Hovedmeny

VIN nr tildelt, hva nå?

Startet av Elgolferen, tirsdag 14. mai 2019, klokken 07:54

« forrige - neste »

Larmod3

Selv fått FI i dag, men ingen leveringsdato.

Søkte finansiering da jeg bestilte bilen via DNB. Fikk en takk for søknaden mail fra DNB/Tesla, men har siden ikke hørt noe om dette. På FI står det totalsummen minus depositum, og at hele beløpet eller avtalt egenkapital skal betales innen 7 dager før levering.

Dere som har søkt lignende finansiering. Hørte dere noe mer fra Tesla/DNB om dette, eller bør jeg kontakt de for å få bekreftet at finansieringen faktisk er i orden?
TM3 LR AWD
Bærum

Mangooz

Jeg mottok en SMS fra DNB om at søknaden var innvilget samme dag som jeg søkte.

espenfjo

Sitat fra: Mangooz på onsdag 15. mai 2019, klokken 18:05

Spennende, jeg har ikke mottatt SMS eller annet fra DNB.

Larmod3

Jeg ble oppring fra Tesla samme kveld jeg hadde bestilt, og etter det ble finansieringsbiten huket av på Tesla sine sider. Men har som sagt bare fått en mail med takk for søknad. Dette er nå nærmere to uker siden, og jeg tenker at om DNB tok søknaden ut for manuell godkjenning ville jeg hørt noe nå.

Prøvde å kontakte de på chat nå og det var i hvert fall nytteløst. En svensk dame som tydeligvis ikke forstod hva jeg spurte om. Så får ta å ringe de i morgen.
TM3 LR AWD
Bærum

espenfjo

Sitat fra: Larmod3 på onsdag 15. mai 2019, klokken 18:19

Jeg ble oppring fra Tesla samme kveld jeg hadde bestilt, og etter det ble finansieringsbiten huket av på Tesla sine sider. Men har som sagt bare fått en mail med takk for søknad. Dette er nå nærmere to uker siden, og jeg tenker at om DNB tok søknaden ut for manuell godkjenning ville jeg hørt noe nå.

Prøvde å kontakte de på chat nå og det var i hvert fall nytteløst. En svensk dame som tydeligvis ikke forstod hva jeg spurte om. Så får ta å ringe de i morgen.

Jeg har egentlig gått ut i fra at dersom jeg ikke hører noe annet så er alt som det skal være.

Mangooz

Sitat fra: Larmod3 på onsdag 15. mai 2019, klokken 18:19

Etter at jeg fikk søknaden innvilget måtte jeg endre på den, ettersom jeg skulle legge til vinterdekk. Tok da kontakt med chatten til DNB og fikk svar på e-post fra en svenske. Hun ba meg kontakte 05020@dnb.no eller 91505020 og oppgi saksnummer og informasjon vedrørende hva jeg ønsket endret så ordnet det seg.
Men antar at du ikke har noe saksnummer dersom du ikke har fått sms?

Etter at jeg kontaktet 05020@dnb.no fikk jeg ny sms med lenke til signering av lånedokumenter.

Har du ikke fått brev i posten vedrørende kredittsjekk heller? Dersom du ikke har fått dette ville jeg hvertfall sjekket nøyere opp i ting.

Larmod3

Sitat fra: Mangooz på onsdag 15. mai 2019, klokken 18:23
Etter at jeg fikk søknaden innvilget måtte jeg endre på den, ettersom jeg skulle legge til vinterdekk. Tok da kontakt med chatten til DNB og fikk svar på e-post fra en svenske. Hun ba meg kontakte 05020@dnb.no eller 91505020 og oppgi saksnummer og informasjon vedrørende hva jeg ønsket endret så ordnet det seg.

Etter at jeg kontaktet 05020@dnb.no fikk jeg ny sms med lenke til signering av lånedokumenter.

Har du ikke fått brev i posten vedrørende kredittsjekk heller? Dersom du ikke har fått dette ville jeg hvertfall sjekket nøyere opp i ting.

Takk for tilbakemelding. Da ringer jeg de i morgen da det tyder på at noe mangler i mitt tilfelle, og at jeg da kan få ro i sjelen med at alt er i orden når jeg får mulighet til å hente ut bilen :)
TM3 LR AWD
Bærum

espenfjo

Sitat fra: Larmod3 på onsdag 15. mai 2019, klokken 18:50
Sitat fra: Mangooz på onsdag 15. mai 2019, klokken 18:23

Takk for tilbakemelding. Da ringer jeg de i morgen da det tyder på at noe mangler i mitt tilfelle, og at jeg da kan få ro i sjelen med at alt er i orden når jeg får mulighet til å hente ut bilen :)

Tesla/DNB selv sier at de tar seg av kommunikasjonen med banken dersom man gjør endringer på bestillingen.

Fra eposten med tittel: "Informasjon om din Tesla-finansiering i DNB"
SitatGjør du endringer underveis i konfigurasjonen av din bil på MyTesla, ved for eksempel å legge til vinterdekk, vil Tesla endre dette i din finansieringssøknad. Du skal med andre ord ikke endre eller legge inn finansiering mer enn én gang på MyTesla.

Larmod3

Sitat fra: espenfjo på onsdag 15. mai 2019, klokken 18:55
Tesla/DNB selv sier at de tar seg av kommunikasjonen med banken dersom man gjør endringer på bestillingen.

Fra eposten med tittel: "Informasjon om din Tesla-finansiering i DNB"
SitatGjør du endringer underveis i konfigurasjonen av din bil på MyTesla, ved for eksempel å legge til vinterdekk, vil Tesla endre dette i din finansieringssøknad. Du skal med andre ord ikke endre eller legge inn finansiering mer enn én gang på MyTesla.

Denne mailen har ikke jeg fått. På min mail som er fra noreply@DNB.se står det:
"Når det nærmer seg levering vil Tesla Delivery Team i Norge kontakte deg. Hvis du ønsker å endre lånet, ta kontakt med oss på mail eller telefon og oppgi referansenummer. Med vennlig hilsen Tesla Motors Norway AS "
TM3 LR AWD
Bærum

espenfjo

Sitat fra: Larmod3 på onsdag 15. mai 2019, klokken 19:03
"Når det nærmer seg levering vil Tesla Delivery Team i Norge kontakte deg. Hvis du ønsker å endre lånet, ta kontakt med oss på mail eller telefon og oppgi referansenummer. Med vennlig hilsen Tesla Motors Norway AS "

Spennende. min kom fra "DNB Finans Bil/bil@dnb.no"

Den sier også fwiw
SitatSignering av låne- og pantedokumenter
Når bilen er omregistrert på deg, vil Tesla Delivery Team sende en lenke på sms og e-post hvor du går inn og signerer dokumentene. Alle våre dokumenter signeres elektronisk med BankID med kodebrikke eller BankID på mobil. Husk å ha klart personlig passord for BankID før signering.

Larmod3

Sitat fra: espenfjo på onsdag 15. mai 2019, klokken 19:57
Sitat fra: Larmod3 på onsdag 15. mai 2019, klokken 19:03

Spennende. min kom fra "DNB Finans Bil/bil@dnb.no"

Den sier også fwiw
SitatSignering av låne- og pantedokumenter
Når bilen er omregistrert på deg, vil Tesla Delivery Team sende en lenke på sms og e-post hvor du går inn og signerer dokumentene. Alle våre dokumenter signeres elektronisk med BankID med kodebrikke eller BankID på mobil. Husk å ha klart personlig passord for BankID før signering.

Jeg signerte med bankid når jeg søkte om lånet, før jeg fikk denne mailen i posten over. Men ettersom jeg ikke har fått hverken SMS eller noen mail med dokumenter e.l,så sier noe meg at noe har gått feil eller mangler ett eller annet sted. Så får bare ringe DNB, og evt Tesla i morgen og få klarhet i hva som gjelder.
TM3 LR AWD
Bærum

Fush

Fikk 316XXX VIN og final invoice i går på en Hvit LR/AWD med hengerfeste.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

jpg

Hvor får dere oppgitt VIN egentlig?

For bil MED hengerfeste har jeg kun fått en "Bestillingsavtale" med spesifikasjoner og priser, hvor VIN ikke er nevnt noe sted...
Bestilte opprinnelig UTEN hengerfeste, og for denne har jeg fått både "Final Invoice" (med VIN) så vell som "Credit Note".

Får en enda en FI i tillegg til bestillingsavtalen (og gammel FI) som ligger der fra før altså? Hvor lang tid tar dette circa? (egenandel er betalt inn allerede)
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Fush

Sitat fra: jpg på onsdag 15. mai 2019, klokken 22:08
Hvor får dere oppgitt VIN egentlig?

For bil MED hengerfeste har jeg kun fått en "Bestillingsavtale" med spesifikasjoner og priser, hvor VIN ikke er nevnt noe sted...
Bestilte opprinnelig UTEN hengerfeste, og for denne har jeg fått både "Final Invoice" (med VIN) så vell som "Credit Note".

Får en enda en FI i tillegg til bestillingsavtalen (og gammel FI) som ligger der fra før altså? Hvor lang tid tar dette circa? (egenandel er betalt inn allerede)

Jeg fikk mail om final invoice 14. mai, og VIN står i den. Final invoice inneholder hengerfeste. Sjekk dokumentlisten nede til høyre på Model 3 siden din under Tesla Account. Hengerfestet ble bekreftet av Tesla 13. mai, bilen bestilt 4. mai (hvit LR/AWD).
Jeg hadde ingen "gammel FI", så vet ikke hva det innebærer om du allerede hadde en.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Elgolferen

Har ikke fått hverken leveringsdato eller FI, blir spennende å se om jeg får den når jeg kommer hjem på friperiode nå

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA