Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hurtiglading

Startet av LinnCK, mandag 06. februar 2012, klokken 18:52

« forrige - neste »

LinnCK

Hei

I går kveld satt jeg bilen til lading, den var nede på 30%, og den startet å lade fint. Men, når jeg starter bilen i dag, har den kun ladet 10%, kommer på jobb og setter i laderen her, men den reagerer ikke i det hele tatt.
Ingen varsellamper som lyser, bortsett fra at lite batteri-lampa begynte å lyse på vei til jobb i dag.

Skal forsøke med en resett av motor etterpå, men tar imot alle tips med stor takk!
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

Thomas Parsli

Sjekk at vifte (foran radiator) og vannpumpen går når du starter ladingen.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

LinnCK

ingenting starter når jeg putter i laderen, den reagerer ikke i det hele tatt.
Forsøkte med full restart av elektronikken nå og det hjalp ikke >:(
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

Elmo

Foreslår at du sjekker ladekabelen. Feks låne kabelen til en annen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

LinnCK

Er det noen som kjører i nærheten av Tevlingveien på Trosterud i dag eller i morgen på dagen, eller ettermiddagen, som jeg kunne låne en ladekabel å teste?
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

Elmo

Du kunne gjerne lånt min ladekabel (har ekstra), men det nærmeste jeg er Oslo til vanlig er dessverre Fornebu.

En annen måte å sjekke ladekabelen på er å måle inni elektronikk-kassa - merket 230v til høyre på dette bildet http://www.elbil.no/wiki/Fil:Computer-tilkoblinger.jpg

NB: Husk at de andre kontakene går rett på batteriet så ikke skap kortsluttning der.
Kanskje sikkerest å trekke ut en hovedsikring, men jeg er usikker på hvordan elektronikken liker/takler at 230v er tilkoblet og hovedsikringer er ute.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Trond Arve

Sitat fra: LinnCK på onsdag 25. januar 2012, klokken 11:59
Er det noen som kjører i nærheten av Tevlingveien på Trosterud i dag eller i morgen på dagen, eller ettermiddagen, som jeg kunne låne en ladekabel å teste?

Står ved Munch-museet i morgen (med forbehold om sykt barn) kommer du deg dit?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

LinnCK

Sitat fra: ilmyggo på onsdag 25. januar 2012, klokken 21:14
Sitat fra: LinnCK på onsdag 25. januar 2012, klokken 11:59
Er det noen som kjører i nærheten av Tevlingveien på Trosterud i dag eller i morgen på dagen, eller ettermiddagen, som jeg kunne låne en ladekabel å teste?

Står ved Munch-museet i morgen (med forbehold om sykt barn) kommer du deg dit?
egentlig ikke, bilen vil ikke komme seg så langt, da den allerede er nesten nede på 20 %, men takk for tilbudet:)
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

LinnCK

Sitat fra: Elmo på onsdag 25. januar 2012, klokken 16:02
Du kunne gjerne lånt min ladekabel (har ekstra), men det nærmeste jeg er Oslo til vanlig er dessverre Fornebu.

En annen måte å sjekke ladekabelen på er å måle inni elektronikk-kassa - merket 230v til høyre på dette bildet http://www.elbil.no/wiki/Fil:Computer-tilkoblinger.jpg

NB: Husk at de andre kontakene går rett på batteriet så ikke skap kortsluttning der.
Kanskje sikkerest å trekke ut en hovedsikring, men jeg er usikker på hvordan elektronikken liker/takler at 230v er tilkoblet og hovedsikringer er ute.

tror ikkejeg skal begynne å leke elektriker med ladekabelen ;D takk for tips i hvert fall:)
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

Elmo

Sitat fra: LinnCK på torsdag 26. januar 2012, klokken 07:42
tror ikke jeg skal begynne å leke elektriker med ladekabelen

Sunn holdning ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

LinnCK

Sitat fra: Elmo på torsdag 26. januar 2012, klokken 08:30
Sitat fra: LinnCK på torsdag 26. januar 2012, klokken 07:42
tror ikke jeg skal begynne å leke elektriker med ladekabelen

Sunn holdning ;)
i hvert fall realistisk:D vurderer forsåvidt om jeg skal åpne og sjekke om det er en av ledningene som er brutt, som det står om her: http://www.elbil.no/wiki/PSA:How-to#Reparasjon_av_defekt_ladekabel
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

LinnCK

Da har jeg fått sjekket med annen kabel; og den lader! :):)

Så da er den gamle kabelen hos elbilmek og blir fikset:)
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA