Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?

Startet av Golding, tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: kodax på onsdag 10. juli 2019, klokken 17:39
Kan jeg håpe på like godt tilbud på den nye modellen (med bedre motor/rekkevidde, støydemping, fjæring og CCS-lading) i september, og dermed avbestille denne?

Ja du kan alltids håpe.  ;D
'21 3LR

Vaduz

Sitat fra: OlaM på onsdag 10. juli 2019, klokken 21:28
Kan jeg håpe på like godt tilbud på den nye modellen (med bedre motor/rekkevidde, støydemping, fjæring og CCS-lading) i september, og dermed avbestille denne?

Helt sikkert, men da må du velde bort face lift modellen med oppgradert interiør, kanskje eksteriør og sikkert en hel haug andre features, og slik fortsetter karusellen år etter år i tech bransjen:p

Newbee

Med en slik tilnærming blir en dessverre alltid sittende på gjerdet....
Derfor venter jeg i disse dager på en ny Raven :)
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

kodax

Sitat fra: Vaduz på onsdag 10. juli 2019, klokken 21:44
Sitat fra: OlaM på onsdag 10. juli 2019, klokken 21:28

Helt sikkert, men da må du velde bort face lift modellen med oppgradert interiør, kanskje eksteriør og sikkert en hel haug andre features, og slik fortsetter karusellen år etter år i tech bransjen:p
Poenget er at dersom jeg hadde hentet den da det var et godt tilbud i mai/juni, så hadde det ikke føltes dumt at det kom et nytt tilbud i september, men når jeg nå ikke får hentet den før i august så vil er verdien til tilbudet mindre.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Amoss

Sitat fra: kodax på onsdag 10. juli 2019, klokken 23:34
... men når jeg nå ikke får hentet den før i august så vil er verdien til tilbudet mindre.

Forutsett at de kommer med tilsvarende tilbud i september. Noe som kan virke sannsynlig, men ikke nødvendigvis en selvfølge.
Model S 85D

Contango

Kodax, ingen i dette forumet er noe mer kvalifiserte enn deg selv til å vurdere hva du skal gjøre når du må fatte beslutningen i august. Ingen av oss vet hva som skjer i morgen, langt mindre hva som skjer i september.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

kodax

Sitat fra: Contango på torsdag 11. juli 2019, klokken 07:39
Kodax, ingen i dette forumet er noe mer kvalifiserte enn deg selv til å vurdere hva du skal gjøre når du må fatte beslutningen i august. Ingen av oss vet hva som skjer i morgen, langt mindre hva som skjer i september.
Jeg har bare kikket på Tesla i et par måneder. Ingen vet, men mange av dere vet nok bedre enn meg om Tesla ofte kjører slike kampanjer hver kvartalsslutt.
Model Y - Model 3

Vaduz

Klykken

Trenger du bil nå, så kjøper du nå. Hvis du kan vente, så venter du. Tesla oppdaterer sine biler kontinuerlig, så du "vet aldri hva du får". :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Golding

Jeg er på ferie og skal i august hente en inventory 2019 TMX (produsert før mai-refreshen). Den var et knallbra tilbud da jeg bestilte den i juni (gratis superlding, 100K avslag og lav rente), men når jeg skal hente den så er det jo ikke så lenge til neste kvartalsslutt. Kan jeg håpe på like godt tilbud på den nye modellen (med bedre motor/rekkevidde, støydemping, fjæring og CCS-lading) i september, og dermed avbestille denne?

Jeg gjorde noen av de samme tankene før jeg slo til nå i juni på en inventory S100D. Raven var jo da allerede på vei, og det er/var sterke rykter om interiørrefresh og alt mulig, så jeg var definitivt usikker. Det som gjorde at jeg til slutt bestemte meg for å slå til var usikkerheten man har om man venter - vil det komme et like godt tilbud? Jeg fikk 0,49 % rente, godt over 100K i avslag og gratis lading. Og bilen jeg hadde funnet var i riktig farge med riktige felger og hadde HW3 og CCS. Tenkte som så at man vet aldri når man kommer til september at det fortsatt ikke er Raven som selges som inventory. Og hvis det er, vil de ha superrente eller normal rente, gratis lading, etc. Vil det kun være S75D plutselig som får gratis lading og renta, eller hva. Vil man da måtte vente til desember, og så får man da alt, men ikke den lave renta siden de bestemmer seg for å slutte med det?

Kort fortalt var det mange usikkerhetsmomenter rundt å vente, og da trumfa de sikre og gode betingelsene jeg fikk nå.

kodax

Hadde de levert den i juni, så hadde jeg falt til ro med at det var et supeert kjøp da. Når det nå blir sånn at jeg først får den når jeg kommer hjem fra ferie i august, stiller det seg jo potensielt litt annerledes. Det er fortsatt er godt tilbud, men jeg kommer nok til å ettermontere CCS og de andre tingene som er forbedret vil potensielt også øke verdien ved videresalg om kanskje et par år. Vanskelig dette, må ikke ha bil med en gang, men litt knot uten, og valget blir nok ikke lettere ettersom nye rykter sikkert kommer de neste par ukene:)
Model Y - Model 3

JorEl

I slutten av kvartalet ville jeg også kjøpe S100D, med fin rente og superlading. Jeg synes de som slo til på disse, har gjort ett varp :+1:
Klarte ikke bestemme meg når jeg har en S75D med FSD. Den nye bilen hadde ikke fått FSD instalert, det hadde jeg ikke tatt meg råd til. Når Tesla så plutselig satte ned prisen på sine inventory S75D var løpet kjørt..

Så nå har jeg satt min lit til Musk sine fine FSD-spådommer :) Bilen min har falt i verdi med lånets hastighet. Ser for meg at jeg slår til på neste salg som kan gi meg bedre rentebetingelser, men det skal godt gjøres, når Tesla og DNB samarbeider så godt sammen :+1:

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Hrc

Er det noen som fikk utlevert bil i juni med HW3 og CCS (pre-raven) som hadde «oppgradert Autopilot» i specen, som faktisk har installert EAP på bilen? Var det med eller måtte dere be om å få det installert?

Golding

På min stod det "Autopilot" og det er det jeg har fått, ikke FSD eller hva det kalles (summon etc).

MeTesla

Det ser ut til å ligge null nye inventorybiler til salgs nå - kan det stemme eller har jeg missa noe?

Kilde: https://tesla-info.com/inventory.html

Eller kanskje tesla-info ikke lenger har tilgang til data fra Tesla slik som før?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA