Dere som har valgt 19 tommer sommerhjul...

Startet av E-golf-2014, torsdag 16. mai 2019, klokken 09:20

« forrige - neste »

E-golf-2014

Hvordan opplever dere støynivået sammenlignet med vinterdekkene?

Er veldig i tvil om jeg skal velge 18 eller 19. Råd mottas......

hawK

Må si jeg ikke merker så stor forskjell, men jeg hører andre si det er betydelig forskjell.
Mulig jeg ikke er så følsom på det.

Veldig fornøyd med at jeg valgte 19" til sommer.

Lynkjapp

Rett etter skifte fra 18" vinterdekk til 19" sommerdekk syntes jeg det var mer støy, men nå tenker jeg ikke på det lenger. Usikkert om det er tilvenning eller at sommerdekkene er kjørt inn og det har blitt litt varmere i asfalten og luften. Kanskje man får et lydløshetssjokk i november når man skifter tilbake til vinterdekk. :)

Vesel

Jeg har kjørt bilen med både 18" Aero piggfrie vinterdekk, 18" Aero med sommerdekk og nå 19" Sport med sommerdekk. Om noe, så syntes jeg hjulene bråkte mer for hver gang jeg bytta, men det er neppe noen vesensforskjell. Er ikke støynivået jeg merka forskjellen mest på med 19" Sport, men at rattet lettere begynner å vibrere og at jeg merker ujevnheter i veien mer. ;Jeg opplever ingenting ved kjøreegenskapene som bedre med 19" enn 18", det er ene og alene utseendet som gjorde at jeg bytta til 19" Sport.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA