Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading stopper - Hva er problemet?

Startet av Mangooz, onsdag 10. juli 2019, klokken 09:57

« forrige - neste »

Mangooz

Hei,

På jobben har vi 2x Schuko kontakter tilhørende samme sikring for lading av elbil. En hybrid Ioniq pleier å bruke den ene stikken, og jeg ønsker å kunne bruke den andre.
Problemet mitt er at dersom jeg kobler meg til stikken når ioniqen er koblet til tar det fra 10-30min før sikringen løser ut. Dersom jeg står der alene går det fint. Dessverre er det sjeldent jeg får muligheten til det.

Bilen min stiller seg inn automatisk på 5A når jeg kobler til. Jeg har vel ikke mulighet for å skru dette noe særlig ned. Er det rett og slett ioniqen som trekker for mye?
Jeg vil anta at kursen er 10A, men det står ikke spesifisert på den.

Jeg kjører en Tesla Model 3 LR AWD.

sjokomelk

Maks 1 bil om gangen. Så du må vente til Ioniq er ferdig med å lade og har koblet seg fra før du kan koble deg til.

Ladekabelen til Ioniqen er nok på 10A, og hvis du prøver å trekke 5-13A i tillegg og kursen bare er på 10A, så har du 5-13A for lite tilgjengelig. Og da går sikringen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA