Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Antall leverte biler

Startet av oymo, torsdag 26. januar 2012, klokken 15:09

« forrige - neste »

hertugen

Ikke vi som bor her, er enig i det....men dere som bor andre steder, jeg har selv hat glede av den i sarp flere ganger.




Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

jkirkebo

Sitat fra: hertugen på mandag 22. oktober 2012, klokken 15:45
Ikke vi som bor her, er enig i det....men dere som bor andre steder, jeg har selv hat glede av den i sarp flere ganger.

Jepp, du skrev det bare slik at det virket som om BNH Lillestrøm var ekle med sine egne kunder når denne ikke var tilgjengelig. Det er vel i så fall Nissan som burde hatt en overordnet strategi om at alle hurtigladerne skulle være tilgjengelig for Leaf-eiere døgnet rundt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hertugen

Da har jeg formulert meg klønete , er enig i at BNH sentralt burde hat en strategi for sine lade pungter som ivaretar Leaf kunder generelt.


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: hertugen på mandag 22. oktober 2012, klokken 11:32
Kikka på BNH hurtigladeren i Lillestrøm nå, den er plassert slik at den nok ikke er ment på kunder.
Står ved innkjøringen til verksted/servic hall og der er det trangt, og låst etter butikkene stengetid.

Er du helt sikker på dette - eller antar du dette? BNH på Lillestrøm påsto at de hadde satt den slik at den skulle være tilgjengelig for alle døgnet rundt. De sa også for et par uker siden at betaling skulle komme snart, og det stemte jo.
St.Hanshaugen

hertugen

Helt sikker, kjørte inn å så plasseringen i dag. Den står trangt og klønete til innenfor en port som er låst på kvelden.


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

oymo

Siden jeg startet tråden om betling for lading på Nissan ladestasjon i Bergen, får jeg følge opp med hvilke betingelser de har lagt seg på (selv om dette nok er kjent for mange)

Man må kjøpe et "ladekort" i Nissan butikken, og man velge om man vil ha kr 500,- eller kr 1000,- verdi i kortet.

Ladestasjonen aktiveres ved at kortet scannes elektronisk, og prisen er kr 1,10 pr kwh.

Ordningen fungerer fint, og det er bra at de tar betalt for strømmen og ikke tiden man er koblet til.

Jeg irriterer meg likevel litt over at man ikke kan betale med vanlig bankkort. Folk på gjennomreise vil ikke kunne bruke denne laderen med mindre de synes 500 kroner er OK for en lading... Tanken om et nettverk av hurtigladere som muliggjør langkjøring blir ikke ivaretatt av Nissan sin stasjon i Åsane ihvertfall...

-oymo
Think City 2000 - 133.000 km - Solgt
Nissan Leaf 2012  - 65.000m

cra

Sitat fra: oymo på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 11:45
Jeg irriterer meg likevel litt over at man ikke kan betale med vanlig bankkort. Folk på gjennomreise vil ikke kunne bruke denne laderen med mindre de synes 500 kroner er OK for en lading... Tanken om et nettverk av hurtigladere som muliggjør langkjøring blir ikke ivaretatt av Nissan sin stasjon i Åsane ihvertfall...

Ja, det blir jo på en måte litt "meningsløst". Sikkert greit for de i området som forholdsvis ofte trenger å lade fort opp, men til liten nytte for langkjørere. En generell kortløsning ahdde vært bra, så kunne det heller ha kostet det doble.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tomrh

Sitat fra: oymo på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 11:45
Ladestasjonen aktiveres ved at kortet scannes elektronisk, og prisen er kr 1,10 pr kwh.
Synes 1,10 kr/kWh er utrolig billig da! Prisdumping.

For Nissan skal jo ikke primært tjene penger på hurtiglading, så dette kan skape problemer for andre aktører som faktisk ønsker å drive butikk med hurtiglading. Vet ikke hvordan det er i Bergen?

Dette ser vi et eksempel på i Trondheim der Nissan sin hurtigladestasjon (Witro bil) er åpen for alle. Den koster 30 kroner pr. gang å bruke. Ikke sjelden må man vente litt i kø der siden dette er den desidert billigste hurtigladeren i byen. Dette tror jeg skaper litt frustrasjon hos EV Power som faktisk prøver å tjene penger på hurtiglading.

For vi vil jo at kommersielle aktører skal kunne tjene på hurtiglading, ellers vil ingen satse. Nissan bør derfor ikke dumpe prisene. Blir heller ikke bedre at de reserverer laderne kun for Nissan-eiere, for de utgjør jo etterhvert den største andelen av hurtigladbare elbiler. Det hadde gagnet alle aktører om Nissan hadde holdt seg på omtrent samme prisnivå som de andre i samme geografiske område og heller gi fri tilgang.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Olofm

Har fått denne mailen fra BNH idag, her skal det hvertfall være mulig å bruke bankkort :

Alle våre avdelinger har hurtigladere for elbiler.
Til informasjon har vi nå installert betalingsløsning på hurtigladerne slik at alle som ønsker å benytte disse, betaler for lading.

Du kan betale med vanlig bankkort eller kjøpe ladebrikke hos oss.
Engangslading med bankkort koster kr 43,- for 15 min. lading.


 
Som LEAF- eier tilbyr vi ladebrikker
til reduserte priser og du kan velge mellom 2 alternativer (15 min. ladetid):

• Ladebrikke kr 1 000,- for 40 ladinger,
   dvs. kr 25,- pr. lading.

• Ladebrikke kr 300,- for 10 ladinger,
   dvs. kr 30,- pr. lading.

Det er pant på ladebrikken som koster kr 40,-
Dette er et engangsbeløp som betales ved første kjøp.
Når ladebrikken er tom leveres den inn og du får en ny og fulladet brikke.

 






 

Vi håper du er fornøyd med din Nissan LEAF og ønsker deg velkommen til å hurtiglade bilen på våre avdelinger, Økern, Rud, Ski og Lillestrøm.


Hilsen fra oss i Birger N. Haug AS
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

el nino

#54
Sitat fra: skatvalsbygg på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 13:11
Sitat fra: oymo på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 11:45
Ladestasjonen aktiveres ved at kortet scannes elektronisk, og prisen er kr 1,10 pr kwh.
Synes 1,10 kr/kWh er utrolig billig da! Prisdumping.




For vi vil jo at kommersielle aktører skal kunne tjene på hurtiglading, ellers vil ingen satse. Nissan bør derfor ikke dumpe prisene. Blir heller ikke bedre at de reserverer laderne kun for Nissan-eiere, for de utgjør jo etterhvert den største andelen av hurtigladbare elbiler. Det hadde gagnet alle aktører om Nissan hadde holdt seg på omtrent samme prisnivå som de andre i samme geografiske område og heller gi fri tilgang.

Jeg synes det er helt riktig av Nissan å prioritere sine egne kunder med redusert betaling på sine egne ladere. En god ordning med disse ladekortene :)


cra

Jeg ser heller ikke noe problem i at Nissan prioriterer slik (skulle blott bare mangle; jeg er både Leaf-eier og Sunnmøring ;)), og jeg synes det er bra at utstyret gjøres tilgjengelig også for andre. Det er alle tjent med på sikt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

gbzdoc

Fikk også den e-posten i dag, og synes det er helt ok at de tar betalt. Men at de legger prisen på samme nivå som Statoil (og de andre som ser ut til å følge i et eller annet prissamarbeid) liker jeg svært dårlig.

Over 40 kr. pr. 15. minutt er spesielt om vinteren helt hinsides hva litt hurtiglading bør koste.

Da blir det vesentlig mindre aktuelt å ta seg bryet med å kjøre elektrisk på langtur.

At de ønsker å difrensiere mellom egne kunder og andre skjønner jeg, men prisen burde vært 15,- for 15 min. for kunder. De prøver tross alt å fremstå som at de baner vei for fremtiden...

Nei, får bare bestille den Tesla S'en så slipper jeg hele det hurtigladesurret. ;)

Olofm

Jeg hadde selv absolutt foretrukket å betale for mengden strøm som blir brukt.

Av erfaring så har jeg hittil kun brukt hurtiglading for å ha nok strøm til å komme meg hjem, og da har det gjerne vært nok med 5 minutters lading.

Med betaling som skissert så vil man sannsynligvis alltid bruke opp tiden sin, og dette kan også etterhvert medføre unødvendige køer ved ladestasjonene.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

Thomas Parsli

Vi lader så sjelden på hurtiglader at dette er en marginal kost for oss, men jeg har et par synspunkter:

* Nissan (som tross alt promoterer elbiler) priser lading per minutt, ikke per kWh.
Da ønsker de enten å tjene penger på laderene sine, eller å redusere bruken (laderen er jo ikke en mangelvare).
For siden egne kunder er begge deler like dumt.

* Prisen for egne kunder er fortsatt høy.
Når de legger seg opp mot Statoil-priser er ikke dette lenger en service, noe de faktisk har gitt inntrykk av når de har solgt biler.
Jeg hadde forventet at hurtiglading enten skulle være gratis eller billig for kunder.


Jeg tar prisingen til etterretning og ser stadig flere grunner til at vår neste elbil blir en Tesla istedenfor en Nissan.
Den gode (service) følelsen jeg har fått de gangene jeg har ladet hos Nissan er nå byttet ut men en litt ekkel følelse av å bli skrudd...

Bra for oss, ikke fullt så bra for Nissan.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

hennehenne

prisen hos nissan åsane er misvisende den er 2,20- 2,50 pr kw.   prisen på pumpen stemmer ikke med prisen på kortet.

hennehenne
OS sør for bergen
sølvfarget leaf sep12
ellers 2 diesel biler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA