Noen som har fått utlevert ny X (raven)

Startet av atleten, fredag 21. juni 2019, klokken 11:10

« forrige - neste »

atleten

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 26. juni 2019, klokken 09:42
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:28
Jeg eier en 2016 X90D, faren min en X75D fra 2018 og jeg disponerer pt en X75D fra 2019.

Ingen opplevd forskjell i understellet overhodet om alle tre ruller på 20 og settes til low.

Derimot stor forskjell på eksempelvis very low og standard, der very low er veldig stivt og standard veldig mykt. Og overgang fra 20 til 22 ga en del stivere bil.

Støydempingen virker også relativt lik.

Må nesten korrigere meg selv her. Jeg har fortsatt lånebilen (tidlig 2019-modell) og testet den over ujevnheter i very low og standard på en tur i går kveld. Jeg opplever at den har et mer komfortabelt understell enn min 2016-modell i very low og tar ujevnheter bedre. Litt mykere satt opp rett og slett?
Mulig dette endrer seg nå som min 2016-modell har fått div nye deler i understellet.

Ja er ulikt hjuloppheng på de to men samme luftfjæring

tesla123

Fikk prøvekjøre en x performance hos tesla Trondheim. Har selv en x75d som ble hentet ut 05.12.18. Raven er litt stivere i sport  når det kommer til demping, Noe som oppleves bedre. Lyd isolering er bedre.

2rgeir

Sitat fra: atleten på tirsdag 25. juni 2019, klokken 16:32
Kan si at bilen virker som en helt annen bil. natt og dag forskjell. Shitt den dempingen er bra. Den gamle virket nå som fred flintstone demping mot denne. Byttet inn en X75d oktober 17

Nye ludi 0-100 på 2,9 er bare en ting å si om. Det er for raskt😂

Hva var bestillingsdatoen for bilen din?

atleten

atleten

Jeg fikk ikke type 2 kabel i Lillestrøm. Fikk dere andre? Skal vist komme i posten? Kjenner jeg er skeptisk

oStoreBil

Hvilken kabler er det man skal få utlevert egentlig?

Thomas Parsli

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Miljøalibi

Jeg fikk heller ikke type 2 kabel i Lillestrøm. Booket servicetime via appen og ble lovet en leveranse om kort tid.

Byggekvaliteten er fremdeles for dårlig i forhold til prisen. Slapp rengjøring. Panel gaps og generelt stygge tettelister. Noe som er løst og rasler i døra på førersiden. Jeg opplevde også at taksensoren på falcon wing dørene meldte en hindring etter at bilen hadde stått en stund i solen.

Har jeg fått en mandagsbil? Jeg vurderer sterkt å levere den tilbake innen 7 dagers fristen og bestille en ny..

Den nye fjæringen er for øvrig en kjempeoppgradering.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

oStoreBil

oStoreBil

Sitat fra: Miljøalibi på lørdag 29. juni 2019, klokken 23:07
Byggekvaliteten er fremdeles for dårlig i forhold til prisen. Slapp rengjøring. Panel gaps og generelt stygge tettelister. Noe som er løst og rasler i døra på førersiden. Jeg opplevde også at taksensoren på falcon wing dørene meldte en hindring etter at bilen hadde stått en stund i solen.

Jeg syns byggekvaliteten har kommet seg betraktelig. Men enig at de er dårlig forberedt ved utlevering. Fikk levert bil med riper, ripet plast i bagasjerommet, mangler hengerfeste - men veske lå inni men tom, tomt spylervæske, fett fra håndtrykk flere steder på panser, masse beskyttelsesplast inni bilen som ikke var tatt vekk mange steder, skittent innvendig med fotspor...

Men når det er sagt: de nye demperne er merkbart. Jeg syns det er mindre støy; bedre isolert og generelt mindre knirk.

Hrc

Jeg fikk heller ikke type 2 kabel i Lillestrøm. Booket servicetime via appen og ble lovet en leveranse om kort tid.

Har jeg fått en mandagsbil? Jeg vurderer sterkt å levere den tilbake innen 7 dagers fristen og bestille en ny..

Den nye fjæringen er for øvrig en kjempeoppgradering.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Hvordan er alignment på FW-dører? På min og flere andre 2019 modeller (på Finn) så ser det ut som høyre FW er spesielt dårlig. Min hadde gnisset hull på lakken i dørkarmen allerede ved utleveringen på høyre FW, da var den rullet 15km.

oStoreBil

Sitat fra: Hrc på lørdag 29. juni 2019, klokken 23:44
Hvordan er alignment på FW-dører? På min og flere andre 2019 modeller (på Finn) så ser det ut som høyre FW er spesielt dårlig. Min hadde gnisset hull på lakken i dørkarmen allerede ved utleveringen på høyre FW, da var den rullet 15km.

Min var så å si strøken. Ingen gnisning og alt så bra ut. Men hvis jeg skal være utrolig vanskelig, så så det ut som høyre er bittelitt skjev., men ikke noe å klage på, for min del.

Det som irriterte meg var pakning/list ved vinduene utvendig hvor de istedenfor å bruke en hel list per vindu, lappet på noen av endene med 1-3 cm list...

Hrc

Ja det er håpløst. Noen lister er for korte og noen er 5mm for lang. Det synes jeg var bedre på 2017 modellen jeg hadde.

oStoreBil

Sitat fra: Hrc på lørdag 29. juni 2019, klokken 23:51
Ja det er håpløst. Noen lister er for korte og noen er 5mm for lang. Det synes jeg var bedre på 2017 modellen jeg hadde.

Det er vel resultatet av effektivisering og eksempel på at det blir brukt LEAN som er helt riktig implementert.

geear

Sitat fra: oStoreBil på lørdag 29. juni 2019, klokken 23:44

Jeg syns byggekvaliteten har kommet seg betraktelig. Men enig at de er dårlig forberedt ved utlevering. Fikk levert bil med riper, ripet plast i bagasjerommet, mangler hengerfeste - men veske lå inni men tom, tomt spylervæske, fett fra håndtrykk flere steder på panser, masse beskyttelsesplast inni bilen som ikke var tatt vekk mange steder, skittent innvendig med fotspor...

Men når det er sagt: de nye demperne er merkbart. Jeg syns det er mindre støy; bedre isolert og generelt mindre knirk.
Nesten alt her kan klandres elendig klargjøring av servicesenteret...

Husk å svar disse tingene på evalueringsskjema etter utlevering. Om de fortsatt sender ut slikt.:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA