Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bombrikke

Startet av Lynvingen, søndag 29. januar 2012, klokken 00:15

« forrige - neste »

elektrolux

Og her ble en fungerende og komplett bensin type C solgt for ca 1200.- NOK.


http://www.ebay.de/itm/200698653878?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p3984.m1431.l2648&autorefresh=true


Bommet på tiden, og lot den glippe :-[
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 17. januar 2012, klokken 19:47
Og her ble en fungerende og komplett bensin type C solgt for ca 1200.- NOK.
http://www.ebay.de/itm/200698653878?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p3984.m1431.l2648&autorefresh=true
Du sier "type C" og den ser jo ut som det, men i teksten står det "type E???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lynvingen


Bommet nok ikke på tiden, måtte bare kjøpe bilen først :)
Greit å få sjekket om jeg har type C eller S før jeg handler ny!

Nå står endelig bilen i garasjen, men er fortsatt ikke klok på hvilken type jeg har!
Prøvde å legge ved et bilde her, men det var visst ikke mulig...

På plaketten står det følgende:

Webasto Thermosysteme Gmbh
HEIZGERAT Typ - BW50
Warmestrom - 5kw
Brennstoff - Benzin
Zul.Betriebsuberdruck - 2 bar
Prufzeichen - S238
Fabriknummer - ZA290487
Inbetriebnahmejahr - 19 97 /98 / 99


Noen som har peiling på hva jeg har?
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Griffel

Bilde kan du legge ved med å trykke på ekstravalg.

Min var merket med termo top C på typeskiltet så da har du trolig en S.
(Jeg hadde en 2001 modell, er din nyere har du nok en C.)

Ellers er vann pumpen til C festet utenpå og synlig rett ved bensininntaket .
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lynvingen

Funker ikke, får følgende melding:

Lagringsområde for for vedlegg er fult. Prøv med en mindre fil og/eller ta konakt med administrator.


Og da er filen i underkant av en halv MB.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Lynvingen

Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Elmo

#21
Sitat fra: Morten Peterson på onsdag 18. januar 2012, klokken 10:32
Funker ikke, får følgende melding:
Lagringsområde for for vedlegg er fult. Prøv med en mindre fil og/eller ta konakt med administrator.
Og da er filen i underkant av en halv MB.

Har meldt ifra til Lars. Dvs trykket på "Rapporter til moderator" nede i høyre hjørne i  innlegget, så fikser det seg vel om litt.

Det du har må være en "S" for på "C" står det  ganske tydelig i øverste linje (bilde: http://www.elbil.no/wiki/Fil:Webasto_merking.jpg)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lynvingen

Takk, dette rimer vel også med at bilen er en 1998 modell.
Ettersom jeg leser på wiki ble type S brukt frem til 2000, deretter type C.

Noen som har tips om type S som ligger ute til salg?
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Griffel

Sitat fra: Morten Peterson på onsdag 18. januar 2012, klokken 13:03
Takk, dette rimer vel også med at bilen er en 1998 modell.
Ettersom jeg leser på wiki ble type S brukt frem til 2000, deretter type C.

Noen som har tips om type S som ligger ute til salg?
Da fant jeg også tegningene:
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lynvingen

Honnør til Elbilmek og Valdemar!

Etter å ha kjøpt en P106 sterkt rabattert pga fersk rapport fra Enviro om at varmeapparatet var defekt og måtte byttes, fikset i dag Valdemar varmeappratet på et par strakser. Og for det skulle han ikke ha en krone! Utrolig serviceminded og hyggelig var han også.

Jeg har tydeligvis en type S som rett nok er veldig gammelt, men som jammen skal få sitte der til det slutter å fungere. Feilen lå rett og slett i et elektrisk punkt med dårlig kontakt - og det er ikke verre enn at jeg nok greier å kable om selv også om feilen skulle inntreffe igjen.

Jeg har iallefall hatt et av mine siste besøk hos Enviro!
Vil anbefalle alle Elbil-eiere i Oslo og Akershus å avlegge Elbilmek et besøk.


Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Elmo

Sitat fra: Morten Peterson på torsdag 19. januar 2012, klokken 16:52
Jeg har tydeligvis en type S som rett nok er veldig gammelt, men som jammen skal få sitte der til det slutter å fungere. Feilen lå rett og slett i et elektrisk punkt med dårlig kontakt - og det er ikke verre enn at jeg nok greier å kable om selv også om feilen skulle inntreffe igjen.
Det som skjer noen skjer ofte andre også.
Kan du si noe mere konkret om hva/hvor han fikset, gjerne med bilde, så vi kan få lagt det inn på Elbilwiki ?

Sitat fra: Morten Peterson på torsdag 19. januar 2012, klokken 16:52
Jeg har iallefall hatt et av mine siste besøk hos Enviro!
Vil anbefalle alle Elbil-eiere i Oslo og Akershus å avlegge Elbilmek et besøk.

Du er ikke alene om det ;)
Skriv det gjerne inn i "tråden" om Elbilmek som jeg henviste deg til tidligere i denne tråden.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lynvingen

Kan gjerne legge ut en anbefalling i tråden du linket til...!

Beklageligvis var varmeapparatet igjen ikke-fungerende i morges.
Det medfører en av to ting, enten er den dårlige elekstrisk kontakten igjen oppstått, eller så er det den andre teorien til Valdemar...is i ledningen med drivstofftilførsel. Han brukte nemlig litt tid på å knipse og tviste på ledningen som kom opp rett under frontruten, og det tok litt tid før det kom drivstoff....

Bilen har stått bikkjekaldt i natt, men skal stå i en varm garasje i helgen, så svaret får jeg vel da på mandag :)
Jeg avventer til jeg har litt flere svar før jeg tar bilder for wiki.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Elmo

Hell på litt kondensfjerner også da, når du skal inn i varm garasje.
Sikkert en fordel å vurdere Elektrolux sitt forslag, å tømme/rense tanken.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Trond Arve

Min webasto stoppet på onsdag da jeg kjørte tom for bensin (pur dumskap). Etter oppvarming (et lite hus av liggeunderlag og dunjakker rundt motoren med en oljeovn under) og reset av webasto fungerer den igjen :)
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Helge

Sitat fra: Elmo på fredag 20. januar 2012, klokken 09:43
Sikkert en fordel å vurdere Elektrolux sitt forslag, å tømme/rense tanken.

Jeg gjorde dette forrige vinter. Tok tanken helt ut og det var egentlig ikke så vanskelig. Det var ikke bare litt vann i bunnen av tanken, men også en del skitt/grums så jeg kan anbefale en skikkelig rengjøring av tank om dette ikke har vært gjort i overskuelig fortid.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA