Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Preheat change?

Startet av commiesoft, lørdag 28. januar 2012, klokken 11:02

« forrige - neste »

commiesoft

Jeg drister meg til å foreslå at det bør være en viktig del av foreningens
oppgave å få endret reglene slik at dette blir mulig.

Sånn det ser ut nå, står vi foran et dramatisk fall i batteripriser, og en ny
batterikjemi med høyere energitetthet enn før.

Fordelene med å kunne bygge om lovlig er:

Et nytt marked, og nye arbeidsplasser.
Høyere bruktbilpriser for elbiler.
Lengre levetid på elbilene, mindre totalt CO2 utslipp.
Lavere terskel for å kjøpe ny og brukt elbil.

Etc ad infinitum, etter min mening.

Amcar miljøet i Norge har jo fått igjennom mye ifb med ombygning osv, og
nå synes jeg det er på tide at vi står på også.
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

elektrolux

Godt forslag.

I tillegg til momentene du har nevnt vil jeg nevne at dagens regime gjør at biler blir bygget om uten at potensielt farlige tilstander blir oppdaget.

Kunne vi framvist ombygginger, gjerne basert på en egenerklæring, og gjerne med krav om å (be)vise at primære og sekundære sikkerhetsfunksjoner faktisk fungerer, tror jeg vi ville luket vekk useriøse bygg, og økt sikkerheten ved ombygging.

Skal det være umulige krav i forbindelse med ombygging vil ingen oppgi hva slags batteri de egentlig kjører rundt med. ;)

Det vi trenger er enkle og greie regler vi kan forholde oss til. Det skal heller ikke koste store summer å vise fram og få godkjent en ombygging fra Bly til NiCd, eller NiCd til Lithium for å ta de mest populære forbedringene.

MC gutta får bygge choppere fra scrach, så hvorfor kan ikke vi holde en nesten perfekt gammel Elbil på veien, eller bygge om en lekker fossilbil til Eldrift?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: commiesoft på søndag 15. januar 2012, klokken 18:53
det bør være en viktig del av foreningens
oppgave å få endret reglene slik at dette blir mulig.
Det støtter jeg!

NFSOK jobber jo bare med regler for å kunne bygge bil helt fra bunnen.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA