Hovedmeny

Havari i utlandet

Startet av plvr, fredag 12. juli 2019, klokken 12:28

« forrige - neste »

plvr

Hei, litt trøblete Danmarkstur her. Først punktering av bakre venstre dekk som medførte henting på flatbed og lapping av dekk. Fire dager senere en kaskade av feilmeldinger med midlertidig tap av motorkraft før den til slutt stoppet helt (Car needs service, low voltage ++). Det underlige var at dette skjedde forutsigbart ved krapp sving til venstre.

Spent på hva dette er, Tesla veihjelp mer enn antyder det er batteriet, men den har foreløpig ikke ankommet SC. Det kan vel ikke være TPMS-relatert (tror jeg har de nyere sensorene)?

Tesla har  hentet bilen for andre gang. Leiebil er ordnet men Tesla har allerede antydet at familien må ta båten hjem og at jeg evt. må tilbake for å hente bilen i Danmark når den er fikset. Det kommer jeg ikke til å gå med på, bilen er under garanti (november 2019, 75.000 km).

Har noen erfaring med havari i utlandet?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Motorwatt

Litt OT: Hører stadig om flere som får slike feil ved problemer med 12V batteriet. Bør være smart å få dette sjekket før lange reiser, og spesielt til utlandet. Iallfall hvis man ikke har bilen inne på jevnlige servicer. Tesla burde hatt en mulighet til å lese av tilstanden fra bilen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: plvr på fredag 12. juli 2019, klokken 12:28
Tesla har  hentet bilen for andre gang. Leiebil er ordnet men Tesla har allerede antydet at familien må ta båten hjem og at jeg evt. må tilbake for å hente bilen i Danmark når den er fikset. Det kommer jeg ikke til å gå med på, bilen er under garanti (november 2019, 75.000 km).

Har noen erfaring med havari i utlandet?
Ingen erfaring her. Men vil sende en støttemelding ;)
At Tesla krever at du henter bilen i Danmark, ville vært greit om de fikset bilen omgående. At du ble prioritet nr1. og de jobbet med bilen til den ble ferdig. Da kunne du jo bare ventet en dag ekstra ??? Tesla burde lagt deg inn på TeslaHotell 8) Om de ikke klarer det, må du vel få slippe å hente den i Danmark. Kanskje Tesla vil at du skal kjøre utleiebilen tilbake til dem, når du henter bilen din igjen?
Håper dere blir enige :+1: Kjekt om du skriver "enden på visa" ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Tuxedo

Godt mulig at dette er en jordingskobling som er dårlig.  Det pleier å gi en rekke urelaterte feilmeldinger. Er i så fall en smal sak å reparere.

hemi

Altfor mye erfaring med havari.

Med porsche dekket porsche alt, og sendte bilen hjem. De dekket også reise med fly/hotell for alle i bilen.

Med BMW dekket veihjelpen min noe, og bmw resten, og bilen ble også fraktet hjem, etter den var reparert

plvr

Takk for svar og støtte!  :+1:

Tesla har 8 dager på seg før vi skal kjøre hjemover. Da mener jeg det er urimelig at jeg må komme ned igjen, er dere ikke enige i det?

Foreløpig har Tesla sagt at de dekker henting av havaristen, taxi til Europcar og leiebil som kun kan kjøres i DK.

Bilen var for øvrig til rep for noe helt annet dagen før avreise. Jeg må evt. bestille 12v sjekk nå så får jeg kanskje time på Kokstad før vi reiser igjen neste sommer  :o

Ellers har jeg tenkt at problemet er enten batteri, kontaktor, jordingsfeil eller TPMS. Uten å være særlig kvalifisert.

Enden på visen kommer :-)
Model ≡ reservert 010416

hemi

Forøvrig er jeg også naf medlem av 1 grunn, de frakter bilen din hjem ved havari i utlandet, har en sportsbil utenfor garanti nå og da er det greit.

Flere venner har prøvd konseptet, de dekker fly og alt også.

plvr

Sitat fra: hemi på fredag 12. juli 2019, klokken 13:05
Forøvrig er jeg også naf medlem av 1 grunn, de frakter bilen din hjem ved havari i utlandet, har en sportsbil utenfor garanti nå og da er det greit.

Flere venner har prøvd konseptet, de dekker fly og alt også.

Sikkert lurt. Jeg trodde jeg var trygg med bil under garanti.
Model ≡ reservert 010416

Tuxedo

De klarer helt sikkert å fikse dette i løpet av åtte dager.  Du kan jo også sjekke hva den vanlige reiseforsikringen din kan dekke av merkostnadene.

plvr

Sitat fra: Tuxedo på fredag 12. juli 2019, klokken 14:37
De klarer helt sikkert å fikse dette i løpet av åtte dager.  Du kan jo også sjekke hva den vanlige reiseforsikringen din kan dekke av merkostnadene.

:+1: bilen trengte reparasjon i fjor og (!) så jeg er allerede kjent med SC Aarhus. De var svært serviceinnstilt sist. En helt annen opplevelse enn hjemme (og åpenbart mindre pågang)
Model ≡ reservert 010416

Amatøren

Sitat fra: plvr på fredag 12. juli 2019, klokken 13:09

Ja, da skal du være garantert at bilen blir reparert.

Derimot dekking av selve trøbbelet (ekstra arbeid og logistikk) er avhengig av forsikring, medlemskap i bilforening og eventuell mobilitetsgaranti.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

plvr

Sitat fra: Amatøren på fredag 12. juli 2019, klokken 16:25
Sitat fra: plvr på fredag 12. juli 2019, klokken 13:09

Ja, da skal du være garantert at bilen blir reparert.

Derimot dekking av selve trøbbelet (ekstra arbeid og logistikk) er avhengig av forsikring, medlemskap i bilforening og eventuell mobilitetsgaranti.

Kjedelig, I så tilfelle. Bilen er uansett satt på en parkeringsplass lokalt og slett ikke kjørt til SC som lovet. Nå går den til tross for advarsel tom for batteri og ingen ser på den før helgen.
Model ≡ reservert 010416

Øggen

Ej vil tru, og håpe inderlig at Tesla klare å reparere det til du skal reise heim.
Nok en gang bevise det kor viktig det egentlig e med gode forsikringer/veihjelp. Men ekstra forsikring kan være dyrt, og ironisk nok treng en den ikkje før en treng den. Dessverre e det ofte da for seint.

Vil absolutt anbefale den fantastiske avtalen som elbilforeningen har forhandla fram for sine medlemmer.
For latterlige 400kr får du full veihjelp i Norden og Europa, også transport heim ;D
Regna med dei fleste her inne e betalande medlem i elbilforeningen likevel, og derfor kun 400kr ekstra. Om ikkje, blir medlem og veihjelp 875kr totalt, men som likevel e billigere enn det NAF tilbyr.

https://elbil.no/na-tilbyr-elbilforeningen-veihjelp/

Fullstendig klar over at det ikkje hjelpe TS med info om dette, og vil uttrykke min fulle medfølelse til heile familien for det dokke e igjennom.

Hilsen en som kanskje e litt "overforsikra"
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

plvr

Enig Øggen, og takk, det var slett ikke OT.

I følge veihjelp er bilen på SC og de er optimistiske mht å finne en løsning. Jeg skal oppdatere her.
Model ≡ reservert 010416

fonberg

En jeg kjenner fikk lignende symptomer for noen uker siden på sin P85 2013. Resultatet for han ble nytt batteri, så han har nå en P90.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA