Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forseter - kvalitet

Startet av Rio, onsdag 01. februar 2012, klokken 19:03

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: PerBear på lørdag 28. januar 2012, klokken 09:35
Hvorfor lage ladekladeiser på 9A og 14A/15A og ikke 10A og 16A? Jeg trodde det var ladekladeisen som bestemte strømtrekket og ikke EV?  ???

Tja. kladden forteller laderen i bilen hvor mye den maksimalt får lov å trekke basert på installasjonen, laderen trekker det den synes passer ut fra egen evne og batteriparametere opp mot denne grensen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Sitat fra: PerBear på lørdag 28. januar 2012, klokken 09:35
Hvorfor lage ladekladeiser på 9A og 14A/15A og ikke 10A og 16A? Jeg trodde det var ladekladeisen som bestemte strømtrekket og ikke EV?  ???

Godt spørsmål. Jeg kommer til å teste den, og be om 10A/16A på neste batch, om denne ikke allerede lader med opp mot disse verdiene.

Forøvrig virker det som I-miev laderen trekker maks 14A mens Leaf sin kan trekke opp til 16A.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Blip

Sitat fra: elektrolux på lørdag 28. januar 2012, klokken 08:18
Foreløpig vil ladekladden kunne skaffes via www.Elbilshop.no
Meget interessant. Finner ikke produktet på shoppen. Ønsker du frivillig testperson (eller har du pris); send meg gjerne PM. ;D

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 28. januar 2012, klokken 08:18
Det har jeg :D, men uttesting gjenstår før dette kan slippes løs. Foreløpig vil ladekladden kunne skaffes via www.Elbilshop.no

Den skal lade med enten 9 eller 15A, men som sagt må dette sjekkes mot både Leaf og I-miev.

Jeg tror vi snakker om 9A og 14 A på I-miev, og 9A og 15A på Leaf.

Se bilder for mer detaljer:

Det ser ut som om jordfeilbryteren sitter i støpselet ?  Det digre støpselet der får problemer i ganske mange forskjellige ladestasjonsbokser tror jeg, kan ikke tenke meg at det får plass i f.eks Garo-boksen som er så vanlig, eller stolpene til Proxll ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Stemmer det. Også noe som bør endres på neste generasjon kladder.

Ellers har jeg bedt om 1,5 m ledning slik at boksen kan ligge på bakken i stedet for å belaste ledningen med vekten sin.

Er det en dam på bakken er det bare å rulle ledningen sammen, og la den belaste støpselet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 28. januar 2012, klokken 12:00
Stemmer det. Også noe som bør endres på neste generasjon kladder.

Ellers har jeg bedt om 1,5 m ledning slik at boksen kan ligge på bakken i stedet for å belaste ledningen med vekten sin.

Er det en dam på bakken er det bare å rulle ledningen sammen, og la den belaste støpselet.

1.5m passer nok bra, det er så lang ledning jeg har på min Panasonic 16A EVSE fra EVSEupgrade. Men den er jo helt vanntett, så jeg har ingen kvaler med å la den ligge på bakken mens det høljer ned.

En ting man bør være obs på med å la ledning ligge på bakken i snø når det er kaldt ute: ledningen blir noe varm ved kontinuerlig 16A belastning. Nok til å smelte litt snø etter noen timer. Når lading da stopper kan den rett og slett fryse fast...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Sitat fra: 2EL på lørdag 28. januar 2012, klokken 12:47
Hvor mye tenker dere at den skal koste?

Økonomi er ikke min sterke side, men vi må jo klare å selge den billigere enn en original 16A kladd. Med andre ord maks 6000 NOK.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 28. januar 2012, klokken 14:29
Sitat fra: 2EL på lørdag 28. januar 2012, klokken 12:47
Hvor mye tenker dere at den skal koste?

Økonomi er ikke min sterke side, men vi må jo klare å selge den billigere enn en original 16A kladd. Med andre ord maks 6000 NOK.

Den bør nok bli vesentlig billigere, med hensyn på at den ser ganske "hjemmemekket" ut i forhold til original-EVSEn, som også er bedre sikret mot vanninntrenging.

Husk at 10A EVSE følger med bilen, så om man kjøper en 16A EVSE til 6800,- eller hva de nå går for så har man begge deler. Det er mer praktisk etter min mening enn en der man kan bytte mellom 10A og 16A, siden man da har en reserve om en går istykker.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Kjøper du denne har du også 2 kladder, da du fremdeles har den originale. Den originale 10Akan jo være fast montert hjemme, da en normalt har god tid å lade hjemme.

Har en denne med på tur, kan en utnytte både 10 A og 16 A kurser. Ellers må en ha med begge kablene i bilen.

Dermed har denne visse fordeler framfor løsningen med 2 originale kabler.

Jeg vet såpass om økonomi at skal det være vits å selge noe, bør det være en viss avanse involvert. Vi får håpe at innkjøpsprisen synker slik at vi kan selge den billigere. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 28. januar 2012, klokken 14:42
Sitat fra: elektrolux på lørdag 28. januar 2012, klokken 14:29
Sitat fra: 2EL på lørdag 28. januar 2012, klokken 12:47
Hvor mye tenker dere at den skal koste?

Økonomi er ikke min sterke side, men vi må jo klare å selge den billigere enn en original 16A kladd. Med andre ord maks 6000 NOK.

Den bør nok bli vesentlig billigere, med hensyn på at den ser ganske "hjemmemekket" ut i forhold til original-EVSEn, som også er bedre sikret mot vanninntrenging.

Husk at 10A EVSE følger med bilen, så om man kjøper en 16A EVSE til 6800,- eller hva de nå går for så har man begge deler. Det er mer praktisk etter min mening enn en der man kan bytte mellom 10A og 16A, siden man da har en reserve om en går istykker.


Helt enig denne kan man ikke selge for 6 lapper. Hvis man skal selge den for så mye må den se mye proffere ut, ikke som hjemme mekka sak som dn gjør nå. Hadde den vært billigere vile jeg helt klart kjøpt en
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

wat

Jeg syns det virker veldig spennende med en ladeklump som kan stilles på 9 eller 15A som jeg kan ha i bagasjerommet. Så kan jeg ha den originale 16A som fulgte i-Mieven hjemme. Du må si fra når de kommer for salg Elektrolux.
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 28. januar 2012, klokken 12:56
En ting man bør være obs på med å la ledning ligge på bakken i snø når det er kaldt ute: ledningen blir noe varm ved kontinuerlig 16A belastning. Nok til å smelte litt snø etter noen timer. Når lading da stopper kan den rett og slett fryse fast...

BTDT. Heldigvis var det hjemme, så varmt vann løste problemet raskt.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Blip

Sitat fra: elektrolux på lørdag 28. januar 2012, klokken 08:18Foreløpig vil ladekladden kunne skaffes via www.Elbilshop.
Er det mulig å bestille denne kladden, eller gjenstår testing og produksjon? Jeg kan ikke finne noen referanser på shoppen...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

elektrolux

Er i bruk i Stavanger allerede, og kan bestilles hos Elbilshop.no

Den lader med 9/14A foreløpig, men vi forsøker å bygge den om til 10/16A for maks ladehastighet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA