Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaring med model 3 etter 3 mnd...

Startet av eleseus, torsdag 20. juni 2019, klokken 17:08

« forrige - neste »

eleseus

Sitat fra: krister461 på torsdag 20. juni 2019, klokken 17:09
Men ellers er du fornøyd?

Ellers er inntrykket av bilen:
- Plassen er bra utnyttet i forhold til størrelsen.
- Ikke noe særlig kvalitetsinntrykk, det skrangler i dører og bagasjelokket.
- Veldig god å kjøre, rask og fin.
- AP er en skuffelse, jeg opplevde AP1 som jeg hadde i min Model S som mye bedre.
- Midtstilt skjerm var seg skeptisk til, men det har fungert bra.
- Fravær av alskens knapper fungerer også bra, med unntak for kontroll av vindusviskerne.
- Ladehastigheten og rekkevidden er veldig bra. Tilgangen til Teslas ladenettverk er fantastisk.

Når Tesla gir så dårlig service og oppfølging av feil tror jeg likevel det går mot salg ettersom jeg må ha en bil som jeg kan stole på i det daglige.

------------------------
Oslo

eleseus

Sitat fra: S4e på torsdag 20. juni 2019, klokken 17:54
Det var trist å høre.

Justering av lys har jeg fikset selv ved å kjøre mot en vegg hvor det er flatt. Fungert bra etter det.

Feilmeldinger har jeg opplevd, men en reset har så langt alltid fikset det.

Jeg var ikke klar over den muligheten da jeg overtok bilen, men du har helt rett, det kan man selv gjøre. Det pussige var imidlertid at Teslas support ikke fortalte meg at det var mulig, men sa at det krevde verkstedsbesøk. 
------------------------
Oslo

Mangooz

Sitat fra: TRM på fredag 21. juni 2019, klokken 00:04
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:36
Sitat fra: TRM på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:15
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. juni 2019, klokken 21:43
Ingen setter ned pris? Er det en spøk? Alle merker gjør det over en lav sko...
Nei, ingen spøk fra min side, om det var det du mente.

Kom gjerne med eksempel på noen som etter en måned på markedet setter ned prisen så drastisk som Tesla har gjort?

Egolf. Satt ned vesentlig mer. Spesielt i prosent

Redigert: ikke etter en måned dog, men like brutalt for de som kjøpte rett før prisnedgangen
E-Golf har vært på markedet i ca 5 år, og fikk med Model 3 en så sterk konkurrent at prisfallet var ventet.

Model 3 har vært på markedet i 3 måneder nå, og har ingen konkurrenter. Prisfallet var dermed ikke forventet.

Tja, det er vel en sannhet med modifikasjoner.
Model 3 har vært på vårt marked i 4 måneder. Den har vært på markedet siden 2017.

alibaba

Sitat fra: N0ya på fredag 21. juni 2019, klokken 10:34
Sitat fra: alibaba på fredag 21. juni 2019, klokken 10:06
2 x prisnedgang + AP inkludert. Biler med FSD har ikke blitt så mye billigere da FSD koster mer nå enn før (50K vs 42K)

Jeg har kun vanlig AP.

Stemmer. Jeg trøster meg med disse tallene mens jeg venter på min mars-bestilling  :+1:

Var verd å vente 2 mnd på en såpass stor besparelse ja. BTW : Utlevering idag kl 15:00 !!
TM3P

jokke

Tror nok prisfallet blir ganske heftig når markedet er mettet, og Finn.no er full av model 3.
Er vel sånn med de fleste biler/merker

Magnus Hansen

Sitat fra: jokke på fredag 21. juni 2019, klokken 13:59
Tror nok prisfallet blir ganske heftig når markedet er mettet, og Finn.no er full av model 3.
Er vel sånn med de fleste biler/merker

Neppe før det er noe fristende alternativ på markedet. Model Y ser jeg for meg fører til mange 3ere på Finn...

erikoe

Dere som har Modell 3, anbefaler dere oss som lurer på om dette er en bil vi bør kjøpe .. å slå til, eller holder ikke kvaliteten mål?

Fanarama

Sitat fra: erikoe på fredag 21. juni 2019, klokken 14:39
Dere som har Modell 3, anbefaler dere oss som lurer på om dette er en bil vi bør kjøpe .. å slå til, eller holder ikke kvaliteten mål?
Jeg er strålende fornøyd, beste bilen jeg har hatt. Går som ei kule, genialt interiør, ikke opplevd noen problemer.

Har ikke noe behov for å trekke de som har vært uheldige ned, men min opplevelse er altså totalt motsatt. Og jeg kunne ikke tenke meg å eid en "vanlig" bil nå. Men jeg er også såpass frelst av det spartanske interiøret i 3 at jeg heller ikke ville byttet den mot en S eller X...

TøddiVedder

Min erfaring etter 1.5 uke er fantastisk. Noen er uheldig, men håper de fleste er fornøyd

Xwarf

Det jeg lærte var i alle fall at man ikke får noe igjen for de 10 000 kr jeg la inn for over tre år siden.

• Man havnet ikke foran i køen.
  • I stedet havnet man akkurat tidsnok inn til at man betalte overprisen Tesla viste de første 15 000 kjøperne var dumme nok til å betale.
  • Og til slutt fikk man ikke en gang den lille lekebilen man ble lovet.

Og ikke kom med den "men du må jo være glad for at du hjalp Tesla med å bygge den i det hele tatt!"

For jeg er jo glad for det. Jeg er bare ikke glad nok for det til at det veier opp følelsen av å ha blitt lurt.

Det sagt så er bilen knallbra!

gruffalo

Jeg har hatt min i 3,5 måned og er suverent fornøyd.  Ingen annen bil jeg heller ville hatt.

Ytelse , kjøreegenskaper og teknologi er helt i toppklasse!

Det har ikke vært noen feil på min, og jeg hadde en  bra opplevelse når jeg kjøpte den.
E-tron 55 sportback 2022

eleseus

Sitat fra: TøddiVedder på fredag 21. juni 2019, klokken 15:13
Min erfaring etter 1.5 uke er fantastisk. Noen er uheldig, men håper de fleste er fornøyd

Du kan være heldig å få en feilfri bil. Jeg har så langt ikke møtt noen av dem.
Det største problemet er at serviceapparatet er veldig dårlig organisert, er veldig personavhengig og at du må bruke mye tid på å få ordnet det selvsagte og bagateller. 
------------------------
Oslo

Enlace

Vel. Enten er jeg dum eller så har jeg hatt flaks. Lakk perfekt. Ble lakkforseglet med Premium hos Dietec som konstaterte bra lakk . Alt interiør bra. Noen blinker til meg i mørket. Vet ikke hvorfor, men lys gir meg god effekt.
Bilen passer utmerket, men foretrekker min Opel Ampera E i Oslo da den er mer oversiktlig.

Blir mod Y eller Ford sin nye elbil (opp til 600 km rekkevidde og crossover type) når jeg bytter neste år. Liker å sitte høyt og har endel krigsskader som begrenser bevegelighet.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

ohowl

Fikk min model 3 for 3 mnd siden. Så langt er erfaringene:

- Bilen min ble levert ut til riktig tid og sted, informasjon om dag/tidspunkt per SMS
- Bilen var plettfri og ren, jeg fikk god tid til å se over bilen
- Alle hjulene var intakt
- Sommerdekkene var levert hos ViaNor som informert om. Jeg brukte mitt gratis dekkskifte og tok med dekkene hjem
- Lysmønster som det skal være
- Ingen feilmeldinger som kommer i tide og utide
- Dekktrykksensorene fungerer som de skal
- Har ikke funnet kosmetiske feil i interiøret. Bra inntrykk.
- Hadde trøbbel med et sviktende ryggekamera. Softwareoppdatering fikset dette.
- Finner på hva som helst slags unnskyldning for å kjøre bilen

Siden du ikke hadde støtt på noen uten problemer
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

bjornskj

Sitat fra: Xwarf på fredag 21. juni 2019, klokken 16:12
Det jeg lærte var i alle fall at man ikke får noe igjen for de 10 000 kr jeg la inn for over tre år siden.

• Man havnet ikke foran i køen.
  • I stedet havnet man akkurat tidsnok inn til at man betalte overprisen Tesla viste de første 15 000 kjøperne var dumme nok til å betale.
  • Og til slutt fikk man ikke en gang den lille lekebilen man ble lovet.

Og ikke kom med den "men du må jo være glad for at du hjalp Tesla med å bygge den i det hele tatt!"

For jeg er jo glad for det. Jeg er bare ikke glad nok for det til at det veier opp følelsen av å ha blitt lurt.

Det sagt så er bilen knallbra!
Og nå gjentar dette seg igjen med modell Y. Så gjenstår det å se om de som hiver seg på og reserverer en MY i dag får noe igjen for dette om ca 2 år.  ???

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA