Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Antall leverte biler

Startet av oymo, torsdag 26. januar 2012, klokken 15:09

« forrige - neste »

Rav4_EV

Lappen på laderen i Follo har helt sikkert hengt der en stund. 
Skulle lade litt før vi dro på Tusenfryd den 30. mai.
Slike overraskelser varmer!
Heldigvis har Tusenfryd innlagt strøm  :D
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

mariowing

Litt off-topic siden denne tråden er om Nissans hurtigladere; men hvordan fikk du til å lade på Tusenfryd?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Rilum

Sitat fra: mariowing på søndag 10. juni 2012, klokken 19:54
Litt off-topic siden denne tråden er om Nissans hurtigladere; men hvordan fikk du til å lade på Tusenfryd?

Sente en mail til Tusenfryd for å sjekke og fikk dette svaret :
-----------------------
Hei!
Så fremt du gir oss beskjed en dag før du kommer, så kan vi klargjøre med strømledning på vår tekniske avdeling like ved parkeringsplassen.
Velkommen!
-----------------------

Så oppfordrer dermed alle som skal ditt til å sende mail på forhånd om lading, så tar det nok ikke så lang tid før det blir fast ladepunkt der  ;)

Da har vi vel "kuppa" tråden ferdig, så tilbake til hurtiglading  ;)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Jensp

Var innom BNH på Økern,Oslo på fredag og der var det ingen lading uten at jeg puttet inn Visa-kortet.
Kostet 43kr for 15minutter.

Dette provoserer meg veldig da det helt klart ble sagt at dette ville ikke skje for Leaf eiere.

Thomas Parsli

Sjekket du at det ikke var egne kort for kunder?
(Det har vært snakk om det tidligere)

Jeg har ladet der fem ganger, tre av gangene stod det en Trilling og ladet så jeg måtte vente. Den ene gangen kom jeg fra Stailoil økern, hvor hurtigladeren ikke fungerte og kom i snakk med en iMiev-eieren som stod å ladet; Han ladet hos BNH fordi det var gratis og hadde ikke vært på Statoil først...

Og når jeg stoppet på BNH Ski for et par uker siden, hadde nettopp en Trilling begynnt å lade så jeg måtte lade hos Statoil i Askim (var på vei til venner i Sverige).

Så vidt jeg kan forstå har Nissan-kunder finansiert mye hurtigladere på konkurrentenes kunder, så jeg skjønner at BNH gjør noe. Men hvis det går utover deres egne kunder, skyter de seg selv i foten.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

jkirkebo

Sitat fra: Jensp på søndag 21. oktober 2012, klokken 23:26
Var innom BNH på Økern,Oslo på fredag og der var det ingen lading uten at jeg puttet inn Visa-kortet.
Kostet 43kr for 15minutter.

Oj, det var da synd. Jeg har brukt BNH som backup om ABBs lader har vært opptatt, heretter blir det nok den på Lillestrøm som blir backup isteden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

svingen

Sitat fra: jkirkebo på mandag 22. oktober 2012, klokken 03:43
Sitat fra: Jensp på søndag 21. oktober 2012, klokken 23:26
Var innom BNH på Økern,Oslo på fredag og der var det ingen lading uten at jeg puttet inn Visa-kortet.
Kostet 43kr for 15minutter.

Oj, det var da synd. Jeg har brukt BNH som backup om ABBs lader har vært opptatt, heretter blir det nok den på Lillestrøm som blir backup isteden.

er ikke ute etter og skape noe "heftig" debat men er det slik att du ikke vil betale får og lade? eller er det pga så lenge det er gratis gjør du eller det? tror nok man må betale en gang uansett hvis "alle" får seg elbil :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

el nino

Det skulle vel ikke være så vanskelig for Nissan eller BNH å programere sine hurtigladere så de kun virker på kort som Leafeiere får utlevert sammen med bilen, alt. kjøper. Så slipper man kø av andre el-biler, og utstyret blir ikke så belastet.
Da blir også Mitsubishi, Citroen og Peugeot nødt til å ha sine egne ladere. ;)

hertugen

Kikka på BNH hurtigladeren i Lillestrøm nå, den er plassert slik at den nok ikke er ment på kunder.
Står ved innkjøringen til verksted/servic hall og der er det trangt, og låst etter butikkene stengetid.

Skuffende av BNH



Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

sven erik

alle vet det hvar snakk om at nissan sine skulle hvære gratis første året  men skal ingen andre få lade på nissan sine  så kann en si det at nisan eiere kunn skal lade på nissan sine da  har selv en imiev å kom til denne i bunnen av lier bakkene der sto det 3 lif 2 av de ladet å den 3 venta å det verste hvar at  derem hadde gått ut å den ene bilen hvar ferdig men ingen kom ut  mens på nissan sto det ikke  en bil  hva ville dere gjort da ? jeg mener det burde kunne hvære så alle kunne bruke alle men ta hensyn  å ja betale noe men ikke 45 kr for 15 min blir det sånne priser vil det bli rimligere med fosil bil

ps alle dere som bruke hurtig ladre trykk på stopp knppen så ta av pistolen  om ikke stopp knappen blir trykt på jobber ladern å vil henge seg opp  har kommet etter utrolig mange som ikke  har  gjort dette

cra

Sitat fra: el nino på mandag 22. oktober 2012, klokken 11:05
Det skulle vel ikke være så vanskelig for Nissan eller BNH å programere sine hurtigladere så de kun virker på kort som Leafeiere får utlevert sammen med bilen, alt. kjøper. Så slipper man kø av andre el-biler, og utstyret blir ikke så belastet.
Da blir også Mitsubishi, Citroen og Peugeot nødt til å ha sine egne ladere. ;)

Vestlandske auto har allerede en slik ordning, og det fungerer helt fint. :)  Veit ikke om andre enn deres egne kunder kan kjøpe seg kort, men jeg fikk i allefall ettersendt kort i posten, siden jeg har Leaf.  Er man i beit så tviler jeg på at Bjørn (eller andre host Vestlandske) er tunge å be om å få hurtiglade litt hvis man stikker innom i arbeidstida.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: svingen på mandag 22. oktober 2012, klokken 09:25
Sitat fra: jkirkebo på mandag 22. oktober 2012, klokken 03:43
Oj, det var da synd. Jeg har brukt BNH som backup om ABBs lader har vært opptatt, heretter blir det nok den på Lillestrøm som blir backup isteden.

er ikke ute etter og skape noe "heftig" debat men er det slik att du ikke vil betale får og lade? eller er det pga så lenge det er gratis gjør du eller det? tror nok man må betale en gang uansett hvis "alle" får seg elbil :)

Jeg betaler gjerne, men helst ikke 43 kroner pr. 15 minutter. På Gjøvik har jeg ladet mange ganger nå og betalt med Visa. Pris kr. 15,- pr. 15 minutt som er helt ok :)

Slikt sett er det vel ikke merkelig at man prøver å jobbe seg utenom de dyre laderne og bruke de som er gratis eller rimelige mest ?

Etter neste sommer har jeg fint lite bruk for de fleste av dem uansett ;)

Og laderen til BNH står uansett "kronglete" til uten noen som helst tilbud i nærheten mens man venter. Tilsvarende er det med den i Ski, jeg lader heller i Vestby
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: hertugen på mandag 22. oktober 2012, klokken 11:32
Kikka på BNH hurtigladeren i Lillestrøm nå, den er plassert slik at den nok ikke er ment på kunder.
Står ved innkjøringen til verksted/servic hall og der er det trangt, og låst etter butikkene stengetid.

I Lillestrøm er det heldigvis en hurtiglader til, som er helt gratis å bruke og bedre plassert.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hertugen

Den har jeg brut flere ganger!!! Jeg har ingen problem ned å betale for lading, tvert i mot, dersom det betyr flere ladere.

Synes bare det er dårlig av BNH og ikke ha en tilgjengelig lader til sine kunder.


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

jkirkebo

Sitat fra: hertugen på mandag 22. oktober 2012, klokken 15:31
Den har jeg brut flere ganger!!! Jeg har ingen problem ned å betale for lading, tvert i mot, dersom det betyr flere ladere.

Jeg har ikke så mye bruk for hurtigladeren der vanligvis, men de 4 ladeplassene ved siden av er gode å ha innimellom for min del. Bilen min blir nok stående på en av de en 8-9 timers tid i morgen  ;D

Sitat fra: hertugen på mandag 22. oktober 2012, klokken 15:31
Synes bare det er dårlig av BNH og ikke ha en tilgjengelig lader til sine kunder.

Tja, det kan du jo si. Men nå er det vel ikke BNH Lillestrøms kunder som normalt har bruk for denne da ? Jeg bruker ikke Brennes sin i Sarpsborg heller, er liksom liten vits når jeg bor i nærheten.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA