Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: eco vs. D

Startet av Go-carter, onsdag 25. januar 2012, klokken 13:38

« forrige - neste »

Ken

En ssteinalder løsning er å kjøpe en luftbryter brukt ofte i felles ganger til å styre lys. Man trykke inn bryteren og knappen kjøres ut langsom til AV posisjon. Tiden PÅ kan stilles inn.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Go-carter

Nyttig side for de som vil lære seg basics til arduino, forklart med eksempler:

http://www.ladyada.net/learn/arduino/index.html

Dette er jo kjempemorro! Bestilles sporenstreks, om jeg ikke får brukt det i Thinken passer det sikkert et annet sted  ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

cra

Sitat fra: Go-carter på fredag 13. januar 2012, klokken 15:33
Dette er jo kjempemorro! Bestilles sporenstreks, om jeg ikke får brukt det i Thinken passer det sikkert et annet sted  ;D

Det er det det er, vet du. :) Og halve moroa er jo å fantasere om alt man kan lage.  :D  Lurer på om jeg ikke snart må bestille meg en til jeg også, og begynne å lege litt mer. Har et par ideer om hva jeg kan bruke den til.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

Første utkast:

const int buttonPin = 2;
const int ledPin =  13;

int buttonState = 0;

void setup() {
  pinMode(ledPin, OUTPUT);     
  pinMode(buttonPin, INPUT);     
}

void loop() {

buttonState = digitalRead(buttonPin);
  if ( buttonState == HIGH) {
    digitalWrite(13, HIGH); 
  delay(300000); 
} else {           
    digitalWrite(13, LOW); 

}

}

...får se om det fungerer. Det kompilerte iallefall i arduino-programmet. Leste meg frem til at jeg antakeligvis kan bruke milli() kommando istedet for delay, men har ikke helt forstått det enda. Burde også hatt en debouncer inni der et sted, men det gikk heller ikke så bra :P
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA