Hovedmeny

VIN nr tildelt, hva nå?

Startet av Elgolferen, tirsdag 14. mai 2019, klokken 07:54

« forrige - neste »

frisert

Bestilt Sort TM3P (uten krok, uten autopilot) 17. mars i år
Levering i Trondheim.
Ingen VIN mottatt enda .. Venter spent

TM3 Performance, estimert levering juni'19
Kia Soul 2015

Killingen

Sitat fra: Boga på tirsdag 14. mai 2019, klokken 14:06
Er det mange som har bestilt med krok som har fått levering?

Final Invoice kommer under dokumenter på kontosiden ikke sant? Sammen med depositum, betaling og grått marked?
Har ikke fått noe der hvertfall.

Bestilte som nevnt 22. april, levering Bergen.

FI kommer under dokumenter på kontosiden ja, var tilfeldigvis inne og sjekket - har ikke fått mail om FI eller blitt kontaktet om levering/betaling enda heller. Jeg fikk FI i dag og bestilte bil 16 april, så kan jo hende du får straks også  :) NB: Min er uten krok (trenger ikke).

Jan SK

Bestilte 27.04. Levering Oslo (Furuset)
LR AWD, Grå (uten hengerfeste). Ikke fått noe VIN eller Final Invoice, sjekker stadig :)

Jorgen Bjerke

Bestilte 24/4 LR RWD Midnight/hvit FSD. La til hengerfeste i starten av mai. Levering Drammen. Har ikke fått VIN.

Leser i en annen tråd om folk som advarer på det sterkeste å betale før de fysisk overtar bilen pga. mye tull med bl.a. at bilen er solgt til noen andre sånn plutselig. Men hva skjer hvis vi nekter å betale når de ber om det og heller ønsker å betale når vi står ved bilen? De sier vel bare: "Ingen penger nå, ingen bil". Er vi tvunget til å betale før levering. Noen som vet?

Killingen

Sitat fra: Jorgen Bjerke på tirsdag 14. mai 2019, klokken 15:09
Bestilte 24/4 LR RWD Midnight/hvit FSD. La til hengerfeste i starten av mai. Levering Drammen. Har ikke fått VIN.

Leser i en annen tråd om folk som advarer på det sterkeste å betale før de fysisk overtar bilen pga. mye tull med bl.a. at bilen er solgt til noen andre sånn plutselig. Men hva skjer hvis vi nekter å betale når de ber om det og heller ønsker å betale når vi står ved bilen? De sier vel bare: "Ingen penger nå, ingen bil". Er vi tvunget til å betale før levering. Noen som vet?

Jeg lurer på det samme i grunn. Dog står det med liten skrift "betal 7 dager før avtalt levering". Jeg har ikke fått noe leveringstidspunkt, så tenker jeg venter med å betale til jeg får et tidspunkt å forholde meg til.

Amoss

Men hva skjer hvis vi nekter å betale når de ber om det og heller ønsker å betale når vi står ved bilen? De sier vel bare: "Ingen penger nå, ingen bil". Er vi tvunget til å betale før levering. Noen som vet?

Det er noen her som har nevnt at de har betalt ved overlevering. Noen detaljer utover det har jeg ikke...
Model S 85D

Elgolferen

Har ikke fått vin nr på mail eller noe, bare fått bekreftet at det er tildelt

jora

Ikke betal på forhånd! Rettslig sett så har de ikke krav på det. Du risikerer å endre opp som meg å betale 7 dager før levering og ikke få bil på leveringsdato. Jeg bestilte 7. desember og skulle ha levering 25. februar, og jeg har ennå ikke fått bil eller VIN. Det var en 8 uker lang kamp med ukentlig kontakt for å få pengene tilbakebetalt på konto. Utrolig shady praksis! Jeg kommer ikke til å betale før jeg har sett og godtatt bilen. Dette er normal praksis i henhold til forbrukerkjøpsloven.

frisert

Sitat fra: frisert på tirsdag 14. mai 2019, klokken 14:10
Levering i Trondheim.
Fikk VIN i dag :)
estimert levering er slutten av mai/start juni. Selger sa at bil ankommer Drammen snart.
Kia Soul 2015

Fush

Sitat fra: Vikan88 på onsdag 15. mai 2019, klokken 15:39
Sitat fra: frisert på onsdag 15. mai 2019, klokken 14:56
Levering i Trondheim.
estimert levering er slutten av mai/start juni. Selger sa at bil ankommer Drammen snart.

Når bestillte du?

Som det står i quoten, 17. mars i år.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Vikan88

Sitat fra: Fush på onsdag 15. mai 2019, klokken 15:40
Levering i Trondheim.

Når bestillte du?

Bare å håpe at min tesla er med sammen med din :P bestillte 21 april

Mangooz

Sitat fra: JayJay på tirsdag 14. mai 2019, klokken 13:25
Ser vi har fått ny Final Invoice i natt, med nytt VIN. Fikk det da 14.05, bestillingsdato 22.03.2019. Dokumentet hevder levering 08.06.2019, men tar det med ein pose salt.

I hvilket dokument sto dette?
Bestilte 09.05 - Fikk VIN idag i FI. Kan ikke se at det står noe leveringsdato da.. Er det jeg som er blind?  :laugh:
Jeg bestilte med hengerfeste. Sort LR AWD.

trykkertor

Hvis leveringsdato, hvis, står på Final Invoice (FI), pleier den å stå i rubrikken oppe til høyre.
Selv fikk jeg aldri leveringsdato på FI, men den dukket opp på "mine sider" på Tesla-kontoen hvor det er bilde av bilen du har bestilt.
En del som har fått FI har samtidig fått på "leveringsdato" i samme dokument.

ReDeR

LR AWD, Sort/Sort Bestilte 9/4 VIN idag. FI også. Fredrikstad.
Ingen EST. Lev dato, men noe er på gang :-)
ReDeR

frisert

Sitat fra: Vikan88 på onsdag 15. mai 2019, klokken 15:44
Sitat fra: Fush på onsdag 15. mai 2019, klokken 15:40
Levering i Trondheim.

Når bestillte du?

Bare å håpe at min tesla er med sammen med din :P bestillte 21 april

Krysser fingre :)
Kia Soul 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA