Inntrykk etter prøvekjøring av EQC

Startet av mathis, torsdag 04. juli 2019, klokken 16:26

« forrige - neste »

Kires

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 04. desember 2020, klokken 09:20
Har flere punkter jeg kunne lagt til listen, men tenker jeg har oppsummert det så mange ganger før at det utgår denne gangen.

Komforten/stillheten er klasseledende og blir et savn om jeg bytter til Model Y neste år.

Og - rent og klart ryggekamera hele året under alle forhold har vært ganske praktisk. Ikke rengjort siden mai og bildet er fortsatt rent og klart. Greit nok - skjermen er veldig liten sammenlignet med hva jeg hadde i forrige bil, men det er delvis en tilvenningssak.

Gleder meg til lek i snøen i helgen! Håper jeg får til en tur alene i bilen oppover kjerreveiene med hårnålssvinger!

Jeg kommer nok til å bestille en EQC. Prøvekjørte en Model 3 og veistøy er rimelig krise, orker ikke det i en familiebil som Y. Mulig litt bedre i Y men uansett.
Er i grunn ikke så mye som kan måle seg med totaltpakken til EQC hensyntatt pris.

E-Tron 55 - Svindyr med utstyr
Mustang - Upraktisk (Hengervekt, takstativ), sikkert ganske stivt satt opp også for å leve opp til Mustang.
ID4 - Litt kjedelig og greier ikke helt å like det interiøret
Enyaq - Litt kjedelig og fullspekka over 600k

Med litt krangling får man en fin EQC AMG med litt attåt til godt under 700 om dagen.
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

Counterpointer

Lurer på hva EQC 4x4^2 ville kostet  og hva forbruk rekkevidde ville vært på den?

hemi

@kires hadde ikke bekymret meg for at mustang-e blir stiv, vanlige mustang, selv de dyrere er hengekøye/båt på veien.

men har mer tro på EQC enn mach-e

@counterpointer
de måtte ha dytta i mye batteri, min G klarte jeg få ned i 1,4-1,5 på ROLIG langkjøring uten høy fartsgrense, men 2+ på vanlig kjøring var lite problem gjetter 500? i forbruk som elbil

4Matic Fanatic

Sitat fra: hemi på fredag 04. desember 2020, klokken 19:33
..@counterpointer
de måtte ha dytta i mye batteri, min G klarte jeg få ned i 1,4-1,5 på ROLIG langkjøring uten høy fartsgrense, men 2+ på vanlig kjøring var lite problem gjetter 500? i forbruk som elbil
Tvilsomt det ble så ille - en litt løfta EQC med større hjul er jo ikke automatisk like firkanta og tungdrevet som en G...
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

Toalmar

Hadde demobilen til forhandler på lån nå i helgen og denne bilen leverer helt klart.

Likte spesielt kamera funksjon som viser bilde av hva som er foran deg når du f. eks nærmer deg en rundkjøring. Dette var da når jeg hadde navigasjon aktivert, når denne ikke var aktivert kom ikke bilde opp mot rundkjøringer. bilde kom opp ved lyskryss da.
Ellers så hadde bilen 20 tom hjul med Hakka dekk på, de synes jeg var litt glatte, spesielt i rundkjøringer. Mulig det var spesielt glatt, men er litt usikker på de dekkene.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Trond.m

Det har jo vært ekstremt glatt enkelte steder. Har R3 SUV dekk på min, og har ikke merket noe negativt. Synes også de gir veldig god stabilitet og ganske lavt forbruk, så jeg er veldig fornøyd med valget så langt. Og bilen framstår som feilfri uten knirk og andre ting som jeg ergrer meg over.

hemi

R3 kan være litt glatte på tørt, og våt asfalt, vs andre dekk, men tilsvarende bedre grep på is og snø.

Du må si litt mer om forholdene, men kan være for kraftig regen du opplever?

Kires

Da ble en AMG Edition med litt ekstra bestilt, tror det blir veldig bra! Må bare smøre meg med tålmodighet og vente til mars før den kommer
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

Toalmar

Sitat fra: Kires på tirsdag 08. desember 2020, klokken 13:38
Da ble en AMG Edition med litt ekstra bestilt, tror det blir veldig bra! Må bare smøre meg med tålmodighet og vente til mars før den kommer
Gratulerer med nydelig bil  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Trond.m

Fant ikke noe bedre sted å poste dette.

Er det standard med 2 USB-C og 12V for passasjerer bak, eller er dette noe som følger med en pakke ?

Øyvind.h

Oversikt over standardutstyr. I hvert fall for 2020 modellen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Ja, ser det nå, så da er det tydeligvis standard med både usb-c og 12V. Det er bra, selv om jeg hadde foretrukket den gamle USB-A. Men kan jo sette inn 12V - USB adapter.

Øyvind.h

Brukte ventetiden på EQC til å bestille en del USB-C kabler på ebay. Både C-C og C-lightning.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 08. desember 2020, klokken 22:12
Brukte ventetiden på EQC til å bestille en del USB-C kabler på ebay. Både C-C og C-lightning.
Har du link til C-lightening kabel som fungerer sammen med Carplay ?

jevel

https://www.nidarosdata.no/deltaco-usbc-to-lighting-tpe/cat-p/c/p1000098216

Bruker denne selv.

Bare pass på å koble til telefonen før du starter bilen. Sparer deg en del prakk.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA