Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ACC med AP?

Startet av Elgolferen, mandag 10. juni 2019, klokken 18:45

« forrige - neste »

Elgolferen

Basert på utstyrspakken til bilen min (se bilde) har jeg adaptiv cruise control eller kun vanlig CC?

Mangooz

Adaptiv. Det er en del av Autopilot.

Elgolferen

Rearden86

Når man har autopilot på Tesla aktivert. Betyr dette at den følger fartsgrensene slik den selv leser dem?

Kan man fortsatt sette hastighet selv og ha en maksavstand til bilen foran som på "alle" andre ACC uavhengig av hvilken fartsgrense bilen mener det er (min opplevelse er at disse fartsgrensene bilene viser ofte er feil).

turfsurf

Sitat fra: Rearden86 på tirsdag 11. juni 2019, klokken 20:31
Når man har autopilot på Tesla aktivert. Betyr dette at den følger fartsgrensene slik den selv leser dem?

Kan man fortsatt sette hastighet selv og ha en maksavstand til bilen foran som på "alle" andre ACC uavhengig av hvilken fartsgrense bilen mener det er (min opplevelse er at disse fartsgrensene bilene viser ofte er feil).
Når man bruker full AP justerer den seg etter fartsgrensen +slingringsmonn man kan sette selv opp til +10 km/t utenfor motorvei, men den justerer ikke over satt maksfart. Dvs aktiverer du AP i 60 sone vil den ikke bytte til 80 når du kjører ut av 60 sonen. Aktiverer du i 80 sone så vil den justere ned i 60 sone og så opp igjen på vei ut.

Bruker man kun ACC eller AP på motorvei vil man kunne sette farten som man vil opp til 150km/t, og den justerer ikke etter fartsgrensen.

Men vær obs, Tesla AP2+ leser ikke skilt, den bruker bare en (dårlig) database.

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

trykkertor

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. juni 2019, klokken 20:44
Men vær obs, Tesla AP2+ leser ikke skilt, den bruker bare en (dårlig) database.
I forbindelse med den dårlige databasen. Noen som vet hvordan vi får oppdatert den?
Fikk ny oppdatering på bilen idag. Tror den heter noe slikt som 2019.30.1
Da stod det at bilen nå kunne vise fartssoner hvor det er forskjellig hastighetsbegrensning alt etter tid/sesong.
For å få oppdatert kart stod det at bilen burde parkeres nær en WiFi-sone den har tilgang på, for å få oppdatert kartdatabasen.
Skulle gjerne hatt litt mer oppdaterte hastighetsområder enn de 4-5 år gamle databasene jeg kjører rundt med nå. Vet ikke hvordan jeg får oppdatert den delen av bilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA