Hovedmeny

Utlevering - bytte av dag

Startet av litium, onsdag 12. juni 2019, klokken 09:23

« forrige - neste »

litium

Jeg har fått en dato for utlevering i Kristiansand som ikke passer og prøver å komme i kontakt med Tesla for å bytte dato. Etter 10 minutter i telefonkø for jeg melding om at "personen ikke er tilgjengelig" og blir satt over til en talepostkasse for beskjed. Og deretter "brevlådan er full" - så ikke mulig å gi noen beskjed (ikke det at jeg forventer at de faktisk vil ringe opp igjen...)

Tips om hvordan jeg kan oppnå kontakt?

SurSnasen

Har en kollega som sliter med det samme. Han har fått utlevering i morgen, men må flytte utleveringen til neste uke. Ingen svar på hverken mail eller telefon.

Har du lagt inn alle detaljer? Trikset er å mangle noe (personnummer eller forsikring). Da må de ringe deg for å følge opp slik at de kan få registrert bilen.

litium

Hmm. Kanskje det er forklaringen på at det er så mange inventory-biler... kanskje det blir en til.

Helge82

Har selger mulighet til å endre dette?

bno

Sitat fra: StianSoppsan på onsdag 12. juni 2019, klokken 09:28
Har en kollega som sliter med det samme. Han har fått utlevering i morgen, men må flytte utleveringen til neste uke. Ingen svar på hverken mail eller telefon.

Har du lagt inn alle detaljer? Trikset er å mangle noe (personnummer eller forsikring). Da må de ringe deg for å følge opp slik at de kan få registrert bilen.
Akkurat så da har de jobb med å ringe deg og andre som gjør det samme. Veldig kollegialt det. Ja! Så kommer du hit og sider akkurat det. Smartass

fonberg

Sitat fra: bno på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:23
Sitat fra: StianSoppsan på onsdag 12. juni 2019, klokken 09:28

Akkurat så da har de jobb med å ringe deg og andre som gjør det samme. Veldig kollegialt det. Ja! Så kommer du hit og sider akkurat det. Smartass

Så du bno synes du er i posisjon til å kritisere andre som ikke tar ut 3-ern sin, eller på andre måter suger mye ressurser fra selskapet? Smartass.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Toalmar

Jag måtte bytte utlevering da jeg fikk min i mars måned. Ringte Tesla på deres nummer 21959212 fikk deretter ett par valg. Etter dette måtte jeg sitte i telefonkø.
Å sitte ca 45 minutter i telefonkø er nok ikke uvanlig dessverre
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

SurSnasen

Sitat fra: bno på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:23

Akkurat dette er det Tesla selv som har lagt opp til.

litium

Sitat fra: Toalmar på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:32
Å sitte ca 45 minutter i telefonkø er nok ikke uvanlig dessverre

Én ting er telefonkø om du faktisk får svar. Men det hjelper ikke om man blir kuttet av etter 10 min og blir dirigert til en talepostkasse som er full...

Toalmar

Sitat fra: litium på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:43
ng er telefonkø om du faktisk får svar. Men det hjelper ikke om man blir kuttet av etter 10 min og blir dirigert til en talepostkasse som er full...
Prøv da ett annet innvalg.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

birkeland

En mulighet er å stikke innom og prate med dem direkte. Hvis ikke det lar seg gjøre, så kan man høre om noen kan stikke innom for deg. Forutsatt at du kjenner noen som bor i nærheten selvsagt. Gi de en flaske vin for hjelpen, evt la de prøve bilen når du får den som takk:)

Haakon-

Sitat fra: birkeland på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:49
En mulighet er å stikke innom og prate med dem direkte. Hvis ikke det lar seg gjøre, så kan man høre om noen kan stikke innom for deg. Forutsatt at du kjenner noen som bor i nærheten selvsagt. Gi de en flaske vin for hjelpen, evt la de prøve bilen når du får den som takk:)

Fungerte for meg. Veldig behjelpelige i utleveringshallen i Kristiansand.
VW e-up! - med takboks

Helge82

Sitat fra: Haakon- på onsdag 12. juni 2019, klokken 12:37
Sitat fra: birkeland på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:49

Fungerte for meg. Veldig behjelpelige i utleveringshallen i Kristiansand.

Gjorde du det tidlig i det du fikk leveringsdato, eller når det nærmet seg levering?

litium

Det løste seg etterhvert for min del, men man må antakelig ringe salg. De er veldig hyggelige i krs når man først får kontakt.

Helge82

Sitat fra: litium på onsdag 12. juni 2019, klokken 17:35
Det løste seg etterhvert for min del, men man må antakelig ringe salg. De er veldig hyggelige i krs når man først får kontakt.

Ok, har også Kristiansand som utleveringssted. Får kontakte dem imorgen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA