker å ha noe med Think å gjøre. Det går også ganske klart fram når de på de to første batteriservicene klarer å måle hvor mye vann som går med, men tredje gangen er det plutselig ikke mulig. Resultat: Jeg kjøpte meg diagnoseutstyr og gjør det selv. Mye oftere og mye billigere.

Slik ble det denne gangen også; jeg har tatt noen av de 20.000 jeg IKKE bruker på dem og kjøpt meg det jeg trenger av utstyr og verktøy til å kunne gjøre jobben selv.

Er veldig sugen op en Leaf selv, og har sett minst tre som er registrerte her i bygda allerede, men de høye servicekostnadene legger foreløpig en kraftig demper på kjøpelysta.  :P
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

herregud

Fikk idag telefon fra bilselger hos Troms Auto i Tromsø som ville informere om at de vil kunne selge Nissan Leaf fra september i år. De hadde allerede forhåndsbestillinger på fem biler, men fikk ikke lov å levere de før verksted og forhandler var ferdigklarert.

Dessverre var de litt for seint ute da min nye Nissan Leaf akkurat nå på vei med toget fra Drammen til Narvik, og jeg håper å ha den i Tromsø på tirsdag :D

Jeg har kjøpt min fra ACAR AS og har så langt vært godt fornøyd med servicen derfra, og ikke minst var prisen grei ;D

Leaf 2012
P85D 2015

Rasmus.B

Gratulerer med ny Leaf. Det er bare å glede seg.
Har du kjøpt med "comfort pakke"?
Virker Carwings på disse fra Acar?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Smiling when sailing

Gratulerer med Leafen herregud. Håper at kona blir fornøyd.
Det er bra at Leafen min ikke lengre er aleine her i Tromsø. Når det først er to so kommer de sikkert å formere seg fort  :) Det er også bra å høre at de endelig VET når de skal ha verkstedet og salg oppe her i Tromsø. Muligens hadde jeg ventet og kjøpt hos dem hadde de delt den informasjonen for noen måneder siden... på den andre siden er jeg veldig glad at jeg ikke gjorde de, fordi hver dag uten elbil er en kjøreopplevelse tapt.
Blå Leaf, Tromsø

herregud

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 25. mai 2012, klokken 12:50
Gratulerer med ny Leaf. Det er bare å glede seg.
Har du kjøpt med "comfort pakke"?
Virker Carwings på disse fra Acar?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Takker!
Jeg har ikke kjøpt med comfortpakke da jeg tviler litt på nytten av den og at jeg kunne få bil levert raskere om jeg tok en uten. Det jeg har kjøpt er en sort utgave med solcellepanelet, matter, Nokian Hakkapelitta R piggfritt på lettmetallfelg, klargjøring med oppdatering av programvare/norske instuksjonsbøker og transport til Tromsø.  Carwings fungerer på bilene fra Acar da de er tatt inn fra europa, fra samme lager som andre Nissanimportører bruker.


Sitat fra: Smiling when sailing på fredag 25. mai 2012, klokken 13:55
Gratulerer med Leafen herregud. Håper at kona blir fornøyd.
Det er bra at Leafen min ikke lengre er aleine her i Tromsø. Når det først er to so kommer de sikkert å formere seg fort  :) Det er også bra å høre at de endelig VET når de skal ha verkstedet og salg oppe her i Tromsø. Muligens hadde jeg ventet og kjøpt hos dem hadde de delt den informasjonen for noen måneder siden... på den andre siden er jeg veldig glad at jeg ikke gjorde de, fordi hver dag uten elbil er en kjøreopplevelse tapt.

Takker!
Kona gleder seg også til bilen ankommer. Og tusen takk for din bistand med prøvekjøring som fikk henne overbevist. Dette blir antakelig den tredje Leafen i Tromsø, da eg har observert en cremefarget som står parkert ved Tromsø Elektro ved Isrenna. Men det skal jo være populært med trekant også  ;D
Regner med at det kommer mange flere når Troms Auto starter sitt salg. Mange venner og kolleger har allerede avtalt prøvekjøring, så interessen er stor. 
Leaf 2012
P85D 2015

keca

Har hørt at de forhandlerne som snart skal begynne å selge Leaf ikke trenger å ha hurtiglader.

Det blir en diffrensiert status på de forhandlerne som selger Leaf nå, og de som skal selge Leaf snart. Husker ikke helt alle forskjellene og betegnelsene, men har noe med avanse, antall Leaf-utdannet personell og at det er valgfritt om man skal ha hurtiglader eller ikke.

For min del føler jeg at Nissan sentralt burde vært med på denne utbyggelsen, helt i orden med et betalingssystem, men skulle gjerne hatt mulighetene rundt om.

Virker som Nissan begynner å bli litt engstelige for salget, fritt frem for alle, firer på betingelsene og biler klare til levering. Snart priser de seg ned også regner jeg med.

Etter først ett blaff med Mitsubishi og så ett blaff med Leaf tror ikke jeg det er så mange flere som er overbevist eller vil kjøpe elbil. Selv har jeg fulgt med i årevis, til en som dekket mine behov skulle dukke opp. Til de som er mere tvilende enn meg til å kjøpe elbil, gir ihvertfall ikke mangelen på hurtigladere hos Nissan forhandlere noe særlig positivt utslag. Virker som disse forhandlerne også er tvilende til elbilmarkedet og tørr ikke investere for mye penger. På et senere tidspunkt kan de velge å oppfylle kravene premiumforhandlerene har
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

Aspiranten

De fleste som prøvekjører blir da også svært imponert og overrasket. Elbilene kjemper mot etablerte uriktige sannheter og overdrevent rekkeviddebehov hos hvermannsen.

Ut fra ett menneskelig perspektiv spår jeg fremdeles at proppen endelig vil løsne etter at folk kjøper hybrider, og oppdager hvor lite de egentlig bruker fossilmuligheten.
Nissan Leaf

stiberger

SitatDet er bra at Leafen min ikke lengre er aleine her i Tromsø. Når det først er to so kommer de sikkert å formere seg fort  Smiley Det er også bra å høre at de endelig VET når de skal ha verkstedet og salg oppe her i Tromsø. Muligens hadde jeg ventet og kjøpt hos dem hadde de delt den informasjonen for noen måneder siden... på den andre siden er jeg veldig glad at jeg ikke gjorde de, fordi hver dag uten elbil er en kjøreopplevelse tapt.

Kjøpte nettop en Leaf i fra Bodø, som ankom med hurtigrute i går. De i Bodø sa at de hadde levert 4 andre Leafer til Tromsø i tillegg til vår, siden slutten av april.

Vi endte opp med en rød, som vil trafikkere mye mellom Vikran og Tromsø i tiden fremover. Passeringer i Ryatunellen og drivstoffkostnader kostet oss med fossilbil over 60 000,- i året. Penger som jeg med glede heller bruker på et billån.

Vi har vært i samtaler med Tromsø om å handle hos de, men de var ikke villige til å kutte prisen med mer enn 5 000,- noe de i Bodø også gjorde. Men siden Tromsø ikke kan levere før i slutten av september, ville kostnadene for oss å vente være rundt 20 000,-. Nå kan jeg nesten ikke skjønne hvorfor vi ventet så lenge?
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

koffeld

Pressemelding fra Nissan i går: Nissan utvider forhandlernettet for Leaf http://www.cisionwire.no/nissan-nordic-europe-oy/r/nissan-utvider-forhandlernettet-for-salg-av-elbilen-leaf,c9281284

Sitat: "nå utvides forhandlernettet og innen kort tid vil Nissan LEAF selges fra hele Nissans forhandlernett"

Hva er "innen kort tid" mon tro?  Mistenker vel at Nissan har gått fra kravet om at alle forhandlere skal ha hurtigladere, men det er vel lov å håpe likevel at det dukker opp noen nye Nissan-hurtigladere rundt omkring?
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA