Tak-deksel til takstativ (panorama tak) knekker

Startet av rmr, mandag 27. mai 2019, klokken 12:00

« forrige - neste »

rmr

Tesla nekter å ta dette på garanti / reklamasjon lenger. Har fått byttet en håndfull før.

Er vel ledd i "spare prosessen" som er satt i gang.

Skal ha over 500,- for 2 stk. deksler i dag når bilen er inne til service.

Hva tenker folket , bare å godta? Sliter litt med det siden patenten er slik at jeg må betale for 2- 4 slike hver vinter :(

Trenger tips :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

RonnyØ2

Sitat fra: rmr på mandag 27. mai 2019, klokken 12:00
Tesla nekter å ta dette på garanti / reklamasjon lenger. Har fått byttet en håndfull før.

Hva tenker folket , bare å godta? Sliter litt med det siden patenten er slik at jeg må betale for 2- 4 slike hver vinter :(

Mulig å 3D-printe noe i litt mykere materiale kanskje?

jkirkebo

Sitat fra: RonnyØ2 på mandag 27. mai 2019, klokken 12:57

Mulig å 3D-printe noe i litt mykere materiale kanskje?

Fortrinnsvis med skrufeste da istedenfor den dårlige hengsel-patenten. Og et lite lokk over skruehodet selvsagt.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

streken

Jeg fikk byttet alle mine deksler hos Tesla Moss i april, og det tok ikke lang tid før det første dekselet knakk igjen.
Sist fredag svingte jeg innom for å påpeke dette, og fikk som smilende respons "har du 10 minutter?". Ut kom en trivelig mekaniker og satte i gang med å bytte deksler. Etter hvert som han byttet dem, viste jeg ham at de kom til å knekke om kort tid. "Jeg har en idé" sa han, og løp inn på verkstedet. Tilbake kom han med en svært tyktflytende, hvit smøregugge som han smurte på i leddene som alltid knekker.
Nå fungerer det radikalt mye bedre enn tidligere, og jeg har faktisk, som mekanikeren, tro på at det kan holde en liten stund.

Tesla Moss er uten tvil mitt foretrukne servicesenter. Raske, smilende og løsningsorienterte  :+1:

Om Tesla nekter å følge norsk reklamasjonsrett, så er det bare å hilse dem fra Forbrukerrådet.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

Alfa Bergen

Jeg har vel byttet alle mine og har aldri betalt noe for dem. Jeg husker at det første brakk i 2013, og at jeg gikk inn i delekatalogen sammen med teknikeren. Der sto prisen på 50kr pr stk. (Dette var i den tiden hvor teknikeren kom ut og håndhilste før servicetimen og leverte ut bilen renset både inn- og utvendig)
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019 (solgt)
Model YP levert 1.3.2023
Nissan Leaf 2018

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA