Jaguar tilbakekaller I-Pace for oppgradering relatert til regenerative bremser.

Startet av alk, tirsdag 11. juni 2019, klokken 14:42

« forrige - neste »

alk

Jeg fikk brev idag så regner med at det er flere som har fått.
Hadde bilen inne for oppgradering den 27.6 og det ble da lagt inn en rekke oppdateringer utover de 2 som stod i Topix før:
H213 - REGENERATIVE BRAKING SYSTEM NON-COMPLIANCE
H216 - 100KW CHARGING UPDATE (NETHERLANDS & NORWAY)

Uheldigvis så har de ikke oppdatert https://osh.jaguar.com med hvilke oppgradering som er gjort på denne eller forrige gang bilen var inne i April.

Men følgende andre ting hadde de lagt fixer for:
- Black Screen of Death
- Lag i kameraene ved rygging/parkinger

InControl ble oppdater til S19A_19.20.4-363281

Ingeniøren

Får min i morgen. Spennende å se hva den inneholder da det ikke var lagt inn noe på min heller av software versjoner....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

daktari

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 03. juli 2019, klokken 21:01
Får min i morgen. Spennende å se hva den inneholder da det ikke var lagt inn noe på min heller av software versjoner....
du får vurdere å ikke ta imot bilen hvis den ikke har nyeste software.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

Sitat fra: alk på onsdag 03. juli 2019, klokken 20:31
...Uheldigvis så har de ikke oppdatert https://osh.jaguar.com med hvilke oppgradering som er gjort på denne eller forrige gang bilen var inne i April...
Tror det kan være noe vagt når dette kommer på plass, gikk fort et par-tre uker etter at jeg var inne med min før Topix og OSH var oppdaterte...
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

Ingeniøren

Sitat fra: daktari på onsdag 03. juli 2019, klokken 21:13

Redd det ikke er en opsjon. Nå er det ferie og jeg vil ha bilen i sommer dessuten er vel ikke de nyeste versjonene så veldig mye bedre enn 18C/18D slik jeg forstår det. Tar jeg ikke ut bilen blir den sikker stående i uker i disse ferie tider, men kan jo spørre når jeg er der, hva som er status på software.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Tellus

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 04. juli 2019, klokken 07:11

Redd det ikke er en opsjon. Nå er det ferie og jeg vil ha bilen i sommer dessuten er vel ikke de nyeste versjonene så veldig mye bedre enn 18C/18D slik jeg forstår det. Tar jeg ikke ut bilen blir den sikker stående i uker i disse ferie tider, men kan jo spørre når jeg er der, hva som er status på software.

Har du vin nummer så kan du sjekke https://topix.jaguar.jlrext.com/topix/vehicle/lookupForm
Forøvrig har det vel vært 18D som har vært levert på nye biler en stund tror jeg. Alle kampanjer skal være tatt. Det kom et par nye denne uken. Den ene er et klistremerke på ladeport og den andre er muligens kun en samling av 3 tidligere kampanjer.

Obs. det kan ta inntil 14 dager før topix er oppdatert.

JorgenM

Jeg henter også vår idag :)

På Topix står det kun:
H221 - install new charge port label
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Kanutten

Orbit

Sitat fra: https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&p=27014#p27046It's a new sticker to explain how to use the emergency release, should your charge cable get stuck in the charging port.
The manual was as clear as mud, and probably most people never read that section.

A sticker makes much more sense and will actually be useful.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ingeniøren

Hvordan finner jeg ut hva slags software jeg har. Han som leverte ut bilen sa det var 19 et eller annet, men når han skulle vise meg hvor jeg sjekket det så fant han det ikke der det normalt lå under settings og oppdater programvare ?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Ingeniøren

Sitat fra: Tellus på torsdag 04. juli 2019, klokken 08:17

Har du vin nummer så kan du sjekke https://topix.jaguar.jlrext.com/topix/vehicle/lookupForm
Forøvrig har det vel vært 18D som har vært levert på nye biler en stund tror jeg. Alle kampanjer skal være tatt. Det kom et par nye denne uken. Den ene er et klistremerke på ladeport og den andre er muligens kun en samling av 3 tidligere kampanjer.

Obs. det kan ta inntil 14 dager før topix er oppdatert.

Denne fikk jeg ikke til å virke. Registrerte meg 2 ganger med forskjellig mail men bare feilmelding om feil passord eller bruke begge gangene ??

Fant ut av det men ikke stort å hente - ikke autorisert for det meste...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

JorgenM

SW finner du under innstillinger - Programvareoppdatering.

Min, som jeg hentet ut idag, har versjon S19A_19.11.4-330884
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Tellus

Interresant at nye biler nå levers med 19. Lov å håpe at antallet feil fikset nå er større enn antallet feil innført siden 18D  :)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på torsdag 04. juli 2019, klokken 21:20
SW finner du under innstillinger - Programvareoppdatering.

Min, som jeg hentet ut idag, har versjon S19A_19.11.4-330884

Ok, var der selger og jeg senere var uten at jeg fikk fram noe ?? Får ta en sjekk igjen senere. Bilene skal få siste godkjente programvare på verksted lokalt før bilen leveres ut, pr 3/7 i mitt tilfelle.

Ellers klarer jeg fint å starte og stoppe lading med appn, som jeg tror var et problem tidligere og skjermen virker å ha god respons mm.  :+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

JorgenM

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA