Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hvordan få en samsung galaxy s 2 til virke på programeringa til app

Startet av elektrisk, tirsdag 31. januar 2012, klokken 20:55

« forrige - neste »

elektrisk

Jeg har laget en hjemmesnekret Carwings-app for Android, mens vi venter på den offisielle.

Fordeler:
- Kommuniserer på samme måte som iPhone-appen, og er dermed mye raskere enn Nissans webside
- Kan brukes til å hente info fra bilen, samt starte/stoppe klimaanlegg
- Viser batterinivå, ladestatus og status for klimaanlegg
- Liten sak, rask å laste ned (32 kB)
- Gratis

Ulemper:
- Er ikke på Android Market
- Veldig minimalistisk brukergrensesnitt
- Ingen garantier

EDIT:
Applikasjonen ligger som vedlegg. Last ned, bytt navn fra bilvinger.doc til bilvinger.apk og installer på mobilen din.

nooste

Tesla Model S75D Levert, slutten av des 2017
Nissan Leaf 2012 Levert 13.01.2012

ovev

2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

elektrisk

Hva slags feilmelding får du?

Jeg ser at jeg stadig får "sesjonen utløpt"-feil når jeg prøver selv nå på morgenkvisten. Skal se om jeg får laget en fiks.

ovev

Sitat fra: elektrisk på torsdag 19. januar 2012, klokken 08:08
Hva slags feilmelding får du?

Jeg ser at jeg stadig får "sesjonen utløpt"-feil når jeg prøver selv nå på morgenkvisten. Skal se om jeg får laget en fiks.

Får ugyldig brukernavn/passord. Legger in samme brukernavn og passord som på Nissans websider og på Open Wings app-en.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

Blip

#5
Supert! ;) Skulle nesten tro du rappa appen jeg driver med (basert på navnet), men det er vel flere med norsk-engelsk humor her i landet...

Er meget nysgjerrig på hvordan komm. foregar. Jeg gjorde noen forsøk pasert på info fra USA-forum, men jeg klarte aldri å få fornuftig respons ved pålogging. Hadde planer om å sette opp en proxy med fiddler og/eller wireshark, men den tidsklemma, den tidsklemma...

Jeg antar du har vært innom Alternativ CARWINGS (DIY?)...

Send meg gjerne en PM med kildekoden.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

nooste

Får meldingen Ukjent feil (-1) også på denne versjonen når jeg prøver å skru på klima anlegg.
Tesla Model S75D Levert, slutten av des 2017
Nissan Leaf 2012 Levert 13.01.2012

elektrisk

Som sagt er det ingen garantier her, appen er rykende fersk og relativt utestet.

Hva gjelder brukernavn/passord, så skal du ikke bruke epostadresse (slik man gjør på You+Nissan), men det brukernavnet du valgte da du først registrerte deg i Carwings.

Ukjent feil (-1) kan være fordi telefonen din ikke hadde nettforbindelse i det avgjørende øyeblikket. Eller det kan være noe annet. Skal se om jeg kan komme til bunns i det.

Blip: Du får kildekode i kveld en gang.

oymo

Elektrisk, Blip og Baudemo bør slå sine pjalter sammen og stable opp et av de tre alternativene til en fullgod versjon  :)

Baudemos OpenWings har jeg kjøpt fra Android market, og den mangler egentlig bare en raskere kommunikasjonsmåte (bruker Windows metoden nå) for å være perfekt (hint, hint).

-oymo
Think City 2000 - 133.000 km - Solgt
Nissan Leaf 2012  - 65.000m

ovev

Sitat fra: elektrisk på torsdag 19. januar 2012, klokken 12:03
Som sagt er det ingen garantier her, appen er rykende fersk og relativt utestet.

Hva gjelder brukernavn/passord, så skal du ikke bruke epostadresse (slik man gjør på You+Nissan), men det brukernavnet du valgte da du først registrerte deg i Carwings.


Da fikk jeg logget inn. Har fått testet oppdatering og den fungerer. Jeg er ikke i nærheten av bilen nå så resten av testingen får vente til senere i kveld.

OpenWings fungerer helt flott bortsett fra tregheten, så pleeeeeease ta hintene fra oymo.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

BauDemo

Hinten är uppfattad!
Jag försöker att inte prata om framtiden - att tala om det oftast får mig i trubbel ...
Jag har redan (2 dagar sedan) har en test version som körs på "hitachi" protokoll ... men jag få några intressanta timeout, och inte vill göra långsamt men fullt fungerande användarupplevelse (den aktuella versionen på marknaden) till en snabb, men inte riktigt 100% fungerande (min testversion) .
Jag hoppas jag kommer att ha något att visa imorgon - ville först avsluta det fina gränssnittet (har ni sett det ?!?), och se till att timeout, auto-login, och språk fungerar ordentligt.
@ Elektrisk & Blip: Jag är inte villig att dela min kod (sorry), men utbyter gärna erfarenheter med protokollet.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

oymo

Elektrisk: Skal se om jeg får testet Bilvinger i kveld, er spent på hvordan den alternative kommunikasjonsprotokollen oppfører seg

Baudemo: Spennende! Den nye Home skjermen ser bra ut!

-oymo
Think City 2000 - 133.000 km - Solgt
Nissan Leaf 2012  - 65.000m

BE

Dette fungerer kjempebra!

Jeg Håper BauDemo klarer å få samme hastigheten på sin Open Wings applikasjon :-)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kristian

Jøss Elektrisk, viste ikke at du hadde slike talenter  :).

Fungerer kjempefint, veldig bra å få noe med kjapp respons. Oppdaterer nå på 30-40 sekunder, i Nissan sammenheng er det ultraraskt  ;)

Takker og bukker!
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

elektrisk

#14
Blip, BauDemo og andre teknisk disponerte - her er kildekoden:
http://d01.megashares.com/dl/7e7d493/Bilvinger.zip[
EDIT: Oppdatert kildekode. Bruk linken i første post.
Pakk ut og fyr opp Eclipse :)

Bruk den til hva dere vil, på eget ansvar. Jeg har for eksempel ingen ting i mot om BauDemo låner fra den til sitt prosjekt, selv om han velger å ikke dele source. Men fortell gjerne om det her på forumet hvis du bruker den til noe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA