Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan Think City Classic 2000 mod kjøres uten lader

Startet av Blåmann, tirsdag 24. januar 2012, klokken 12:56

« forrige - neste »

Blåmann

Hei

Jeg fikk den triste beskjeden om at motoren i vår Peugeot 106 var gått dukken (brent?). Er da på jakt etter en brukt motor og alt er av interesse. Den bør ha fulgt jevnlig service.

Ta kontakt på:
trulsholm@yahoo.com eller sms/telefon på 93250055

Mvh.
Truls, Lierskogen.
Peugeot 106 electrique

hens

Spørsmålet er hvordan den er brent.
Er det kommutatoren kan denne sannsynligvis dreies. Med nye børster blir det omtrent som ny motor til en brøkdel av prisen. ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Blåmann

Jeg vet ikke så mye om dette, og det er jo det som er problemet :) Jeg vet jo ikke om det er en smal sak å fikse denne motoren. Dersom jeg "slår" til på tilbudet fra Enviro, kan det jo hende de snur seg rundt, fikser min motor for en slikk og ingen ting og selger den med kjempefortjeneste. Ikke vet jeg.......... Børster ble skiftet våren 2011 sammen med en batteriservice, og jag har vel hatt en batteriservice til i 2011. Det ble riktignok oppdaget en oljelekkasje på siste service som jeg ikke rakk å fikse før den stoppet. Kan det ha noe med dette å gjøre? Rart Enviro ikke Insisterte på at det måtte tas med en gang, dersom det som nå har skjedd ville være resultatet. Da hadde jeg selvsagt tatt det med en gang. Får ringe Enviro en gang til og høre hva som egentlig er galt.
Peugeot 106 electrique

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA