Hovedmeny

Sjekkliste utlevering Model 3

Startet av Elgolferen, torsdag 23. mai 2019, klokken 09:39

« forrige - neste »

indianrunner70

Sitat fra: raypettersen på lørdag 01. juni 2019, klokken 13:57
Nyttig liste, men det får være måte på flisepikkeri når du henter bilen.

Lakk etc er forståelig (mtp bevisførsel senere), og sjekke vognkort, vin, skilt, mtp forsikring og registrering.

Resten er dekket oppunder av garanti og kan sjekkes i ro og mak hjemme i oppkjørsla.

Henter min bil til uka og skal benytte meg av listen når jeg kommer hjem.  :+1:

Spot on!

Ser forresten at sjekk av sentry mode mangler i listen :o

IDan

Vil dere ha vært nervøse for å kjøpe en usett brukt TM3, dersom man får skrevet en grundig kontrkat som spesifiserer at det topp stand uten noen skader eller problemer hverken innvendig eller utvendig?

BE

Jeg ville vært mindre nervøs for å kjøpe en elbil på den måten enn en hvilken som helst fossilbil. Det er tross alt mye mer som kan være galt på en fossilbil enn en elbil.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Motorwatt

Brukte 10 minutter inkl. papirarbeid da jeg hentet min TMS. Fant noe småtteri noen dager senere, og de ble fikset ganske raskt. Hvis man først skal bruke en liste, så må det da være bedre å gjøre det hjemme i fred og ro.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

trykkertor

Sitat fra: Motorwatt på fredag 21. mai 2021, klokken 21:07
Hvis man først skal bruke en liste, så må det da være bedre å gjøre det hjemme i fred og ro.
Ikke nødvendigvis.
Jeg ble "kastet" ut ved levering fordi de trengte plassen til mange flere utleveringer.
.
Da jeg kom inn dagen etter med en lakkskade sa verkstedet:
"Jeg ser du ikke kan ha påført denne skaden. Jeg vet hva som har skjedd.
Hadde du tatt det ved utlevering skulle vi levert bilen til lakkverksted. Nå skal vi prøve å løse det med en lakk stift.".

Samme kan jo skje hvis du finner feil/rifter i "skinnet". Blir en vanskelig bevisbyrde å forklare at du ikke har vært uheldig selv.
En kantkjørt felg. Sprekk i tåkelykt. Bulk. (Vet om flere som har funnet bulk i bilen sin ved utlevering) osv.

Anbefaler å gå grundig over bilen ved utlevering,hvis du er en som bryr deg om hvordan bilen ser ut.
Driter du I hvordan bilen ser ut, tur og kjør, smil og ikke heng deg opp i småfeil.

Motorwatt

Jeg fant en 5 cm ripe nederst på venstre bakdør, og en bulk i en list. Tok det opp med Tesla neste gang jeg var innom (18 dager etter avhenting), og det var null diskusjon om ansvaret. Bare en beklagelse at de ikke hadde sett det først. Mulig det har skjedd at Tesla har kranglet om slike saker, men jeg har aldri hørt om det. Men har derimot hørt om en som blant annet hadde med seg måler for å sjekke tykkelse på lakken, og en kraftig lykt som han sømfor bilen med innvendig, utvendig, og under. Han ble visstnok også "kastet" ut med beskjed om å komme tilbake hvis han hadde noe å utsette.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

trykkertor

Poenget er at det er STOR forskjell på servicesentrene.
Her i Bergen er de helt KRISE på elendig service. Akkurat i disse dager venter jeg på å få utført service og noen utbedringer. De flytter timen, kan ikke ta i mot meg, får time 7.30, leverer inn bilen med småting som er gjort å noen få timer. Får vite bilen ikke blir klar før om ettermiddagen. Da jeg skulle hente bilen i går fikk jeg beskjed om å komme tilbake neste uke så de kunne gjøre mer sercive. De hadde kun fått tid til én liten ting. Jeg sa de kunne ha bilen til den var ferdig hvis jeg kunne få en lånebil. Det hadde de heller ikke. Men kanskje jeg skal få det neste uke.

Har hatt 2 lakkreklamasjoner her i Bergen. Servicesenter har vært enig om at manglene ikke kan være forårsaket av kunde. Likevel tok den ene saken nesten et år å få utbedret, med mye trenering hos dem.
Og andre saken var som nenvt, "kom deg ut, vi trenger plassen. (Det var gått 8 minutter siden jeg ble kalt opp.)" For så dagen etter bli møtt med, "dette skulle du tatt før du kjørte hjem."

Har du et servicesenter som yter god service. Gode greier, ingen problemer.
Har du et servicesenter hvor ordet "service" ikke er så bra. Synd for deg som eier.
Mange førstegangskjøpere vet ikke hvilket type senter de har å forholde seg til før behov for service kommer. Da kan det være lurt å få notert ned det som er mens bilen fortsatt ikke er formelt utlevert.
Det er mine tanker basert på mine erfaringer. Så skjønner jeg at uten disse leie erfaringene ville jeg også hatt et helt annet sett tanker. Men så heldig har ikke mitt eie vært.

(Da jeg gikk for å hente bilen min i går var det litt kø. Tenkte jeg skulle spørre en av selgerne når Model Y kommer i butikk så vi kan se den. Etter så å ha fått vite at de 1. utsatte timen min, 2. ba meg komme inn 7.30 men fikk ikke gjort mer enn 1 ting på bilen innen 17:30, kan komme neste uke så gjør de litt mer.....

så dreit jeg godt i å spørre når vi kan se Model Y. Tenkte mer "Gidder jeg mer dette...... slik har tidligere servicer vært for meg også. Overpromise, underdeliver.")

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA